زیرنویس – گروه بین الملل: جنگ غزه در حالی ادامه دارد که رزمندگان مقاومت به مقابله با اشغالگران پرداخته و ضربات مهلکی به آنها وارد کرده‌اند و تحرکات دشمن صهیونیست نیز برای تحقق اهداف خود در جنگ غزه ناکام مانده است. دمشق: حمله های رژیم صهیونیستی به غزه و سوریه متوقف شود وزارت خارجه سوریه […]

زیرنویس – گروه بین الملل: جنگ غزه در حالی ادامه دارد که رزمندگان مقاومت به مقابله با اشغالگران پرداخته و ضربات مهلکی به آنها وارد کرده‌اند و تحرکات دشمن صهیونیست نیز برای تحقق اهداف خود در جنگ غزه ناکام مانده است.

دمشق: حمله های رژیم صهیونیستی به غزه و سوریه متوقف شود

وزارت خارجه سوریه با اشاره به حمله های رژیم صهیونیستی به سوریه اعلام کرد که این حمله ها، نشان از رویکرد کشتار و ویرانگری این رژیم دارد و شورای امنیت باید به مسئولیت خود عمل کند.

وزارت خارجه سوریه در نامه هایی به سازمان ملل و شورای امنیت اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در اواخر پنجشنبه شب و بامداد جمعه از سمت اراضی لبنان، برخی مناطق را در حومه دمشق هدف قرار داد. این حملات در واقع در راستای تداوم رویکرد قتل و کشتار هزاران فلسطینی از جمله هفت هزار کودک و ۶ هزار زن و ویرانی ۸۰ درصد از منازل در شمال و مرکز غزه با هدف کوچاندن فلسطینی ها به خارج و ایجاد اسراییل بزرگ است.

همچنین وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: برای آمریکا، فرانسه و انگلیس و دیگر کشورهای غربی آشکار شده است که اسراییل همه قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته است. حمله های جدید و متوالی به سوریه و نیز تهدید لبنان و دیگر کشورهای عربی در منطقه نمایانگر ماهیت اهداف رژیم صهیونیستی و توسعه طلبی آن علیه حقوق عربی در فلسطین و دیگر اراضی اشغالی است.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: رژیم صهیونیستی با جنگ افرزوی نشان داد که به دنبال چنگ انداختن بر اراضی و صلح به زیان حقوق عربی است.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: ما از شورای امنیت می خواهیم که به مسوولیت خود عمل کند به ویژه که این اقدامات اهانت مستقیم به سازمان ملل و کشورهای عضو این سازمان است. شورای امنیت و به ویژه آنانی حامی تجاوز اسراییل هستند باید تجارب ملتها هنگامی که تصمیم به دفاع از حاکمیت و حقوق و زندگی کودکانشان می گیرند، را آینه عبرت قرار دهند.

وزارت خارجه سوریه در پایان بیانیه خود آورده است: در این لحظه های سال نو، ملتهای دنیا به مسوولیت خود در توقف کشتار اشغالگران علیه ملت فلسطین و ورود کمکهای بشردوستانه و نیز توقف حمله های اسراییل و آمریکا و متحدانش علیه ملت سوریه عمل کنند.

شمار شهدای حمله های رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۱۵۰۷ نفر رسید

وزارت بهداشت غزه در آمار جدید خود از شهیدان و مجروحان حمله های رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد: طی ساعت گذشته شماری دیگر به شهادت رسیده و برخی نیز زخمی شدند که با احتساب آن، آمار شهدا به ۲۱ هزار و ۵۰۷ نفر و زخمی شدگان به ۵۵ هزار و ۹۱۵ نفر از هفتم اکتبر تاکنون رسیده است.

همچنین وزارت بهداشت غزه بیان کرد: طی ساعات گذشته ۱۸۷ نفر دیگر در حمله های ددمنشانه اشغالگران به شهادت رسیدند.

طبق آمار وزارت بهداشت غزه طی ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۳۱۲ نفر دیگر زخمی شده اند.

حمله موشکی جدید حزب الله به شمال فلسطین اشغالی

منابع صهیونیست از به صدا درآمدن آژیر خطر در الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. این منابع به حمله‌های موشکی از جنوب لبنان به دویو در الجلیل علیا اشاره کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مقاومت اسلامی لبنان چند موشک ضد زره از لبنان به سمت دویو در الجلیل علیا شلیک کرده است.

این منابع همچنین از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های کریات شمونه، مرگلیوت، مسکاف عام، کفار یووال، باروخ، المناره، المطله، کفار گلعادی و بیت هیلل در اصبع الجلیل به سبب حمله پهپادی نیز خبر دادند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد: پادگان دویو و مراکز حدب بارون وابسته به اشغالگران از سمت لبنان هدف قرار گرفته است.

راهپیمایی عظیم مردم صعده یمن در حمایت از غزه

راهپیمایی گسترده‌ای با عنوان «تا پیروزی همراه شما هستیم و آمریکا نمی‌تواند ما را متوقف کند»، در استان صعده در شمال یمن برگزار شد.

راهپیمایی کنندگان با صدور بیانیه‌ای از اقدام نیروهای مسلح یمن در حمایت از غزه، مقاومت فلسطین و محور مقاومت تمجید به عمل آوردند.

در این بیانیه همچنین راهپیمایی کنندگان ضمن استقبال از مواضع کشورهایی که با ورود به ائتلاف آمریکایی برای حمایت از کشتی‌های اسرائیلی مخالفت کرده‌اند، به شدت برقراری پل کمک رسانی به دشمن صهیونیست را مورد نکوهش قرار دادند.

راهپیمایی کنندگان به شدت سکوت رژیم‌های عربی در قبال ملت فلسطین را محکوم کردند و موضع آمریکا در دادن فرصت بیشتر به رژیم صهیونیستی برای ارتکاب کشتار بیشتر در غزه را نکوهش کردند.

همچنین راهپیمایی کنندگان اعلام کردند: از کشورهای عربی و اسلامی و ملت‌های دنیا می‌خواهیم که به فشار خود و ابراز خشم در قبال کشتار رژیم صهیونیستی در غزه ادامه دهند.

راهپیمایی کنندگان در صعده همچنین از کشورهای عربی و اسلامی و آزادگان دنیا خواستند که سلاح تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و شرکت‌های حامی آنها را فعال کنند.

حمله جدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی حومه شهرک بستان در جنوب لبنان را با آتشبار سنگین هدف قرار داد.

منابع لبنانی از پرواز پهپادهای شناسایی رژیم صهیونیستی از شب گذشته تا صبح امروز بر آسمان مناطق صور و ساحل و نیز بر فراز رود لیتانی خبر دادند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین اقدام به پرتاب منور بر فراز روستاهای مرزی در خط آبی و ساحل دریا در ناقوره و شهرک القلیله کردند.

روز گذشته نیز شهرک‌های الناقوره، اللبونه، العلام، الضهیره، عیتالشعب، شیحین، جبل بلاط، جانین، دبل و القوزح را با توپخانه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شدت مناطقی از غزه را بمباران کردند

حمله‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شدت مناطقی از غزه را بمباران کردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی به منازل در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه ۲۰ نفر شهید و دهها نفر دیگر مفقود شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خان یونس در جنوب غزه را نیز بمباران کردند.

اردوگاه البریج در مرکز غزه نیز به شدت بمباران شد. این در حالی است که درگیری شدیدی میان مبارزان مقاومت فلسطین و اشغالگران در این منطقه جریان دارد.

همزمان توپخانه رژیم صهیونیستی نیز اردوگاه البریج در مرکز غزه و نیز شرق و جنوب خانیونس در جنوب غزه را گلوله باران کرد.

خبرنگار المیادین در غزه نیز گزارش داد: بر اثر بمباران شدید مناطق المغازی و النصیرات در مرکز غزه ۳۰ نفر به شهادت رسیدند. صدای انفجار مهیبی مرکز غزه را لرزاند.

همچنین خبرنگار المیادین به حمله‌های رژیم صهیونیستی به خان یونس در جنوب غزه اشاره کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین اردوگاه الشابور در مرکز رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند که به شهادت بیش از ۲۰ فلسطینی منجر شد.

اذعان هالیوی به ناکامی در برابر حماس

هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: کشته شدن سه نظامی در غزه حادثه خطرناکی است و تبعات و خیمی به همراه دارد. ارتش اسرائیل در مأموریت نجات اسیران در این حادثه شکست خورد. مسؤولیت کشته شدن نظامیان اسیر ما در جریان اقدام شکست خورده برای آزادی آنها با فرماندهی ارتش است.

تظاهرات هزاران صهیونیست مقابل کنیست

هزاران صهیونیست با برگزاری تظاهراتی مقابل کنیست خواهان آزادی اسیران در غزه به شکل فوری شدند.

سفر هیأتی از حماس به قاهره

یک منبع مسؤول در جنبش حماس اعلام کرد که هیأتی از حماس امروز جمعه عازم قاهره است تا ملاحظه‌های این جنبش درباره طرح مصر درباره آتش بس را ابلاغ کند.

این مسؤول حماس بیان کرد که هیأت عالی رتبه از دفتر سیاسی حماس امروز جمعه به قاهره می‌رود تا با مقامات مصری دیدار کند.

رسانه کویتی: مذاکرات منطقه‌ای درباره غزه جریان دارد

الجرید کویت مدعی برگزاری مذاکرات منطقه‌ای با حضور بازیگران منطقه‌ای و بین المللی درباره توقف جنگ در غزه شد که آتش بس در جبهه لبنان را هم شامل می‌شود.

منبع: مـهر