در شرایطی که کمیته انضباطی در شهریور ماه اعلام کرد از تیم سپاهان ۴ امتیاز کسر می‌کند تا جریمه این تیم بابت رعایت نکردن سقف قراردادها را کرده باشد اما حالا کمیته استیناف حرف دیگری می‌زند. فارغ از اینکه کمیته استیناف درست گفته یا کمیته انضباطی، مسئولان فدراسیون فوتبال با استناد به قوانین مربوط به […]

- بازیکن غیرمجازی که از استقلال و پرسپولیس ۶ امتیاز گرفت/ رفتار دوگانه کمیته انضباطی با سرخابی‌ها

در شرایطی که کمیته انضباطی در شهریور ماه اعلام کرد از تیم سپاهان ۴ امتیاز کسر می‌کند تا جریمه این تیم بابت رعایت نکردن سقف قراردادها را کرده باشد اما حالا کمیته استیناف حرف دیگری می‌زند.

فارغ از اینکه کمیته استیناف درست گفته یا کمیته انضباطی، مسئولان فدراسیون فوتبال با استناد به قوانین مربوط به قانون سقف قراردادها اعلام کرده‌اند کسر امتیاز آخرین مرحله برای تنبیه باشگاه‌هایی است که از سقف تعیین شده عبور کرده‌اند، اما سوال اینجاست حالا که این امتیازات برگشته تکلیف بازیکنانی که به گفته کمیته انضباطی هنوز قراردادهایشان اصلاح نشده چه می‌شود؟ به ویژه آنهایی که در بازی‌های برگزار شده تا اینجا تاثیرگذاری مستقیم در کسب نتایج سپاهان داشته‌اند.

نگاهی به دو دیدار هفته‌های سوم و دهم سپاهان، به ترتیب مقابل استقلال و پرسپولیس مشخص می‌کند این دو تیم در دیدار مقابل حریف اصفهانی با دو گل رضا اسدی و شکست یک بر صفر هر کدام سه امتیاز به تیم سپاهان دادند و باخت را پذیرفتند.  

با این فرض که گفته کمیته انضباطی کاملاً صحیح باشد و بازیکنان سپاهان هنوز قراردادهایشان اصلاح نشده، باید از کمیته انضباطی و مسئولان حقوقی فدراسیون فوتبال این سوال را پرسید که حالا تکلیف امتیازات رقم خورده برای باشگاه سپاهان با این بازیکنان چه می‌شود!؟

اگر قرارداد رضا اسدی ایراد دارد و باید اصلاح شود چرا همان زمان در شهریور ماه به این موضوع پرداخته نشد؟ این فوتبالیست ملی‌پوش در مصاف مقابل استقلال و پرسپولیس دو گل به این تیم‌ها زد و ۶ امتیاز نصیب سپاهان شد. تیمی که امروز با ۳۱ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر است و تیم‌های استقلال و پرسپولیس هر کدام با ۲۹ امتیاز در رده‌های دوم و سوم پشت سر این تیم قرار دارند. اگر این ۶ امتیاز را از سپاهان کم کنیم وضعیت جدول چگونه خواهد شد؟

در حالی که مسئولان کمیته انضباطی با اعلام حکم اولیه برای باشگاه‌های متخلف اقدام به کسر امتیاز از برخی تیم‌ها کردند و میلیون‌ها هوادار استقلالی، پرسپولیسی و سپاهانی را نگران، ناراحت و سردرگم ساختند حالا با یک رای جدید و تصمیمی متفاوت با قبل، ۲۴ ساعت پیش از بازی سپاهان اعلام کردند ۶ تن از بازیکنان این باشگاه قادر به همراهی سپاهان نیستند. در حالی که همین بازیکنان در بازی‌های قبل برای این تیم به میدان رفته بودند.

ظاهراً سیاست یک بام و دو هوا در فدراسیون فوتبال این روزها بیداد می‌کند و باشگاه‌های فوتبالی که رکن اصلی فوتبال در کشورمان هستند هنوز تکلیف خودشان با فدراسیون و آیین نامه انضباطی آن را نمی‌دانند.

منبع: خبـر ورزشی