بر اساس گزارش‌ها، سر جیم رتکلیف می‌تواند ۳۰۰ نفر را در منچستریونایتد از کار بیکار کند. میلیاردر ۷۱ ساله بریتانیایی در شب کریسمس ۲۵ درصد از سهام منچستریونایتد را به مبلغ ۱.۳ میلیارد پوند خرید. رتکلیف ۲۳۷ میلیون پوند به باشگاه تزریق خواهد کرد و در پیامی به طرفداران اشاره کرده که تغییرات بزرگی در […]

- با آمدن مالک جدید ۳۰۰ نفر در منچستریونایتد بیکار می‌شوند!

بر اساس گزارش‌ها، سر جیم رتکلیف می‌تواند ۳۰۰ نفر را در منچستریونایتد از کار بیکار کند. میلیاردر ۷۱ ساله بریتانیایی در شب کریسمس ۲۵ درصد از سهام منچستریونایتد را به مبلغ ۱.۳ میلیارد پوند خرید. رتکلیف ۲۳۷ میلیون پوند به باشگاه تزریق خواهد کرد و در پیامی به طرفداران اشاره کرده که تغییرات بزرگی در راه است. با این حال، این پول باید صرف زیرساخت‌ها شود و بر بودجه نقل و انتقالات تأثیری نخواهد داشت. به منظور به حداکثر رساندن بودجه برای جذب بازیکنان در چارچوب دستورالعمل‌های بازی جوانمردانه مالی، رتکلیف قرار است بار مجموعه را سبک کند که از کارکنان شروع می‌شود، در حالی که باشگاه منچستریونایتد حدود ۱۰۰۰ نفر کارمند دارد.

به گزارش گاردین، رتکلیف ماه آینده یک مامور رسیدگی به کارینگتون می‌فرستد تا ساختار و هزینه‌های باشگاه را ارزیابی کند. تصور می‌شود که ۳۰۰ شغل در معرض خطر قرار می‌گیرند. رتکلیف قرار است دو نفر از قابل اعتمادترین وکلای خود را مامور نظارت بر جریانات باشگاه کند. دیو بریلزفورد، مدیر ورزش اینئوس و ژان کلود بلان، مدیرعامل اینئوس، به کارینگتون می‌روند و وظیفه ارزیابی عملکرد فوتبال را بر عهده خواهند داشت. آنها اعلام کردند که سازمان‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها، بازیابی، روانشناسی و پیشگیری از آسیب‌ها از جمله بخش‌هایی هستند که از نزدیک تحت بررسی قرار خواهند گرفت.

همچنین تاکید شده که رتکلیف نمی‌خواهد در هیچ تصمیمی عجله کند. او پس از تکمیل مالکیت جزئی خود، نامه‌ای سرگشاده به هواداران یونایتد نوشت و اشاره کرد که می‌تواند تغییرات بزرگی ایجاد کند. در نامه آمده است: «می‌خواستم در این زمان با توجه به نقش حیاتی هواداران در آینده منچستریونایتد برای شما بنویسم، زیرا ما به مسئولیت خود آگاهیم. من معتقدم که می‌توانیم موفقیت‌های ورزشی را در زمین به ارمغان بیاوریم تا موفقیت تجاری باشگاه را تکمیل کنیم. این به زمان و صبر در کنار سختگیری و بالاترین سطح مدیریت حرفه‌ای نیاز دارد. شما آرزوهای بزرگی برای منچستریونایتد دارید و ما هم همینطور. هیچ تضمینی در ورزش وجود ندارد و تغییر به ناچار زمان می‌برد، اما ما به آینده فکر می‌کنیم و با هم می‌خواهیم به منچستریونایتد کمک کنیم تا به جایی که متعلق به آن است، در اوج فوتبال انگلیس و اروپا و جهان برگردد. من این مسئولیت را با تمام جدیت می‌پذیرم.»

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی