به گزارش زیرنویس، محمد امین نیکویی نژاد سرپرست اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروز شنبه نهم دی ماه در تماس تلفنی با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ استان مبنی بر مسمومیت گاز co در منطقه شهرک بلکو یاسوج گزارش شد. وی تاکید کرد: مرکز پیام اورژانس۱۱۵ پس از دریافت این گزارش بلافاصله پایگاه های اورژانس ۱۱۵ […]

به گزارش زیرنویس، محمد امین نیکویی نژاد سرپرست اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروز شنبه نهم دی ماه در تماس تلفنی با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ استان مبنی بر مسمومیت گاز co در منطقه شهرک بلکو یاسوج گزارش شد.

وی تاکید کرد: مرکز پیام اورژانس۱۱۵ پس از دریافت این گزارش بلافاصله پایگاه های اورژانس ۱۱۵ شهری شماره ۳ و ۴ یاسوج را به محل حادثه اعزام کرد.

نیکویی نژاد تصریح کرد: علت اولیه این حادثه، نصب غیر استاندارد لوله و دودکش بخاری گزارش شده است که متاسفانه هشت مصدوم در پی داشت.

وی با بیان اینکه تکنسین های اورژانس در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شدند، افزود: پس از اقدامام های اولیه پزشکی هفت نفر از مصدومان این حادثه را به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل کردند.

نیکویی نژاد اضافه کرد : شایع‌ترین علائم مسمومیت با CO عبارت‌اند از: سردرد کسل کننده، احساس ضعف، حالت تهوع، استفراغ، گیجی، سرگیجه و مشکل در تنفس.

سرپرست اورژانس۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اقدامات‌ لازم در مواجهه با حوادث گاز گرفتگی گفت : باید سعی شود که در کمترین زمان ممکن فرد را از محل آلودگی با گاز خارج کنند.

او تصریح کرد: کمک های اولیه را برای افرادی که دچار علائم شدید هستند انجام دهید، درب و پنجره های محل را باز کنید با اطلاع به مراکز کمک رسانی مثل آتش نشانی و اورژانس ۱۱۵ از طریق تلفن سریعا اقدام به انتقال مصدوم به نخستین مرکز درمانی کنند.

منبع خبر: رکنـا