حمله تند یک استقلالی به فدراسیون فوتبال: کلاه گشادی سرمان گذاشتید!
حمله تند یک استقلالی به فدراسیون فوتبال: کلاه گشادی سرمان گذاشتید!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، بازگشت امتیازات دو تیم سپاهان و پرسپولیس از سوی کمیته استیناف، فوتبال ایران را با جنجالی بزرگ روبرو کرد؛ به شکلی که به جز باشگاه سپاهان اغلب تیم‌ها لب به اعتراض گشوده و این تصمیم را، زیر سوال بردن قانون «سقف بودجه» دانستند. درباره این موضوع و همچنین وضعیت این روز‌های […]

- حمله تند یک استقلالی به فدراسیون فوتبال: کلاه گشادی سرمان گذاشتید!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، بازگشت امتیازات دو تیم سپاهان و پرسپولیس از سوی کمیته استیناف، فوتبال ایران را با جنجالی بزرگ روبرو کرد؛ به شکلی که به جز باشگاه سپاهان اغلب تیم‌ها لب به اعتراض گشوده و این تصمیم را، زیر سوال بردن قانون «سقف بودجه» دانستند. درباره این موضوع و همچنین وضعیت این روز‌های استقلال با «بهتاش فریبا» سرمربی اسبق این تیم گفت‌وگویی را انجام داده ایم.

بهتاش فریبا در ابتدا پیرامون جنجال این روز‌ها پس از بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس به خبرنگار ورزشی «اطلاعات آنلاین» گفت: وقتی از اول قانون غلطی گذاشته می‌شود همین می‌شود. یکسال دیگر هم بود که این قانون را گذاشتیم و دیدیم چه شد. بعد هم خیلی جالب است که می‌آییم از یک تیم امتیاز کسر می‌کنیم و میلیاردی هم جریمه می شود. این‌ها با هم نمی‌خواند. بعد چه اتفاقی افتاده است؟ گفتند امتیازات بر می‌گردد، اما پول سر جایش است. اگر خلاف نکرده بودند چرا پول را می‌گیرید؟ وقتی می‌خواستید امتیاز کم کنید چرا بررسی نکردید؟ دو ماه قبل خواندم فدراسیون ۵۲ میلیارد پول جریمه از تیم‌های مختلف گرفته اند. این همه پول می‌گیرید چرا وی‌ای آر نمی‌آورید؟ این پول‌ها کجا خرج می‌شود؟ این وسط آن‌هایی ضرر کردند که آدم‌های خوب مملکت بودند، یعنی بچه‌های استقلال، چون برای ثبت قرارداد مربیان و بازیکنان مورد علاقه شان از مبالغ قراردادشان کسر کردند. الان چه کسی جواب این بچه‌ها را می‌دهد؟ الان چرا بازی‌های استقلال و پرسپولیس بدون تماشاگر اعلام کردند. گفتند دلیلش اتفاقات دربی بوده است. بعد از دربی هر کدام تیم ها دو بازی انجام دادند؟ چرا زودتر این حکم را ندادند؟ ترسیدند بعد از حکم اخیر و بازگشت امتیازات سپاهان، هوادار استقلال و پرسپولیس بیاید روی سکو‌ها و هجمه ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: الان تیم‌ها در نیم فصل می‌خواهند یار بگیرند. هیچ تیمی نمی‌داند می‌تواند یار بخرد یا نه. این سقف اجازه می‌دهد یا نمی‌دهد؟ آقای تاج دیروز می‌گفت بهترین تصمیم را گرفتیم با این قانون. کدام تیم رعایت کرد؟ فقط استقلال در بین مدعیان رعایت کرد و کلاه گشادی سرش رفت.  

فریبا درباره اعتراض شدید باشگاه استقلال به این اتفاق گفت: باید اعتراض می‌کرد، اما فایده‌ای ندارد. رییس کمیته استیناف گفته تیم‌ها باید در زمین امتیاز بگیرند. من نمی‌فهمم. مگر قبلا جای دیگری امتیاز می‌گرفتند؟ شاید قبلا جای دیگری امتیاز می‌دادند که الان این را می‌گویند.

مربی سابق استقلال درباره وضعیت این روز‌های آبی‌ها اظهار داشت: سپاهان دیروز باخت که به نفع استقلال شد. وضعیت استقلال این روز‌ها بد نیست. من فکر می‌کنم به ۴ بازیکن جدید نیاز دارند. از نظر من در خط حمله و خط هافبک بازیکن می‌خواهیم.  

وی در ادامه درباره دیدار فردای استقلال و پیکان به «اطلاعات آنلاین» گفت: در این لیگ بازی آسان وجود ندارد. اما من انگار سه امتیاز در جیبم است. خیالم راحت است که بازی را می‌بریم.

فریبا در پایان گفت: دیگر از دیدن این فوتبال لذت نمی‌برم. شاید یک روزی من هم قید دیدن فوتبال را بزنم. ۵۵ سال در این فوتبال هستم و در همه رده‌ها بازی کردم اما هیچوقت اوضاع انقدر بد نبوده است.

منبع: اطلاعات انلاین