استقلال هفته هاست با یک بازی بیشتر در صدر جدول قرار دارد. سپاهان و پرسپولیس و گاه گداری هم تراکتور بین رده های دوم تا چهارم در حال جا به جایی هستند. آبی پوشان که هفته هاست با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان در صدر جدول نشسته اند، حالا و با نتایج هفته چهاردهم […]

استقلال, فوتبال لیگ برتر, قهرمان نیم فصل فوتبال - به قهرمان نیم فصل جام نمی دهند اما...

استقلال هفته هاست با یک بازی بیشتر در صدر جدول قرار دارد. سپاهان و پرسپولیس و گاه گداری هم تراکتور بین رده های دوم تا چهارم در حال جا به جایی هستند. آبی پوشان که هفته هاست با یک بازی بیشتر نسبت به سپاهان در صدر جدول نشسته اند، حالا و با نتایج هفته چهاردهم دو امتیاز بیشتر از سپاهان و چهار امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارند اما برای قهرمانی نیم فصل اول خطرناک ترین تعقیب کننده آنها سپاهان است که می تواند با دو پیروزی این قهرمانی را از استقلالی ها بگیرد.

هفته گذشته استقلال در یک غافلگیری با تساوی دو امتیاز حیاتی از دست داد تا فرصت برای صدرنشینی سپاهان مهیا شود اما با شکست این تیم صدر تکانی نخورد، پرسپولیس هم با بردی که به دست آورد فاصله اش را با تیم های بالای جدول کمتر کرد تا حساسیت در صدر جدول  به اوج خود برسد.

استقلالی ها وقتی به رده بندی و امتیازات تیم ها نگاهی می اندازند متوجه می شوند که باید به قهرمانی نیم فصل امیدوار باشند. البته به این قهرمان جام نمی دهند اما از نظر روحی بسیار مهم است. تکاپوی استقلال و سپاهان و پرسپولیس تنها برای قهرمانی در نیم فصل نیست و همه تیم ها خوب می دانند که جام اصلی پس از پایان هفته سی ام به تیم صدرنشین داده می شود. اما قرار نیست هم با این یک جمله قید صدرنشینی در پایان هفته پانزدهم را هم بزنیم، استقلال پس از پایان هفته پانزدهم دوست دارد که صدرنشینی اش را برای ده هفته پیاپی ادامه دهد.

 سپاهان هم علاقه دارد جایگاهی که در هفته چهارم از آنها گرفته شد باز پس بگیرد. به جز این دو تیم پرسپولیس و تراکتور و هیچ تیم دیگری در نیم فصل شانس قهرمانی ندارد اما طبیعتا در نیم فصل دوم که پس از پایان جام ملتهای آسیا دوباره استارت خواهد خورد، جنگ تیم ها برای تصاحب صدرنشینی داغ تر و حساس تر از هر زمان دیگری خواهد بود. آنگاه علاوه بر استقلال و سپاهان و پرسپولیس و تراکتور سایر تیم ها هم شانس دارند.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی