این پدر و پسر دریاچه معروف ایران را به نام خود زدند!
این پدر و پسر دریاچه معروف ایران را به نام خود زدند!

قدس نوشت: چندی پیش پی بردیم اعضای یک خانواده با دور زدن قانون توانسته بودند برای دریاچه «بزنگان» سند بگیرند! عاملان این اقدام پدر و پسر بودند و یکی از آن‌ها در محیط زیست و دیگری هم در منابع طبیعی خراسان رضوی شاغل بودند. پیگیری‌های رسانه‌ای و اعلام نظر مسئولان آب منطقه‌ای خراسان رضوی در نهایت […]

- این پدر و پسر دریاچه معروف ایران را به نام خود زدند!

قدس نوشت: چندی پیش پی بردیم اعضای یک خانواده با دور زدن قانون توانسته بودند برای دریاچه «بزنگان» سند بگیرند! عاملان این اقدام پدر و پسر بودند و یکی از آن‌ها در محیط زیست و دیگری هم در منابع طبیعی خراسان رضوی شاغل بودند.

پیگیری‌های رسانه‌ای و اعلام نظر مسئولان آب منطقه‌ای خراسان رضوی در نهایت مشخص کرد این افراد با استفاده از یک خلأ قانونی، برای حریم و بستر دریاچه بزنگان سند ششدانگ دریافت کرده‌اند.

پیگیری‌ها برای ابطال سند صادر شده از سوی نهادهای نظارتی و… ادامه داشت و تیم خبری «خط قرمز» هم به دقت موضوع را رصد می‌کرد تا اینکه مشخص شد یکی از اعضای این خانواده که قبلاً در منابع طبیعی شهرستان سرخس شاغل بوده و چند سال پیش به مشهد منتقل شده، در یک پست سازمانی دیگر هم مرتکب تخلف شده است.

چندین ماه بررسی تحرکات و اقدامات فرد مزبور مشخص کرد او به صورت گسترده در نابودی طبیعتی که خودش باید حافظش می‌بود، دست داشته و به نوعی سرپرستی و هدایت باند قاچاق و فروش چوب را برعهده داشت؛ آن‌هم در موقعیتی که انتشار ریزگردها، منطقه خراسان را درنوردیده و منشأ بخشی از این وضع، نابودی طبیعت با هدف قاچاق چوب است.

در نهایت پس از مستندسازی‌های صورت گرفته با دستور مقام قضایی در دادسرای ناحیه ۲ مشهد، این باند مورد زیر ضرب نیروهای اطلاعاتی قرار می‌گیرد و تمامی قاچاقچیان چوب هم دستگیر می‌شوند.

منبع: اطلاعات انلاین