خط و نشان ایران برای کشور‌های همسایه: این حرف‌ها ممنوع!
خط و نشان ایران برای کشور‌های همسایه: این حرف‌ها ممنوع!

اطلاعات نوشت: احمد وحیدی در حاشیه سفر به جزیره ابوموسی در جمع خبرنگاران با اشاره به بیانیه اخیر برخی مقامات روسیه و کشورهای عربی در رابطه با جزایر ایرانی، اظهارداشت: اظهارات بی‌پایه، واهی و باطلی که در رابطه با جزایر ایرانی گفته می‌شود سخنانی باطل است که قبلا هم توسط برخی گفته می‌شد. وی تاکید […]

- خط و نشان ایران برای کشور‌های همسایه: این حرف‌ها ممنوع!

اطلاعات نوشت: احمد وحیدی در حاشیه سفر به جزیره ابوموسی در جمع خبرنگاران با اشاره به بیانیه اخیر برخی مقامات روسیه و کشورهای عربی در رابطه با جزایر ایرانی، اظهارداشت: اظهارات بی‌پایه، واهی و باطلی که در رابطه با جزایر ایرانی گفته می‌شود سخنانی باطل است که قبلا هم توسط برخی گفته می‌شد.

وی تاکید کرد: این مسائل  برای  برهم زدن روابط کشورها بازگو می‌شود و باید دقت کنند و بدانند که صدام هم از این حرف‌ها می‌زد و نباید دیگر این سخنان توسط همسایگان تکرار شود.

وزیر کشور گفت: کشورهای همسایه باید حواسشان باشد که با این حرف‌ها روابط‌شان را با کشور بزرگی چون ایران دچار خدشه نکنند.

وحیدی در ادامه سخنانش همچنین درباره توسعه ابوموسی، اظهار داشت: در تلاش هستیم مشکلات موجود در جزیره ابوموسی را در اسرع وقت رفع و کمبودها را رفع کنیم. یکسری از خانه های نیمه‌تمام در جزیره وجود دارد که بزودی تکمیل و تحویل مردم جزیره می شود.همچنین اسکله شناوری برای صیادان در دست  ساخت است‌ و بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید، ضمن این که مجموعه ورزشی جزیره هم در حال تکمیل است. به گفته وی برق جزیره ابوموسی تقویت خواهد شد و در حوزه تفریحات هم طرح‌هایی اجرا می‌شود ،ضمن این که برای حمل و نقل دریایی و هوایی هم تمهیداتی اندیشیده شده است.

بنا به این گزارش وزیر کشور همچنین در سفر به هرمزگان  با همراهی مهدی دوستی استاندار و سردار عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه از جزیره تنب بزرگ  و  پروژه‌های زیرساختی آن دیدن کرد و سپس به گفتگو با مردم پرداخت.

 حضور وزیر کشور در جزیره فارور و هندورابی

وزیر کشور  همچنین با همراهی استاندار هرمزگان به منظور بازدید از جزایر ایرانی خلیج فارس، با حضور در جزایر فارور و هندورابی مستقیما در جریان مسائل و مشکلات آن ها قرار گرفت.

وحیدی از یگان‌های مستقر در جزیره فارور دیدن کرد و به نیروهای نظامی پاسدار وطن خداقوت گفت.بازدید از زیرساخت‌های برق‌رسانی فارور و پیگیری مسائل  و مشکلات این حوزه از دیگر برنامه‌های وزیر کشور در جزیره فارور بود.

وحیدی در ادامه راهی جزیره هندورابی شد و از زیرساخت‌های گردشگری و رینگ دور جزیره بازدید به عمل آورد.وزیر کشورهمچنین در چهاردهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان که با دستورکار بررسی مسائل و مشکلات جزایر برگزار شد، با بیان این که پروژه‌های نیمه‌تمام جزایر باید تا ۲سال آینده با اولویت اشتغالزایی تکمیل شود، افزود: تعریف مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای رونق جزایر، ضروری است.

وحیدی اظهارداشت: جزایر ایرانی گوهری بی‌نظیر هستند و ضرورت دارد مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاران به جزایر تعریف شود تا توسعه جزایر رونق روزافزونی پیدا کند. پروژه‌های نیمه‌تمام جزایر باید طی ۲سال آینده با اولویت اشتغالزایی تکمیل شود، چرا که ایجاد شغل یکی از اصلی‌ترین مولفه‌ها برای پایدارسازی جمعیت جزایر است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم نیازمندی‌های جزایر را در ادامه تلاش‌هایی که تاکنون انجام شده است با سرعت بیشتری رفع کنیم و فرآیند خدمت‌رسانی به مردم در این مناطق آسان شود.

وی تاکید ‌کرد: همچنین پیگیری‌هایی برای تقویت خط پروازی بندرعباس به جزیره ابوموسی در حال انجام است و به دنبال این هستیم که بتوانیم تعداد پروازها را افزایش دهیم و روزانه پروازهایی به مقصد جزایر داشته باشیم.

منبع: اطلاعات انلاین