به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، آرش فرهادیان در حاشیه همایش نوآوری‌های ورزشی در مرکز ملی فوتبال درباره اداره برخی فدراسیون‌ها با سرپرست با وجود تاکید وزیر ورزش برای تعیین تکلیف آن‌ها اظهار داشت: بعد از آمدن کیومرث هاشمی در وزارت ورزش رویکرد جدیدی اتفاق افتاد که یکی از مهمترین آن‌ها عدم حضور […]

- انتخابات فدراسیون‌ها تا المپیک معطل نخواهد بود/ بحث ژیمناستیک کمی پیچیده است

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، آرش فرهادیان در حاشیه همایش نوآوری‌های ورزشی در مرکز ملی فوتبال درباره اداره برخی فدراسیون‌ها با سرپرست با وجود تاکید وزیر ورزش برای تعیین تکلیف آن‌ها اظهار داشت: بعد از آمدن کیومرث هاشمی در وزارت ورزش رویکرد جدیدی اتفاق افتاد که یکی از مهمترین آن‌ها عدم حضور سرپرستان فدراسیون‌ها در انتخابات است. به همین دلیل بیشتر نامزد‌های انتخابات بحث تعارض منافع را مطرح می‌کردند.

وی ادامه داد: در حکمی که به این دوستان ابلاغ می‌شود تاکید داریم عدم حضور در انتخابات مطرح است. بر همین اساس سرپرستان فدراسیون‌هایی که منصوب شدند به این موضوع تاکید شده است. فرایند انتخابات فدراسیون‌ها با دقت و سرعت در حال پیگیری است و فکر می‌کنم تا پایان سال حداقل انتخابات ۱۰ فدراسیون را برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در پاسخ به این سوال که برخی از فدراسیون‌ها مانند والیبال به خاطر شرایط ویژه المپیک حساسیت خاصی دارند و آیا انتخابات این فدراسیون قبل از المپیک برگزار خواهد شد یا خیر؟ گفت: قطعاً انتخابات فدراسیون‌ها تا المپیک معطل نخواهد بود. تا المپیک زمان زیاد است و انتخابات برگزار خواهد شد. اتفاقی که در فدراسیون والیبال افتاده و با توجه به انتخاب سرپرست جدید فکر می‌کنم در سه چهار ماه آینده این امکان وجود دارد که انتخابات فدراسیون والیبال را برگزار کنیم. با دوستان والیبال روز گذشته هم صحبتی داشتیم دستور وزیر ورزش این است که انتخابات فدراسیون والیبال هرچه زودتر برگزار شود.

فرهادیان درباره وضعیت فدراسیون‌های شطرنج و ژیمناستیک، تصریح کرد: در فدراسیون شطرنج پریدر به عنوان سرپرست معرفی شد که یکی از افرادیست که در این رشته نام آشناست و زحمات خوبی هم کشیده، اما همانطور که اشاره کردم در ابلاغ او هم تاکید شده که نمی‌تواند در انتخابات فدراسیون نامزد شود. او و مجموعه شطرنج باید کمک کنند فردی که اصلح بوده و رأی مجمع را جمع می‌کند بتواند در انتخابات شرکت کند. به این فدراسیون هم گفته شده هرچه سریعتر فرایند انتخابات را آغاز کنند. سعی می‌کنیم انتخابات فدراسیون شطرنج را اگر منع قانونی نداشته باشد قبل از پایان سال برگزار کنیم.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی درباره وضعیت ژیمناستیک، گفت: بحث ژیمناستیک کمی پیچیده است آن هم به این دلیل که انتخابات این فدراسیون برگزار و رئیس آن مشخص شد. وزیر وقت هم ابلاغ مسئولیت رئیس جدید را داد، اما بعد عنوان شد که فدراسیون جهانی ژیمناستیک به حضور رئیس قبلی نظر مساعد دارد. البته در این خصوص به طور صریح و واضح اشاره‌ای نشد، اما با کمیته ملی المپیک یکی دو مکاتبه انجام و به صورت تلویحی اشاره شده بود. قرار بود هفته گذشته بر اساس آنچه نظر فدراسیون جهانی بود به علت حمایت از این رشته در کشورمان خانم درگاهی مسئولیت سرپرستی را بر عهده بگیرد تا انتخابات برگزار شود، اما او، چون ابلاغی از وزارت ورزش به او داده نشده از حضور در فدراسیون امتناع کرد تا به هر صورت وضعیت به همین شکل باقی بماند.

فرهادیان ادامه داد: اگر فدراسیون جهانی قبول دارد اینچه درگاهی به عنوان مسئول در فدراسیون کارش را ادامه دهد پس نیازی به ابلاغ مجدد نیست. مسئولیت او در یکی دو سال اخیر به پایان رسیده و طبیعتاً اگر قرار است او هم ابلاغی دریافت کند باید بر اساس ضابطه و قوانین باشد که بدون رعایت ضوابط صدور ابلاغ درست نیست. انشاالله این مشکل هم با درایت وزیر ورزش به زودی حل خواهد شد.

وی درباره اینکه تا ۱۶ روز دیگر جام ملت‌های آسیا شروع می‌شود و وزیر ورزش حمایت جدی از تیم ملی فوتبال دارد چه برنامه‌ای دارید تا دغدغه بازیکنان برطرف شود؟ خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم فوتبال به خاطر نوع فعالیت و علاقه‌مندی به خاطر نگرشی که در دنیا دارد قدری متفاوت به آن نگاه می‌شود. مطمئن باشید این مشکلات با درایت مسئولان وزارت ورزش به خصوص وزیر حل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا