جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به میزبانی قطر برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتبال امارات یکی از تیم‌هایی است که امید زیادی برای درخشش در این رقابت بزرگ دارد. علی مبخوت ستاره امارات و امید نخست این تیم برای گلزنی است. مبخوت یک هدف بزرگ در جام ملت های آسیا دارد و آن رسیدن به […]

جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳, رکورد علی دایی, علی مبخوت - رکورد علی دایی در خطر است/ ستاره رقیب ایران به شهریار می‌رسد؟

جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به میزبانی قطر برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتبال امارات یکی از تیم‌هایی است که امید زیادی برای درخشش در این رقابت بزرگ دارد.

علی مبخوت ستاره امارات و امید نخست این تیم برای گلزنی است. مبخوت یک هدف بزرگ در جام ملت های آسیا دارد و آن رسیدن به رکورد گلزنی علی دایی، اسطوره فوتبال ایران است. در تاریخ جام ملت‌های آسیا تنها ۲ بازیکن توانستند تعداد گل‌های خود را ۲ رقمی کنند. در صدر این فهرست، علی دایی با ۱۴ گل قرار دارد و پس از او لی دونگ گوک کره‌ای با ۱۰ گل در رتبه دوم است.

در رتبه سوم علی مبخوت قرار دارد که توانسته ۹ گل در جام ملت های آسیا به ثمر رساند. او اگر بتواند در این رقابت‌ها بیشتر از ۵ گل به ثمر رساند از رکورد اسطوره فوتبال ایران خواهد گذشت و به تنهایی بهترین گلزن تاریخ قاره کهن در جام ملت‌های آسیا خواهد شد.

تیم ملی فوتبال امارات در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا با تیم های ایران، فلسطین و هنگ کنگ همگروه است.

منبع: خبـر ورزشی