به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد گلپایگانی، عصر پنجشنبه در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد گفت: شناخت حوزه علمیه و فراز و نشیب‌ها و حوادث مختلف آن بسیار مهم است و نسل امروز باید این مسائل را بداند که حوزه در کجا قرار داشته و امروز در […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد گلپایگانی، عصر پنجشنبه در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد گفت: شناخت حوزه علمیه و فراز و نشیب‌ها و حوادث مختلف آن بسیار مهم است و نسل امروز باید این مسائل را بداند که حوزه در کجا قرار داشته و امروز در کجاست.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب بیان کرد: زمانی که مرحوم حاج شیخ مؤسس تصمیم گرفت که حوزه علمیه را ایجاد کند رضاخان از همان زمان با برخورد خشنی کرد، هرچند که برای عوام فریبی رساله‌ای در دست گرفت و خود را مقلد حاج شیخ معرفی کرد و در عزاداری‌ها شرکت می‌کرد تا از این طریق بتواند در میان مردم متدینین نیز جا باز کند.

وی افزود: شرایط به جایی رسید که کسی جرأت نمی‌کرد در آن زمان مجلسی برای عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام برپا کند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی ابراز کرد: نسل امروز باید بدانند که طلاب در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چه سختی‌هایی را پشت سر گذاشتند و مأموران رژیم شاه چگونه آنان را در فیضیه به خاک و خون کشیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران امروز در عرصه‌های نظامی و دفاعی به پیشرفت‌های تحسین برانگیزی رسیده است افزود: نیروهای مسلح امروز جایگاهی پیدا کردند که دو کشور ابرقدرت یعنی چین و روسیه دست نیاز به سمت ما دراز کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره بیان کرد: امروز نقطه‌ای در سرزمین‌های اشغالی نیست که در تیررس موشک‌های نقطه زن ما نباشد.

وی ادامه داد: فلسطینی‌ها در مقاومت از ما الگو گرفتند و اقدام مقاومت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی قابل تحسین است.

وی با اشاره به اقدامات یمن در برابر رژیم صهیونیستی بیان کرد: یمنی‌ها امروز کشتی‌های اسرائیلی را مجبور می‌کنند تا از این مسیر تردد نکنند و این امر موجب افزایش هزینه‌ها برای آنان شده است.

محمدی گلپایگانی ادامه داد: باید از نظام جمهوری اسلامی حفظ و حراست کنیم تا این نظام به دست صاحب اصلی آن برسد و روحانیت در این عرصه باید با مجاهدت خود نقش آفرین باشد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در روز گذشته در جمع زنان و بانوان به امر حجاب و نقش آفرینی مادران و زنان در جامعه و تربیت فرزند و همچنین اهمیت در عرصه انتخابات اشاره کردند.

منبع: مـهر