زیرنویس، گروه بین الملل: ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد و صبح امروز به صورت پی در پی و وحشیانه از دریا، زمین و هوا سراسر نوار غزه را زیر آتش حمله‌های خون بار خود قرار داد. روایت قتل‌عام در غزه از زبان مدیرکل سازمان بهداشت جهانی تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در پیامی در […]

زیرنویس، گروه بین الملل: ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد و صبح امروز به صورت پی در پی و وحشیانه از دریا، زمین و هوا سراسر نوار غزه را زیر آتش حمله‌های خون بار خود قرار داد.

روایت قتل‌عام در غزه از زبان مدیرکل سازمان بهداشت جهانی

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که بیماران و کادر درمان بیمارستان شهدای الاقصی در نوار غزه، درباره پیامدهای حملات هوایی ارتش اسرائیل به اردوگاه المغازی در مرکز این باریکه، روایات «هولناکی» شنیده‌اند.

آدهانوم در این پیام نوشت که نمایندگان سازمان بهداشت جهانی دیروز(دوشنبه) از بیمارستان الاقصی بازدید کردند. براساس اعلام این بیمارستان، شب قبل از این بازدید، در مجموع حدود یکصد زخمی در الاقصی پذیرش شدند. پیش‌تر مقامات وزارت بهداشت فلسطین اشغالی اعلام کرده بودند که «در حملات هوایی رژیم صهیونیستی ۷۰ نفر شهید شده‌اند.»

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در ادامه این پیام نوشت: تیم سازمان بهداشت جهانی روایات دلخراش و تکان‌دهنده‌ای را از زبان کارکنان و قربانیان انفجارهای(ناشی از حملات هوایی) شنیده‌اند. یک کودک در اردوگاه خانواده‌اش را از دست داده بود. یک پرستار در بیمارستان مصیبتی مشابه را تجربه کرده و تمام خانواده‌اش کشته شدند.

در ادامه این پیام می‌خوانیم: کارکنان بیمارستان در نهایت استیصال سعی در نجات جان یک پسر ۹ ساله به نام احمد داشتند که در هنگام عبور از خیابان، پس از برخورد ترکش و پرتاب شدن اجسام در پی انفجار، از ناحیه سر دچار جراحت شدید شده بود. پزشکان به ما گفتند که زخم‌هایش خیلی شدید است و جان سالم به‌در نخواهد برد.

وی تاکید کرد: بیمارستان بیشتر از ظرفیت تخت‌ها و توان کارکنان، بیمار پذیرش می‌کند و بسیاری هم کارشان به منتظر ماندن نمی‌کشد و می‌میرند. بیمارستان در حال حاضر پنج اتاق عمل دارد و علاوه بر آن، دو اتاق نیز در اختیار پزشکان بدون مرز است. اما هنوز هم کافی نیست.

آدهانوم با تاکید بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه اضافه کرد: سازمان بهداشت جهانی درباره فشار غیرقابل تحملی که تشدید تنش‌ها(در نوار غزه) بر معدود بیمارستان‌های فعال نوار غزه وارد می‌آورد، عمیقا نگران است. همزمان عمده بخش سیستم بهداشت ویران شده و به زانو درآمده است.

روایت قتل‌عام در غزه از زبان مدیرکل سازمان بهداشت جهانی

بمباران ۱۰۰ منطقه در جنوب نوار غزه تنها طی ۲۴ ساعت

رتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ منطقه را در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

خبرنگار این شبکه تاکید کرد که از عصر روز گذشته تاکنون دست کم ۲۶ فلسطینی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه به شهادت رسیده و تعداد زیاد دیگری زخمی شده اند.

طی ساعت‌های گذشته جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به صورت گسترده جبالیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که توپخانه این رژیم نیز منطقه الجرن واقع در جبالیا را هدف آتش خود قرار داده است.

همزمان با بمباران خان یونس، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مرکز این شهر را نیز هدف قرار داد.

بمباران ۲ منزل مسکونی در خان یونس و رفح واقع در جنوب نوار غزه دست کم پنج شهید و زخمی برجای گذاشته است.

«جیما کونل» مسئول تیم وابسته به سازمان ملل که از چند هفته قبل در غزه مستقر است تاکید کرده است: فلسطینی‌ها در نوار غزه با یک بازی شطرنج انسانی رو به رو هستند که هزاران تن از این سو به آن سو حرکت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: هیچ کسی نیست که تضمین کند جایی که آن‌ها می‌روند امن است. فلسطینی‌ها به سمت جنوب حرکت می‌کنند و وسایل کمی با خود به همراه برده اند تا شاید بتوانند مکان امنی پیدا کنند.

کونل اضافه کرد: من با افراد زیادی صحبت کرده ام. تنها یک مساحت بسیار کوچک در شهر رفح باقی مانده است. مردم در این منطقه نمی‌دانند که به کجا خواهند رفت.

بمباران ۱۰۰ منطقه در جنوب نوار غزه تنها طی ۲۴ ساعت

ژنرال نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی: ادعاهای ارتش اسرائیل را باور نکنید

«اسحاق بریک» ژنرال نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی تاکید کرد: حرف‌های فرماندهان ارتش اسراییل و تحلیلگران را باور نکنید؛ هیچ راهکاری برای حل معضل تونل‌های حماس وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: تعداد نیروهای حماس که به دست نیروهای اسراییلی کشته شده اند بسیار کم است. برخلاف ادعاهای سخنگوی ارتش اسراییل و تحلیلگران، بخش عمده ای از جنگ کنونی در نوار غزه به صورت تن به تن انجام نمی‌شود.

بریک تصریح کرد: اکثر کشته‌ها و زخمی‌های ارتش اسراییل بر اثر انفجار بمب‌های حماس و اصابت موشک‌های ضد زره آن‌ها برجای مانده اند.

وی اضافه کرد: مشخص است که سخنگوی ارتش اسراییل و مسئولان ارشد نهادهای نظامی و امنیتی می‌خواهند این طور القا کنند که تل آویو در این جنگ پیروز شده است. القای این تصویر قبل از آن که حتی به تحقق اهدافمان در غزه نزدیک شده باشیم می‌تواند بسیار زیان آور باشد.

بریک در ادامه گفت: انهدام و نابودی تونل‌های حماس چندین سال به طول خواهید انجامید و کشته‌های زیادی بر روی دست اسراییل می‌گذارد.

وی در نهایت تاکید کرد: افسرانی که در غزه جنگیده اند می‌گویند محال است مانع بازسازی ساختار جنبش حماس شویم.

امروز نیز رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند: ما هرگز پیروز نخواهیم شد و هر روز بیشتری که از عملیات زمینی در نوار غزه می‌گذرد بیش از روز گذشته شکست را حس می‌کنیم.

رسانه‌های صهیونیستی اضافه کردند: بر خلاف آنچه که مبنی بر شکست حزب الله شایع شده، این اسراییل است که شکست خورده است. جو بایدن رییس جمهور آمریکا ضعف ما را فهمید و خیلی زود نیروی نظامی اعزام کرد.

این رسانه‌ها تاکید کردند: آمریکا با درخواست اسراییل مبنی بر دریافت بالگردهای آپاچی مخالفت کرد و گالانت این موضوع را در نشست با وزیر دفاع آمریکا مطرح کرد.

ادعاهای ارتش اسراییل را باور نکنید

موج جدید حمله‌های هوایی، دریایی و زمینی علیه نوار غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی بامداد و صبح امروز سه شنبه همچنان ادامه داشته به طوری که این حمله‌ها اردوگاه البریج واقع در مرکز این باریکه را هدف قرار داد.

همچنین در جریان بمباران منازل مسکونی در محله الامل واقع در غرب استان خان یونس در جنوب نوار غزه دست کم هفت فلسطینی به شهادت رسیده و چند تن دیگر زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی از زمین، هوا و دریا غزه را می‌کوبد

قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی نیز از سمت دریا غرب اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند. منطقه‌های شمالی این اردوگاه نیز از آتش حمله‌های قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی در امان نبودند.

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر طی ساعت‌های گذشته منطقه‌های شرقی نوار غزه را بمباران کردند.

این جنگنده‌ها همچنین با بمباران بخش‌های نزدیک به بیمارستان ناصر در غرب شهر خان یونس در این منطقه کمربند آتش ایجاد کردند.

حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی اطراف منطقه تل السلطان واقع در رفح در جنوب نوار غزه را نیز دربرگرفت. استان مرکزی نوار غزه نیز شاهد این حمله‌های پی در پی و وحشیانه بود.

این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای مقاومت و عناصر اشغالگر در چند محور در نوار غزه است.

تخریب زیرساخت‌های کرانه باختری به دست اشغالگران

از سوی دیگر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به بخش‌های مختلف کرانه باختری اقدام به تخریب زیرساخت‌های این منطقه‌ها کردند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که اشغالگران صهیونیست بعد از حمله به محله المنشیه واقع در اردوگاه نور شمس در طولکرم با بولدوزرهای خود اقدام به تخریب خیابان‌های این محله کردند.

المیادین گزارش داد که عناصر ارتش رژیم صهیونیستی مانع ورود خودروهای امدادرسان به اردوگاه نور شمس برای انتقال زخمی‌ها شدند.

نظامیان صهیونیست به منطقه بیتونیا واقع در غرب رام الله نیز حمله کردند. رسانه‌های خبری تاکید کردند که رژیم صهیونیستی علاوه بر این منطقه به شهر الخلیل واقع در کرانه باختری نیز یورش برده و تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه را بدون دلیل موجه بازداشت کردند.

این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری دست بسته نبوده و با پرتاب نارنجک به سمت اشغالگران صهیونیست عناصر پیاده نظام این رژیم را در محله الدمج واقع در اردوگاه نور شمس هدف قرار دادند.

مسئول تیم سازمان ملل: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

از سوی دیگر «جیما کونل» مسئول تیم وابسته به سازمان ملل که از چند هفته قبل در غزه مستقر است تاکید کرد: فلسطینی‌ها در نوار غزه با یک بازی شطرنج انسانی رو به رو هستند که هزاران تن از این سو به آن سو حرکت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: هیچ کسی نیست که تضمین کند جایی که آن‌ها می‌روند امن است.

رژیم صهیونیستی از زمین، هوا و دریا غزه را می‌کوبد

کونل تصریح کرد: فلسطینی‌ها به سمت جنوب حرکت می‌کنند و وسایل کمی با خود به همراه برده اند تا شاید بتوانند مکان امنی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: من با افراد زیادی صحبت کرده ام. تنها یک مساحت بسیار کوچک در شهر رفح باقی مانده است. مردم در این منطقه نمی‌دانند که به کجا خواهند رفت.

کونل تاکید کرد: فلسطینی‌ها از این منطقه به آن منطقه مهاجرت می‌کنند اما در نهایت در امنیت نیستند. من شاهد فوت یک کودک ۹ ساله فلسطینی به اسم احمد در بیمارستان الاقصی واقع در دیر البلح بودم. این کودک در منطقه‌ای بود که ادعا می‌شد امن است.

وی بیان کرد: هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد. حمله‌های هوایی جدیدی در زمانی که من در این بیمارستان بودم رخ داد و دیدم که زخمی‌های زیادی به این بیمارستان منتقل شدند.

رژیم صهیونیستی از زمین، هوا و دریا غزه را می‌کوبد

افزایش تلفات نظامی رژیم صهیونیستی / «ما هرگز پیروز نخواهیم شد»

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت تعداد دیگری از عناصر صهیونیست در درگیری‌های نوار غزه خبر دادند.

بر اساس گزارش این رسانه‌های عبری، ۲ گروهبان ارتش رژیم صهیونیستی در این درگیری‌ها به هلاکت رسیده و سه تن دیگر به شدت زخمی شده اند.

این رسانه‌ها در ادامه اذعان کردند: ما هرگز پیروز نخواهیم شد و هر روز بیشتری که از عملیات زمینی در نوار غزه می‌گذرد بیش از روز گذشته شکست را حس می‌کنیم.

رسانه‌های صهیونیستی اضافه کردند: بر خلاف آنچه که مبنی بر شکست حزب الله شایع شده، این اسرائیل است که شکست خورده است. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ضعف ما را فهمید و خیلی زود نیروی نظامی اعزام کرد.

این رسانه‌ها تاکید کردند: آمریکا با درخواست اسرائیل مبنی بر دریافت بالگردهای آپاچی مخالفت کرد و گالانت این موضوع را در نشست با وزیر دفاع آمریکا مطرح کرد.

در حال تکمیل

منبع: مـهر