گرچه تیم پرسپولیس در مصاف هفته چهاردهم لیگ برتر مقابل شمس آذر قزوین ۱۰ نفره برنده شد اما از لحظه اخراج علی نعمتی انتقادات شدیدی نسبت به این بازیکن در فضای مجازی و حتی استادیوم آزادی استارت خورد. علی نعمتی که بسیاری از هواداران پرسپولیس این بازیکن را عامل اصلی تساوی این تیم مقابل استقلال […]

گرچه تیم پرسپولیس در مصاف هفته چهاردهم لیگ برتر مقابل شمس آذر قزوین ۱۰ نفره برنده شد اما از لحظه اخراج علی نعمتی انتقادات شدیدی نسبت به این بازیکن در فضای مجازی و حتی استادیوم آزادی استارت خورد.

علی نعمتی که بسیاری از هواداران پرسپولیس این بازیکن را عامل اصلی تساوی این تیم مقابل استقلال در دربی صد و دوم می‌دانند به قدری تحت فشار بود که پس از اخراج و خیلی سریع در صفحه شخصی‌اش از هواداران درخواست کرد به خانواده‌اش فحاشی نکنند!

اما نگاهی به آمار و ارقام این بازیکن در فصول اخیر مشخص می‌کند چرا یحیی گل محمدی پس از حمله هواداران به این بازیکن از او حمایت کرد.

*مدافع نیشابوری ۱۸۲ سانتی

علی نعمتی بازیکن ۲۷ ساله متولد شهر نیشابور با ۱۸۲ سانتی متر قد در ابتدای لیگ برتر بیست و یکم از تیم شهر خودرو به پرسپولیس پیوست. این بازیکن در اولین فصل حضورش در پرسپولیس ۱۸۹۶ دقیقه برای این تیم به میدان رفت.

حضور علی نعمتی در ۲۴ مسابقه از مجموع ۳۰ هفته رقابت‌های لیگ برتر بیست و یکم که از این تعداد، ۲۱ هفته در ترکیب اصلی حضور داشت مشخص می‌کرد این بازیکن از ارکان مهم تیم یحیی گل محمدی در رسیدن به عنوان نایب قهرمانی آن فصل – پس از استقلال – بوده است.

*مدافعی که گل امتیازآور می زند

همچنین نعمتی در فصل بیست و یکم موفق شد در چهار دیدار برای پرسپولیس گلزنی کند. نعمتی در دیدار دربی مقابل استقلال، شهر خودرو، پیکان و سپاهان گلزنی کرد که گل این بازیکن مقابل تیم‌های استقلال و شهر خودرو منجر به کسب امتیاز شد.

آمار خوب «غایب منفور» پرسپولیس/ دلایل دفاع گل‌محمدی از شاگرد محبوبش مقابل هواداران

*وقتی مانع شکست یحیی از فرهاد مجیدی شد

تساوی یک بر یک استقلال و پرسپولیس در چهارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر بیست و یکم مانع از پیروزی فرهاد مجیدی و تیمش مقابل شاگردان یحیی گل محمدی شد. نعمتی در آن دیدار و در دقیقه ۴۰ پرسپولیس را یک بر صفر پیش انداخت اما رودی ژستد در دقیقه ۸۱ گل تساوی را به ثمر رساند. همان تساوی موجب شد تا رکورد شکست ناپذیری یحیی مقابل استقلال (در مسابقات ۹۰ دقیقه ای) هم پابرجا بماند.

نعمتی همچنین در دیدار مقابل شهر خودرو در چهارچوب هفته بیست و نهم لیگ بیست و یکم زننده گل اول بازی بود تا پس از به ثمر رسیدن گل تساوی توسط بازیکن شهر خودرو وقتی سیامک نعمتی گل دوم پرسپولیس را زد این تیم هر سه امتیاز بازی را از آن خودش کند.

آمار خوب «غایب منفور» پرسپولیس/ دلایل دفاع گل‌محمدی از شاگرد محبوبش مقابل هواداران

*پای ثابت ترکیب سرخ ها

علی نعمتی همچنین در فصل بیست و دوم که پرسپولیس موفق شد در پایان قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شود نیز یکی از ارکان اصلی این تیم در کسب این عناوین بود. نعمتی فصل گذشته در ۲۰ مسابقه از ابتدا در ترکیب پرسپولیس حضور داشت و جمعاً در ۲۵ بازی به مدت ۱۶۸۶ دقیقه برای این تیم به میدان رفت. نعمتی در دیدار ۴ بر صفر پرسپولیس مقابل نساجی مازندران نیز یکی از گلزنان تیمش در آن مصاف بود.

*یار فیکس لیگ قهرمانان آسیا

علی نعمتی در رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا نیز در هر ۶ مسابقه پرسپولیس از ابتدا در ترکیب این تیم به میدان رفت و جمعاً ۵۱۹ دقیقه تیمش را در رقابت مقابل نمایندگان عربستان، قطر و تاجیکستان همراهی کرد.

آمار خوب «غایب منفور» پرسپولیس/ دلایل دفاع گل‌محمدی از شاگرد محبوبش مقابل هواداران
علی نعمتی در حال شادی گل پس از باز کردن دروازه آلومینیوم اراک

*مهره اصلی یحیی در لیگ با یک گل ۳ امتیازی

این بازیکن در فصل جاری لیگ برتر در ۱۳ مسابقه از ابتدا در ترکیب پرسپولیس حضور داشته و تاکنون ۱۱۴۰ دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفته است. علی نعمتی همچنین در دیدار مقابل آلومینیوم اراک تک گل ۳ امتیازی پرسپولیس را به ثمر رساند تا این تیم حالا در کورس با صدر نشینان جدول رده‌بندی لیگ برتر شرایط بهتری داشته باشد …

ناگفته نماند؛ این بازیکن که در دیدار پرسپولیس مقابل نساجی غایب بود و جزو محرومان پرسپولیس به شمار می‌رفت از هفته آینده و دیدار مقابل مس رفسنجان (۱۱ دی) قادر به همراهی تیمش خواهد بود.

منبع: خبـر ورزشی