براساس اظهارات «کن هو»، رئیس دوره‌ای هواوی، غول فناوری چین انتظار دارد که برای سال ۲۰۲۳ درآمدی بیشتر از ۷۰۰ میلیارد یوان (۹۸.۵ میلیارد دلار) را گزارش کند. همان‌طور که رویترز در گزارش خود از این موضوع توضیح می‌دهد، بااین‌وجود درآمد هواوی نسبت به سال ۲۰۲۲ که برای آن درآمد ۶۴۲.۳ میلیارد یوانی گزارش شده […]

براساس اظهارات «کن هو»، رئیس دوره‌ای هواوی، غول فناوری چین انتظار دارد که برای سال ۲۰۲۳ درآمدی بیشتر از ۷۰۰ میلیارد یوان (۹۸.۵ میلیارد دلار) را گزارش کند. همان‌طور که رویترز در گزارش خود از این موضوع توضیح می‌دهد، بااین‌وجود درآمد هواوی نسبت به سال ۲۰۲۲ که برای آن درآمد ۶۴۲.۳ میلیارد یوانی گزارش شده بود، سالانه حدود ۹ درصد رشد پیدا خواهد کرد. همچنین این آمار نشان می‌دهد که هواوی پس از تحریم‌های ایالات‌متحده که سال ۲۰۱۹ تنظیم شدند، درحال بازگشت به بازار است.

بیشتر بخوانید:

هو در اظهارات خود ضمن اعلام این موضوع، گفت:«با تشکر از شرکای زنجیره تأمین ما که در هر شرایطی کنار ما ایستاده‌اند. همچنین می‌خواهم از تمام اعضای تیم هواوی برای پذیرش این رقابت تشکر کنم که هرگز تسلیم نشدند. پس از سال‌ها تلاش سخت، توانستیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و اکنون تقریباً به مسیر خود برگشته‌ایم.»

عملکرد کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند هواوی

هو در پیام خود به کارکنان هواوی گفت که بخش تجاری دستگاه‌های این شرکت، که شامل کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند آن می‌شود، در سال ۲۰۲۳ بهتر از انتظارات عمل کرده است. همچنین برای سال ۲۰۲۴، غول فناوری چین قصد دارد تمرکزش روی کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند خود را افزایش دهد.

با وجود تحریم‌های آمریکا، درآمد هواوی در سال 2023 به 100 میلیارد دلار می‌رسد!

در این نامه آمده است:«کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند ما باید تعهد خود برای توسعه بهترین محصولات و ساخت یک برند پیشرفته را افزایش دهد.»

گوشی میت ۶۰ پرو که در شهریورماه با قابلیت تماس ماهواره‌ای معرفی شد، به هواوی کمک کرد تا سهم بازار موبایل چین را از آیفون تصاحب کند. براساس تحقیقات Counterpoint، هواوی توانست تا سهم بازار خود را از ۱۰ درصد در سه‌ماهه اول، به ۱۴ درصد در سه‌ماهه سوم افزایش دهد. برای مقایسه، سهم بازار اپل در چین از ۲۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

بااین‌حال، هواوی همچنان در مسیر خود با چالش‌های زیادی روبه‌رو است. رئیس دوره‌ای غول چینی در این رابطه می‌گوید:«عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی بسیار زیاد است، درحالی‌که محدودیت‌های فناوری و موانع تجاری همچنان بر سراسر جهان تأثیر می‌گذارند.» درنهایت، هو اشاره می‌کند که هواوی برای غلبه بر این چالش‌ها باید روی تقویت کارایی عملیات‌های تجاری خود تمرکز داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـرآنلاین