اظهارات طوفانی «عابدینی» درباره شوآف وزیر و پشت پرده ماجرا‌های جنجالی فوتبال
اظهارات طوفانی «عابدینی» درباره شوآف وزیر و پشت پرده ماجرا‌های جنجالی فوتبال

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، درباره موضوعات مختلف فوتبال ایران از جمله رای جنجالی کمیته استیناف، اتهام جعل امضا در باشگاه استقلال و موضوع بازگشت لوکادیا به پرسپولیس، با «امیر عابدینی» مدیرعامل اسبق پرسپولیس گفت‌وگویی را انجام داده ایم و وی نیز مثل همیشه بدون رودربایستی نظرات خود را مطرح کرده است. عابدینی به خبرنگار «اطلاعات […]

- اظهارات طوفانی «عابدینی» درباره شوآف وزیر و پشت پرده ماجرا‌های جنجالی فوتبال

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، درباره موضوعات مختلف فوتبال ایران از جمله رای جنجالی کمیته استیناف، اتهام جعل امضا در باشگاه استقلال و موضوع بازگشت لوکادیا به پرسپولیس، با «امیر عابدینی» مدیرعامل اسبق پرسپولیس گفت‌وگویی را انجام داده ایم و وی نیز مثل همیشه بدون رودربایستی نظرات خود را مطرح کرده است.

عابدینی به خبرنگار «اطلاعات آنلاین»، ما غلط‌های مصطلح زیاد داریم؛ یکی همین قانون است. قانون مبنا دارد و جایگاهش مجلس است. حتی دولت قانونگذار نیست. دولت می‌تواند مقررات بگذارد، ولی قانون نه. آقایان مصوبه‌ای می‌گذارند که در اصل خودش ایراد اساسی دارد. پس مجمع چه کاره است؟ اگر می‌خواهید مصوبه‌ای بگذارید که جاری شود حتما باید در مجمع به رای گذاشته شود. یعنی نمایندگان کل باشگاه‌ها باید در آنجا درباره آن نظر و رای بدهند. اگر رای دادند که همه تن می‌دهند و اگر هم رای نیاورد باید فراموش شود. این مصوبه (قانون سقف بودجه) به مجمع نرفته است. هیات رئیسه نمی‌تواند مصوبه‌ای را بگذارد که باشگاه‌ها در آن نقشی نداشته اند.
وی افزود: آقایان یک مصوبه‌ای را گذاشتند و جاری کردند. پا پس کشیدن از آن یعنی برخی باشگاه‌ها ذبح می‌شوند. اگر داد بزنند جریمه می‌شوند و اگر نزنند بی عدالتی شده است. بستر فوتبال هنجارساز است. الان فقط ناهنجاری‌ها جلوه کرده است؛ ناهنجاری در داوری، در جرایم و بی برنامه گی در مدیریت عمومی و … بهتر است برخی دوستان در فدراسیون اوقات شریف خود را خرج فوتبال کنند تا جای دیگر. برخی‌ها وقت برای فوتبال ندارند. همین رای اخیر، همه می‌دانستند رای استیناف چه است و همه چیز مشخص بود. 
عابدینی گفت: درباره داوری‌ها باید گفت آیا ما نمی‌خواهیم «وی‌ای آر» به این سادگی را حل کنیم؟ چرا نمی‌توانیم؟ هر بهانه‌ای بی ربط است. مگر می‌شود؟ ما ۵ سال با یک شرکت قرارداد داریم، اما آن شرکت کاری نمی‌کند؟ 
اگر بخواهم بگویم دوستان کاربلد نیستند که درست نیست. آقای تاج و آقای نبی و آقای افشاریان ۴۰ سال است در فوتبال هستند. چرا کاری نمی‌کنند؟ چرا مسایل داخل کشور را رها کردند و می‌خواهند مدیر تیم‌های ملی باشند تا سفرشان بیشتر شود. اعتقاد دارم دوستان در مجمع جلسه بگذارند و مسایل را حل کنند. بهترین مربیان ما با هم درگیر هستند. چه کسی این‌ها را درگیر کرده است؟ نظام مدیریتی جامعه فوتبال. نکونام عصبی شده، گل محمدی عصبی است و …

وی درباره حواشی باشگاه استقلال و ماجرای «جعل امضا» گفت: من خطیر را یک آدم منطقی دیدم. البته ایشان را ندیدم، اما از صحبت هایش مشخص است دلسوز است. بعید می‌دانم جعل امضا کرده باشد.
عابدینی در پاسخ به این سوال که برای نجات فوتبال چه باید کرد به «اطلاعات آنلاین» گفت: آقای کیومرث هاشمی در راس وزارت ورزش هنوز وقت نکرده است به این رشته بپردازد. آنقدر رفته دنبال بار معنوی و شوآف و … که مسایل فنی را فراموش کرده است. در کل کابینه هیچ وزیری به اندازه ایشان دنبال این موضوعات نیست. در صورتی که ما ورزش مان خودش بار معنوی دارد و شما برای کار اجرایی و فنی آمده اید. یک رییس فدراسیون سر جلسه نماز می‌خواند. این‌ها رفتار‌های نمایشی است. ما باید مدیریت کنیم. باید بررسی و تجزیه و تحلیل کنیم. ایشان چقدر وقت گذاشته تا بداند فوتبال چه دردی دارد. وزارت ورزش باید ورود کند. یک کمیته راستی آزمایی درست کند تا مشخص شود در فوتبال چه خبر است.

وی پیرامون شائبه حمایت فدراسیون از سپاهان در ماجرای اخیر گفت: تاج بلد است چه کار کند تا مورد اتهام قرار نگیرد. وقتی یک مطلبی وی را دچار تهمت می‌کند بلد است چگونه از آن اجتناب کند. فکر می‌کنم رفتن آقای ساکت یک فداکاری از طرف وی بود. او دوست صمیمی تاج بود و رفت کنار تا این حکم اعلام شود و برای فدراسیون شائبه رفیق بازی ایجاد نشود. البته این را حدس می‌زنم.

عابدینی در پایان درباره اخبار اخیر مبنی بر بازگشت احتمالی یورگن لوکادیا به پرسپولیس گفت: من مطمئن هستم لوکادیا را یحیی دنبالش نیست. درویش فکر کرده اگر او بیاید با توجه به شکایت‌های صورت گرفته از نظر مالی به نفع باشگاه است. از نظر من با توجه به رفتار‌ها و حرف‌های این بازیکن پس از جدایی اش،  نباید او را بیاورند.

منبع: اطلاعات انلاین