به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله خادمی عصر شنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه راه آهن اردبیل – میانه در اردبیل، اظهار کرد: ۱۳ هزار میلیارد تومان منابع به شرکت زیرساخت تخصیص یافته بود که ۱۰ درصد آن حتی بیشتر از سهم استان اردبیل به این خطه اختصاص یافته است. وی تصریح کرد: با وجود […]

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله خادمی عصر شنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه راه آهن اردبیل – میانه در اردبیل، اظهار کرد: ۱۳ هزار میلیارد تومان منابع به شرکت زیرساخت تخصیص یافته بود که ۱۰ درصد آن حتی بیشتر از سهم استان اردبیل به این خطه اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: با وجود برخی بی‌انصافی‌ها ما سعی کردیم تا هم در بحث توسعه بزرگراه‌ها و هم راه آهن اردبیل – میانه نهایت همکاری و تأمین اعتبار را انجام دهیم اما برخی مشکلات در تخصیص منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه در این سال‌ها مشاهده شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت وزارت راه و شهرسازی به روند پروژه عظیم راه آهن اردبیل – میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر و با مسیرهای سخت و صعب‌العبور اشاره کرد و گفت: وجود ۱۲۵ کیلومتر از مسیر راه آهن اردبیل – میانه در تپه‌های ماهوری و کوهستانی نشان‌دهنده سختی کار در این پروژه عظیم ریلی است که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال با تأمین منابع مورد نیاز از مسیرها و ردیف‌های مختلف این پروژه را بالاخره به سرانجام برسانیم.

خادمی افزود: با توضیحاتی که مشاور پروژه ارائه کردند، پیشرفت عملیات زیرسازی ۹۵ و روسازی تا ۹۴ درصد است و در محدوده ۴۳ کیلومتری در چهار قطعه برخی نارسایی‌های گلوگاهی در حال سر و سامان یافتن است و انتظار می‌رود تا پایان امسال با حضور رییس جمهور این خط ریلی نیز در کشور آماده افتتاح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تنها ۲۳۶ هزار متر مکعب حجم عملیات خاکی و ۴۴ هزار متر مکعب عملیات بتن‌ریزی در این مسیر باقی مانده و مابقی کارها به غیر از لاینینگ تونل‌ها به طول ۵۰۰ متر و عرشه پل به طول ۳۳۰ متر به سرانجام رسیده است.

خادمی اضافه کرد: یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران در این پروژه است و در تکمیل ساختمان ایستگاه‌ها نیز، ایستگاه اردبیل به پیشرفت ۹۸ درصدی و ایستگاه فیروزآباد به پیشرفت ۹۲ درصدی رسیده و از ابتدای امسال نیز ۸۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه تزریق شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ما زمانبندی این پروژه را با توجه به تخصیص اعتبارات تا پایان سال اعلام می‌کنیم ولی امیدواریم با تأمین ریل مورد نیاز از طریق وزارت راه و شهرسازی و منابع که نیاز است در بهمن ماه و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این خط ریلی آماده افتتاح شود.

منبع: مـهر