به گزارش خبرنگار زیرنویس از یزد؛ دکتر اصغر شرافت، رییس اداره پرستاری دانشگاه گفت: با توجه به درخواست برخی از پرسنل پرستاری استان مبنی بر اختصاص یک کد به هر یک از خدمات پرستاری و براساس سیاست های ابلاغی وزارت بهداشت، پرداخت تعرفه خدمات پرستاری به صورت بسته خدمتی در نظر گرفته شده است. وی […]

به گزارش خبرنگار زیرنویس از یزد؛ دکتر اصغر شرافت، رییس اداره پرستاری دانشگاه گفت: با توجه به درخواست برخی از پرسنل پرستاری استان مبنی بر اختصاص یک کد به هر یک از خدمات پرستاری و براساس سیاست های ابلاغی وزارت بهداشت، پرداخت تعرفه خدمات پرستاری به صورت بسته خدمتی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سهم صندوق تعرفه خدمات و مراقبت های پرستاری افزود: سهم موسسه پنج درصد،سهم کازیرنویسن گروه پرستاری شاغل در اورژانس پیش بیمارستانی سه درصد و سهم ریاست مرکز یک درصد است.

شرافت ادامه داد: همچنین سهم سایر کازیرنویسن مرکز چهار درصد،سهم آموزش گروه پرستاری دو درصد و سهم کازیرنویسن گروه پرستاری شاغل در مرکز ۸۵ درصد می باشد.

این مسئول اظهار داشت:۵۰ درصد از سهم موسسه، جهت جبران تعرفه پرداختی به گروه پرستاری در بیمارستان های کم درآمد اختصاص می یابد.

دکتر شرافت تصریح کرد: یک درصد سهم ریاست مرکز(بیمارستان) هم جهت ترمیم تعرفه پرداختی در بخش های کم درآمد آن بیمارستان استفاده می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون امکان دریافت اطلاعات از سامانه کارآمد به طور کامل میسر نشده است، تعرفه ۱۴۰۱ بر مبنای اطلاعات موجود درآمد بیمارستان ها، به هر مرکز اختصاص یافته که این رقم علاوه بر کارانه،پرداخت شده است.

رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص پیشنهاد افزایش مبلغ ساعات اضافه کاری به ازای هر ساعت گفت: از خردادماه سال جاری پیگیری های لازم در این زمینه توسط رییس دانشگاه و گروه پرستاری در حال انجام است.

تعرفه خدمات پرستاری به این معنا است که به ازای خدمتی که پرستار به بیمار ارائه می دهد باید حق الزحمه دریافت کند و با توجه به سیاست های کلی وزارت بهداشت ،خدمات پرستاری به صورت بسته خدمتی ۲۴ ساعته با توجه به نوع بخش بستری بیمار،کتاب تعرفه(کا) و سطح مراقبتی بیمارمحاسبه و توزیع می شود.

یزد/سمیه گلابگیریان

 

منبع خبر: رکنـا