هفته پانزدهم لیگ برتر| کورس پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی نیم فصل در کویر و قزوین
هفته پانزدهم لیگ برتر| کورس پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی نیم فصل در کویر و قزوین

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، دو مدعی دیگر قهرمانی یعنی سپاهان اصفهان صدرنشین و پرسپولیس به مصاف رقبا می روند. نگاهی به این دو مسابقه می اندازیم: شمس آذر قزوین – سپاهان اصفهان؛ زردپوشان بحران زده مقابل غول کش شمس اذر لقب غول کش لیگ برتر بیست و سوم را به خود اختصاص داده و […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، دو مدعی دیگر قهرمانی یعنی سپاهان اصفهان صدرنشین و پرسپولیس به مصاف رقبا می روند.

نگاهی به این دو مسابقه می اندازیم:

شمس آذر قزوین – سپاهان اصفهان؛ زردپوشان بحران زده مقابل غول کش

شمس اذر لقب غول کش لیگ برتر بیست و سوم را به خود اختصاص داده و باید به مصاف تیم آسیایی سپاهان برود تیمی که پرمهره ترین تیم این فصل است ولی به دلیل قانون سقف بودجه کمیته انضباطی دستور داده دستمزد ۶ بازیکن اصلی اش باید اصلاح شود؛ پیام نیازمند، رضا اسدی، رضا شکاری، هادی محمدی، کاوه رضایی و احسان پهلوان بازیکنانی هستند که تا لحظه نوشتن این مطلب مجوز بازی نداشتند و به همین دلیل سپاهان با تیمی نصفه و نیمه مقابل گل گهر قرار گرفت و شکست خورد! مدیران باشگاه در تلاش هستند که مجوز بازی آنها را در دیدار با شمس آذر بگیرند یا قراردادها به نوعی اصلاح شود.

از سویی دیگر شمس اذر بدون دغدغه با ۱۷ امتیاز در رده نهم جدول لیگ ایستاده است! البته ۳ امتیاز هم از این باشگاه در شروع فصل کم شد که سعید دقیقی سرمربی تیم شمس آذر با توجه به بخشش جرایم امتیازی سپاهان و پرسپولیس درخواست بازگشت امتیازهای تیمش را هم مطرح کرد! شمس آذر مقابل پرسپولیس هم بازی خوبی به نمایش گذاشت اما اسیر بی تجربگی بازیکنانش شد و باخت. این نخستین تقابل تاریخ دو باشگاه در لیگ برتر است.

سپاهان پیش از این مسابقه با دو باخت متوالی مقابل آلومینیوم و گل گهر شرایط عجیبی پیدا کرده و اگر سومین باخت را هم متحمل شود شاید در پایان نیم فصل اول هم صدرنشین نماند و قهرمانی نیم فصل اول نشود! گرفتن یک امتیاز هم مورایس و زردپوشان اصفهانی را در صدر جدول نگه می دارد تیمی که باید در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان پرافتخارترین تیم این کشور برود.

مس رفسنجان – پرسپولیس؛شگفتی سازی در کویر سلام قهرمانی سرخپوشان؟

مس رفسنجان در بحرانی ترین شرایط خود قرار دارد به جز مشکلاتی که بازیکنان و کادرفنی با باشگاه بر سر مسایل مالی دارند این تیم در لیگ برتر هم بدترین نتایج را در ۵ هفته اخیر گرفته و با ۵ شکست متوالی خود را گزینه سقوط برای نیم فصل دوم مطرح کرده است! در آنسوی میدان اما پرسپولیس افتان و خیزان خود را به جمع مثلت قهرمانی رسانده و با ۲۹ امتیاز و تفاصل گل کمتر نسبت به استقلال در رده سوم جدول ایستاده است.

پرسپولیس مقابل نساجی در ورزشگاه ازادی با حمایت تماشاگرانش پیروز شد ولی بازی چندان خوبی را انجام نداد. البته سرمربی اسپانیایی نساجی به تازگی به این تیم آمده بود و خیلی از فوتبال کشورمان و حتی تیمش شناخت نداشت اما ساکت الهامی مربی استقلالی مس به خوبی پرسپولیس و فوتبال ایران را می شناسد و شاید برای این یک بازی از شاگردانش بخواهد که مشکلات را فراموش کنند و به فکر قطع نوار باخت های متوالی شان باشد!

پرسپولیس هم شانس قهرمانی نیم فصل را دارد به شرط باخت سپاهان در قزوین، مس رفسنجان در تاریخ لیگ برتر فقط یک امتیاز از پرسپولیس گرفته و سایر دیدارها را به این تیم باخته است. پرسپولیس بعد از نساجی مقابل دومین تیم بحران زده قرار می گیرد و اگر از شهر پسته با برد بیرون بیاید حتی اگر صدرنشین نیم فصل هم نشود نیم فصل دوم شانس دارد که خود را به عنوان مدعی جدی قهرمانی باردیگر مطرح کند.

ادامه برنامه مسابقات هفته پانزدهم

یکشنبه ۱۰ دی

هوادار تهران– استقلال خوزستان / ساعت ۱۵- ورزشگاه پاس قوامین تهران

آلومینیوم اراک – ملوان بندرانزلی / ساعت ۱۵- ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

دوشنبه ۱۱ دی

شمس آذر قزوین – فولادمبارکه سپاهان اصفهان / ساعت ۱۵:۳۰- ورزشگاه سردار آزادگان قزوین

مس رفسنجان – پرسپولیس / ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه شهدای مس‌رفسنجان

چهارشنبه ۱۳ دی

ذوب‌آهن اصفهان – گل‌گهر سیرجان / ساعت ۱۵- ورزشگاه فولادشهر فولادشهر

فولاد خوزستان – نساجی مازندران / ساعت ۱۷:۴۵- ورزشگاه شهدای فولاداهواز

پایان پیام/





منبع: فارس