زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که حمله‌های هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی علیه سراسر غزه بار دیگر طی ساعت‌های بامداد و صبح امروز شدت گرفته است نیروهای مقاومت فلسطین به نبرد جانانه خود با عناصر متجاوز در محورهای مختلف این باریکه ادامه می‌دهند. «هاآرتص» اذعان کرد: اسرائیل در شمال و جنوب به دام […]

زیرنویس، گروه بین الملل: در حالی که حمله‌های هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی علیه سراسر غزه بار دیگر طی ساعت‌های بامداد و صبح امروز شدت گرفته است نیروهای مقاومت فلسطین به نبرد جانانه خود با عناصر متجاوز در محورهای مختلف این باریکه ادامه می‌دهند.

«هاآرتص» اذعان کرد: اسرائیل در شمال و جنوب به دام افتاده است

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اذعان کرد که رژیم صهیونیستی در شمال و جنوب اراضی اشغالی گرفتار یک دام راهبردی شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در جبهه شمالی شاهد جنگ با نیروهای مقاومت لبنان هستیم و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از خانه‌های خود در این منطقه خارج شده اند. تل آویو چگونه می‌خواهد آن‌ها را به منطقه بازگرداند؟

حزب‌الله ادعای «فیگارو» درباره طوفان الاقصی را تکذیب کرد

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ادعاهای روزنامه فرانسوی لوفیگارو در خصوص اطلاع از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط این حزب را به شدت تکذیب و تاکید کرد که حزب‌الله هیچ اطلاعی از این عملیات نداشته و آنچه در این رسانه مطرح شده توهم محض برای ایجاد بی‌اعتمادی بین جنبش‌های مقاومت است.

این بیانیه تصریح کرد که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در اولین سخنرانی خود بعد از روز ۷ اکتبر تاکید کرد که عملیات طوفان الاقصی عملیاتی کاملاً فلسطینی از نظر برنامه‌ریزی، مقدمه چینی، اجرا و زمان بنذدی بود.

برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج جدید حمله‌ها علیه غزه

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی حمله‌های خود را علیه سراسر نوار غزه از سرگرفته اند به طوری که طی ساعت‌های بامداد و صبح امروز شهر خان یونس واقع در جنوب این باریکه را زیر آتش حمله‌های خود قرار دادند.

خبرنگار المیادین بامداد امروز تاکید کرد که تعداد شهدای حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی ساعت‌های گذشته به ۱۹۰ تن رسیده است. همچنین حمله‌های هوایی این جنگنده‌ها منطقه مرکزی نوار غزه را هدف قرار داده است.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به همراه تانک‌های این رژیم با نفوذ در بخش‌های مختلف خان یونس به سمت منازل فلسطینی‌های بی گناه شلیک کردند و این منطقه‌های مسکونی را هدف حمله‌های توپخانه ای قرار دادند.

حمله‌های توپخانه ای بی امان ارتش رژیم صهیونیستی اطراف خیابان صلاح الدین و شرق اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را نیز هدف قرار داده است.

ده‌ها شهید و زخمی در دور جدید حمله‌های همه جانبه علیه غزه

منازل مسکونی محله الجنینه واقع در شرق رفح در جنوب نوار غزه نیز در معرض حمله‌های توپخانه ای رژیم صهیونیستی قرار گرفتند که در جریان آن چندین فلسطینی به ویژه چندین کودک زخمی شدند.

بمباران یک منزل مسکونی در مجاورت یکی از مسجدهای اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه چندین شهید و زخمی برجای گذاشته است.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز گزارش داد که قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی به صورت گسترده سواحل دیرالبلح در مرکز نوار غزه را هدف قرار داده اند و صدای انفجارهای گسترده از این منطقه به گوش می‌رسد.

نبرد نیروهای مقاومت فلسطین با عناصر متجاوز در غزه

از سوی دیگر مبارزه‌های نیروهای فلسطینی در برابر عناصر اشغالگر در محورهای مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد. شبکه المیادین گزارش داد که نیروهای مقاومت فلسطین با صهیونیست‌های متجاوز در مرکز و شرق خان یونس به شدت درگیر شده اند.

در همین راستا شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که درگیری‌های سنگینی میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران در محور البریج نوار غزه رخ داده است.

شبکه الجزیره شب گذشته به نقل از یک منبع در فرماندهی گردان‌های قسام اعلام کرد که مجاهدان فلسطینی در کمینی در شرق محله التفاح در نوار غزه یک نفربر ارتش صهیونیستی را منهدم کرده و ده نظامی صهیونیست را از فاصله صفر به هلاکت رساندند.

ده‌ها شهید و زخمی در دور جدید حمله‌های همه جانبه علیه غزه

رییس اسبق نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرده بود که پس از حمله هفتم اکتبر نیروهای ذخیره ارتش این رژیم بدون این که ساماندهی شوند، برای جنگ فراخوانده شده اند.

وی تاکید کرد که نگرانی زیادی نسبت به تضعیف قدرت نیروهای ذخیره برای ادامه جنگ در غزه وجود دارد.

درگیری جوانان فلسطینی با عناصر متجاوز در کرانه باختری

از سوی دیگر رسانه‌های خبری در فلسطین از حمله عناصر اشغالگر به بخش‌های مختلف کرانه باختری طی بامداد و صبح امروز خبر دادند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان حمله عناصر متجاوز به منطقه روجیب واقع در شرق نابلس یک جوان فلسطینی زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و عناصر اشغالگر در منطقه قصره واقع در جنوب نابلس رخ داده است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه شرقی نابلس و بخش العبیدیه واقع در شمال بیت لحم نیز حمله کرده است.

ده‌ها شهید و زخمی در دور جدید حمله‌های همه جانبه علیه غزه

منطقه صوریف واقع در شمال شهر الخلیل و منطقه برطعه در جنوب جنین نیز شاهد این حمله‌های وحشیانه بوده است.

در جریان حمله عناصر اشغالگر به اردوگاه الجلزون واقع در شمال رام الله درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و این عناصر به وقوع پیوسته است.

عناصر متجاوز در حمله به بخش‌های مختلف کرانه باختری علاوه بر تخریب اموال فلسطینی‌ها و غارت آن‌ها اقدام به بازداشت تعداد زیادی از جوانان فلسطینی کردند.

شهر قلقیلیه و منطقه جناتا واقع در بیت لحم نیز از حمله‌های متجاوزان صهیونیست در امان نبوده اند.

تشدید اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی

این در حالی است که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع حضور دیوید برنیع رییس سرویس جاسوسی موساد و رونین بار رییس شاباک در یک نشست امنیتی حساس شده است.

در گزارش این شبکه صهیونیستی آمده است که قرار بود در این نشست رییس موساد و رییس شاباک در کنار وزیر جنگ و رییس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی شرکت کنند اما این اتفاق نیافتاد.

پیش از این روزنامه الاخبار گزارش داده بود اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که از ابتدای تشکیل این کابینه هرگز نتوانستند موضع واحدی درباره راهبرد نظامی این رژیم در جنگ غزه اتخاذ کنند، بر سر انتقال به مرحله سوم جنگ نیز به شدت با یکدیگر اختلاف دارند.

در همین راستا نتانیاهو و وزیر جنگ این رژیم تاکید دارند باید مرحله دوم جنگ تا پایان ماه ژانویه آینده با شدت ادامه یابد اما در طرف مقابل «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» اعضای ارشد کابینه جنگ صهیونیستی معتقدند که ارتش باید هرچه زودتر وارد مرحله سوم جنگ شود.

منبع: مـهر