مددی: حاضرم آیین‌نامه والیبال را اصلاح کنم، چون دلم می‌سوزد
مددی: حاضرم آیین‌نامه والیبال را اصلاح کنم، چون دلم می‌سوزد

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، ظهر امروز جلسه مهمی در فدراسیون والیبال با حضور مدیران‌ عامل باشگاه‌های لیگ برتری و مسئولان ارشد این فدراسیون برگزار شد. در این جلسه، احمد مددی مدیرعامل باشگاه پیکان با انتقاد از قوانین جاری در لیگ برتر والیبال و آئین‌نامه‌های آن تصریح کرد حقوق و جایگاه باشگاه‌ها در قوانین و […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، ظهر امروز جلسه مهمی در فدراسیون والیبال با حضور مدیران‌ عامل باشگاه‌های لیگ برتری و مسئولان ارشد این فدراسیون برگزار شد. در این جلسه، احمد مددی مدیرعامل باشگاه پیکان با انتقاد از قوانین جاری در لیگ برتر والیبال و آئین‌نامه‌های آن تصریح کرد حقوق و جایگاه باشگاه‌ها در قوانین و آیین‌نامه‌های فدراسیون والیبال نادیده گرفته شده است.

احمد مددی، مدیرعامل باشگاه پیکان در خصوص این جلسه اظهار داشت: در کمال تاسف باید بگویم محتوای قوانین فدراسیون والیبال کاملاً یک‌طرفه است و این موضوع به ورزش والیبال و مدیریت آن در باشگاه‌ها لطمه جدی وارد می‌کند.

مددی افزود: ما می‌خواهیم بدانیم در قوانین فعلی فدراسیون والیبال، جایگاه باشگاه‌ها دقیقا کجاست؟ چرا مدیران عامل، اعضای هیات مدیره،  کمیته انضباطی باشگاه‌ها و… مورد احترام نیستند؟ این طور به نظر می‌رسد با توجه به آئین نامه‌های موجود، جایگاه و شأن باشگا‌ه‌ها زیر سوال رفته و باید این موضوع را تدبیر و تصحیح کرد، زیرا به باشگاه‌ها صرفاً به چشم بنگاه‌های اقتصادی نگاه می‌شود.

وی گفت: در آن جلسه عنوان کردم بهتر است از تجربیات موفق در سایر رشته‌ها سود برد. به عنوان مثال، وقتی می‌دانیم قوانین نقل و انتقالاتی فدراسیون فوتبال کامل است، چرا نباید از همین موضوع سود ببریم؟ قراردادهای فوتبالی، ابهامی در پی ندارد و همه می‌دانند چقدر واضح، مسائل انضباطی، حقوقی و مالی به صورت عادلانه و منصفانه توضیح داده شده است. از سوی دیگر، درگیری بین باشگاه‌ها و بازیکنان یا مربیان ابتدا به کمیته انضباطی و سپس کمیته استیناف می‌رود و در نهایت منجر به صدور رأی می‌شود اما ما در والیبال با چنین منطقی مواجه نیستیم.

مددی خاطرنشان کرد: اگر بازیکن فوتبال بخواهد از باشگاه خود جدا شود، ابتدا نوتیس یا نامه هشدار برای باشگاه ارسال می‌کند و طی یک پروسه عادلانه، شرایط برای مذاکره، توافق یا فسخ و اتفاقات دیگر به وجود می‌آید، اما چرا در والیبال چنین قوانینی اجرا نمی‌شود؟ خوشبختانه در این خصوص مسئولان ارشد فدراسیون قول دادند به زودی با تشکیل یک کمیته‌ تخصصی، نظرات باشگاه‌ها برای اصلاح قوانین اعمال خواهد شد. ما نمی‌خواهیم همه قوانین به سود باشگاه‌ها باشد بلکه دوست داریم شاهد برقراری عدالت باشیم. یک بازی برد-برد-برد برای باشگاه‌ها، بازیکنان و فدراسیون برقرار شود و همه از اینکه در والیبال فعالیت می‌کنیم، دلگرم شویم. در حال حاضر، با این قوانین تیمداری در والیبال برای باشگاه‌ها به صلاح نیست و این موضوعی است که مدیران باشگاه‌ها هم به آن اشراف دارند.

مدیرعامل باشگاه پیکان اظهار داشت: من و ارکان کمیته انضباطی و حقوقی در پیکان به عنوان قدیمی‌ترین و پرافتخارترین باشگاه والیبال در ایران این آمادگی را داریم که در مسیر ایجاد تغییرات و اصلاح آئین‌نامه فعلی، در کنار فدراسیون باشیم و بتوانیم راهکاری منطقی برای ایجاد عدالت و انصاف در لیگ برتر والیبال ارائه دهیم. اگر من در جلسه امروز، چنین صحبت‌هایی را به زبان آوردم، به خاطر آن بود که دلم به حال والیبال کشورم می‌سوزد و می‌دانم در صورت ادامه این رویه، در حوزه تیمداری در والیبال دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

پایان پیام/





منبع: فارس