قیمت طلا نسبت به آخرین معاملات روز گذشته روند افزایشی دارد اما در مقایسه با ظهر دیروز در همین ساعات، نغییری نکرده است.. قیمت سکه امامی و مثقال طلا نیز روند افزایشی دارد. اما سکه بهار آزادی و قطعات سکه نزولی است. 

به گزارش زیرنویس، امروز چهارشنبه ۶ دی، در بازار طلا و سکه روند یکسانی حاکم نیست.قیمت طلا نسبت به آخرین معاملات روز گذشته روند افزایشی دارد اما در مقایسه با ظهر دیروز در همین ساعات، نغییری نکرده است.. قیمت سکه امامی و مثقال طلا نیز روند افزایشی دارد. اما سکه بهار آزادی و قطعات سکه نزولی است.

امروز قیمت دلار بین دو کانال ۴۹ و ۵۰ هزار تومانی در نوسان است و انس نیز در کانال دو هزار دلاری، همچون روزهای گذشته افزایش قیمت را تجربه می‌کند.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با حدود ۱۳ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، دو میلیون و ۴۸۹ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر گرم طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۴۹۰ هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر ۲۹ میلیون و ۴۵۶ هزار تومان است؛ ۴۶ هزار تومان بیشتر از آخرین معاملات روز گذشته ندارد. دیروز در همین ساعات، سکه امامی ۲۹ میلیون و ۴۹۷ هزار تومان معامله می‌شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با ۲۵ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، ۲۵ میلیون و ۹۹۵ تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۶ میلیون تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۱۸۲ هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۱۴۳ هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و ۵۸۴ هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در پنجشمین روز هفته، نیم سکه با ۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه اما با حدود ۱۲ هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و ۳۰۵ هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه نیز، با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود ۹۷ تومان کاهش، به چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی با دو هزار تومان کاهش نسبت به آخرین معاملات روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۷۹۸ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، ربع سکه پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه اما با حدود ۲۴ هزار تومان کاهش، در حدود دو میلیون و ۷۸۸ هزار تومان است.

اما هر مثقال طلا با حدود ۷۲ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۷۷۴ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

تداوم روند افزایشی قیمت انس

امروز نیز همچون روزهای گذشته قیمت جهانی طلا، صعودی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۱.۰۶ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز نیز قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایشی است. اونس اکنون، به حدود ۲,۰۶۸.۴۶ دلار رسیده، این به معنای رشد حدود ۰.۱۱ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

در شرایطی که در روزهای گذشته بازار طلا تحت تاثیر اخبار مربوط به مالیات خرید و فروش، در برخی شهرها به حالت نیمه تعطیل درآمده بودند، نوسانات بازار ارز و انس جهانی تاثیراتی را بر قیمت طلا و سکه گذاشتند.

نف طلا و جواهر مکلف شده است از ابتدای دی در سامانه مودیان مالیاتی تمام اطلاعات مربوط به خرید و فروش خود را ثبت کند. این مساله از جهت بار هزینه‌ای که برای صنف مذکور دارد و معافیت سقف ۱۸ میلیارد تومان دارایی که سازمان امور مالیاتی برای سایر صنوف در نظر گرفته اما برای صنف طلافروشان، پزشکان و وکلا در نظر نگرفته است، با اعتراضات گسترده‌ای در سایر شهرها همراه شد و روز گذشته پای این اعتراضات به تهران هم کشیده شد. با توافقاتی که صنف طلا و جواهر استان تهران با مسئولان سازمان امور مالیاتی انجام دادند مشکل فعلا حل شده است (برای اطلاعات بیشتر گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ دی ۱۴۰۲ را بخوانید.)

مطالعه دو گزارش پیش بینی طلا و سکه و  قیمت طلا و سکه ۶ دی ۱۴۰۲ پیشنهاد می‌شود.


+