به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس: آمار نشان می‌دهد لیونل مسی از کریستیانو رونالدو در کسب جایزه بهترین بازیکن زمین در ۱۴ سال گذشته فاصله بیش از «دو برابری» دارد. بر اساس گزارش امروز (سه شنبه) شبکه ESPN، لیونل مسی از سال ۲۰۰۹ تاکنون در ۳۹۵ بازی جایزه بهترین بازیکن زمین را کسب […]

- فاصله ۲۰۰ تایی مسی از رونالدو در کسب یک جایزه!

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس: آمار نشان می‌دهد لیونل مسی از کریستیانو رونالدو در کسب جایزه بهترین بازیکن زمین در ۱۴ سال گذشته فاصله بیش از «دو برابری» دارد.

بر اساس گزارش امروز (سه شنبه) شبکه ESPN، لیونل مسی از سال ۲۰۰۹ تاکنون در ۳۹۵ بازی جایزه بهترین بازیکن زمین را کسب کرده و از این حیث «بهترین بازیکن دو دهه گذشته» است.

رونالدو تنها در ۱۷۶ بازی جایزه بهترین بازیکن زمین را کسب کرده است. یعنی مسی ۲۱۹ بار این جایزه را بیشتر از رقیب سنتی اش به دست آورده است.

جدال رونالدو و مسی تقریبا از سال ۲۰۰۸ آغاز شد. در ۱۵ سال گذشته این دو ابرستاره برای کسب توپ طلای بهترین بازیکن سال دنیا باهم رقابت نزدیکی داشتند. رونالدو ۵ بار موفق به فتح توپ طلا در سال‌های (۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷) شد در مقابل مسی ۸ بار این جایزه را در سال‌های (۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳) کسب کرد.

شبکه آمریکایی درباره دیگر بازیکنان رکورددار کسب جایزه بهترین بازیکن زمین در ۱۴ سال گذشته بعد از مسی و رونالدو این طور گزارش داد که زلاتان ایبراهموویچ با ۱۱۶ بار، ادن هازارد با ۱۰۰ بار، رابرت لواندوفسکی با ۹۶ بار و نیمار با ۹۰ بار کسب این جایزه در رده‌های سوم تا ششم دنیا ایستادند.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا