وقتی رقابت در بالای جدول به تک امتیازها رسیده و با یک برد یا یک تساوی جایگاه تیم‌ها در بالای جدول تغییر می‌کند، پر واضح است که از دست دادن امتیازات حیاتی چقدر می‌تواند یک تیم را دچار استرس و اضطراب و سپس بحران کند. چهارمین تساوی متوالی بیرون از خانه استقلال همین حکم را […]

- کلوب| استقلال صدرنشینی را فراموش کرد

وقتی رقابت در بالای جدول به تک امتیازها رسیده و با یک برد یا یک تساوی جایگاه تیم‌ها در بالای جدول تغییر می‌کند، پر واضح است که از دست دادن امتیازات حیاتی چقدر می‌تواند یک تیم را دچار استرس و اضطراب و سپس بحران کند. چهارمین تساوی متوالی بیرون از خانه استقلال همین حکم را داشت.

استقلالی‌ها اگر هفته گذشته نساجی را شکست نمی‌دادند،  با برد سپاهان در همان هفته صدر جدول را تقدیم اصفهانی‌ها می‌کردند. تساوی این هفته برابر گل گهر باز بهترین شانس و فرصت را به سپاهانی‌ها داد تا با یک برد شیرین دیگر صدر را پس از هفته‌ها دوباره از آن خود کنند.

اما مهمتر از نتیجه شیوه بازی آبی‌ها در این بازی هرگز نشانی از تیمی که صدرنشین است و باید برای صدرنشینی اش تلاشی مضاعف کند نداشت. تلاش برای گلزنی با حملات برنامه‌ریزی شده فراوان را آبی پوشان فراموش کرده بودند. اینکه صدرنشین هستند و در کمترین فاصله خود با سپاهان قرار دارند و برای اینکه بتوانند صدر را یک هفته دیگر از آن خود کنند باید امتیازات کامل این بازی را کسب کنند.

با شکست سپاهان در این هفته استقلالی‌ها توانستند یک هفته دیگر نفسی به راحتی بکشند و صدر جدول را نگه دارند اما پر واضح است که از دست دادن ۲ امتیاز دیگر در هفته‌های آینده می‌تواند زنگ خطر بزرگی را برای آنها به صدا در آورد، همچنان که تساوی‌های متوالی خارج از خانه امتیازهای فراوانی را از آبی‌ها گرفت و دیر یا زود این ساده انگاری‌ها کار دست استقلالی‌ها میدهد.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی