استقلال بعد از بازی با پیکان وارد پروسه تعطیلات نیم‌فصل لیگ برتر می‌شود و چشم همه اهالی فوتبال معطوف به جام ملت‌های آسیا خواهد شد. مسابقاتی که ایران به عنوان یکی از قدرت‌های سنتی این مسابقات قطعا شانس قابل ملاحظه‌ای برای رسیدن به فینال خواهد داشت. در این میان طی ۷۲ ساعت آینده کادر فنی […]

- سهمیه استقلال در جام ملت‌های آسیا معلوم شد/ قلعه‌نویی  کدام استقلالی‌ها را به قطر می‌برد؟

استقلال بعد از بازی با پیکان وارد پروسه تعطیلات نیم‌فصل لیگ برتر می‌شود و چشم همه اهالی فوتبال معطوف به جام ملت‌های آسیا خواهد شد. مسابقاتی که ایران به عنوان یکی از قدرت‌های سنتی این مسابقات قطعا شانس قابل ملاحظه‌ای برای رسیدن به فینال خواهد داشت. در این میان طی ۷۲ ساعت آینده کادر فنی تیم ملی اسامی بازیکنانی را اعلام خواهد کرد که مسافران قطر از میان آن‌ها برگزیده خواهند شد ولی برخی شایعات حکایت از این دارد که فهرست بازیکنان استقلال برای حضور در قطر ۲۰۲۳ از حالا تا حد زیادی مشخص شده‌اند و بعید به نظر می‌رسد این لیست تغییر چندانی بکند.

دوگانه معروف استقلال

در میان بازیکنان استقلال می‌توان از همین حالا حدس زد که سیدحسین حسینی و روزبه چشمی به احتمال بسیار زیاد در جمع مسافران جام ملت‌ها قرار خواهند گرفت. البته حسینی شانس زیادی برای بازی کردن در جام ملت‌ها ندارد و اگر مشکلی برای علیرضا بیرانوند ایجاد نشود، او صرفا مسابقات مذکور را تحت عنوان یک نیمکت‌نشین تجربه خواهد کرد. روزبه چشمی نیز با توجه به شکلی که تیم ملی بازی می‌کند نمی‌تواند از همین حالا حضورش در ترکیب اصلی را قطعی شده بداند اما خیلی بعید است که از جمع مسافران قطر خط بخورد چون امیر قلعه‌نویی روی او حساب باز کرده است.

ابهام در انتخاب مهاجم

اگرچه مهرداد محمدی طی سه ماه گذشته یکی از دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی بوده است ولی با توجه به نمایشی که از او مقابل پرسپولیس و گل گهر دیدیم و البته مهاجمانی که تیم ملی این روزها در اختیار دارند، حضورش در جمع مسافران قطر در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است. اگر قلعه‌نویی عملکرد مهرداد قبل از دربی را مد نظر قرار بدهد، او شانس خوبی برای جام ملت‌ها خواهد داشت اما اگر این دو بازی اخیر را ملاک بگذارد، مهاجم تازه‌پدرشده آبی‌ها کار دشواری برای حضور در جام ملت‌ها دارد.

تاکید استقلالی‌ها روی یک بازیکن

هواداران استقلال مدت‌هاست در فضای مجازی روی نام آرش رضاوند تاکید می‌کنند و مدعی‌اند این بازیکن هم می‌تواند به تیم ملی دعوت شود اما امیر قلعه‌نویی تاکنون چراغ سبز نشان نداده و بعید است چنین کاری را انجام بدهد چون در خط میانی ترافیک سنگینی دارد.

سورپرایزی برای یک مدافع

در شرایط عادی آرمین سهرابیان شانسی برای حضور در جام ملت‌ها نداشت و هنوز هم امید زیادی برای بازگشت او به تیم ملی وجود ندارد اما با توجه به شناختی که امیر از سبک بازی این مدافع دارد و البته اتفاقاتی که برای مدافعان تیم ملی به وقوع پیوسته، شاید (تاکید می‌کنیم شاید) آرمین سهرابیان در دقیقه ۹۰ به جمع ملی‌پوشان دعوت شود چون در حال حاضر مرتضی پورعلی‌گنجی را نداریم و محمدحسین کنعانی‌زدگان هم از روزهای خوب خودش به وضوح فاصله گرفته و حتی در پرسپولیس نیز نیمکت‌نشین شده است.

با این تفاسیر استقلال در تیم ملی برای جام ملت‌های ۲۰۲۳ حداقل ۲ ملی‌پوش خواهد داشت که حسین حسینی و روزبه چشمی هستند که این تعداد می‌تواند به عدد ۵ هم برسد و در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن مهرداد محمدی، آرش رضاوند و آرمین سهرابیان هم دعوت شوند.

منبع: خبـر ورزشی