کارشناس داوری: اضافه وزن راکی نمونه بی‌انگیزگی داوران و بی‌توجهی کمیته است
کارشناس داوری: اضافه وزن راکی نمونه بی‌انگیزگی داوران و بی‌توجهی کمیته است

علی میرزابیگی درمورد ارزیابی‌اش از عملکرد داوران در نیم فصل نخست لیگ برتر، اظهار داشت: با پایان نیم فصل لیگ برتر فوتبال، عملکرد کمیته داوران باید مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار گیرد. در عین حال اشتباهات تاثیرگذار برخی داوران نشان از اثرگذاری مستقیم آنها در نتایج برخی بازیهای لیگ برتر دارد. کمیته داورانی که […]

علی میرزابیگی درمورد ارزیابی‌اش از عملکرد داوران در نیم فصل نخست لیگ برتر، اظهار داشت: با پایان نیم فصل لیگ برتر فوتبال، عملکرد کمیته داوران باید مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار گیرد. در عین حال اشتباهات تاثیرگذار برخی داوران نشان از اثرگذاری مستقیم آنها در نتایج برخی بازیهای لیگ برتر دارد. کمیته داورانی که تا به امروز حق الزحمه داوران خود را پرداخت نکرده است. اگرچه این امر توسط سازمان لیگ انجام می‌شود ولی پیگیری امور داوران قطعا برعهده کمیته داوران است. 

وی افزود: همچنین نداشتن البسه گرم در سردترین روزهای زمستانی از قصور دیگری است که کمیته داوران در حق داوران خود انجام داده است. در این بین داوران نیز کمیته مطبوع خود را بی نصیب نگذاشته و در برخی از بازیها بطور مستقیم در نتایج بازی‌ها تاثیر جدی گذاشته‌اند. آخرین قضاوت پر حرف و حدیث در بازی معوقه گل‌گهر و سپاهان اتفاق افتاد. جایی که عباس راکی، داور ایذه ای و‌ معتمد افشاریان وظیفه قضاوت این بازی را برعهده داشت.

کارشناس داوری عنوان کرد: اضافه وزن چشمگیر راکی نکته بارزی است که نشان از بی انگیزگی برای ادامه قضاوت در فصل دارد. اعلام نکردن دو پنالتی برای تیم سپاهان و همچنین اخطار بی‌مورد به بازیکن سپاهان که در ادامه اخراج وی را در پی داشت، از دیگر اشتباهات تاثیرگذار راکی در این بازی مهم و حساس بود که حتی در آنالیز نمرات می‌تواند وی را برای نیم فصل دوم به لیگ دسته اول بفرستد.

میرابیگی اضافه کرد: انتظار می‌رود که کمیته داوران با تغییر رویکرد در نیم فصل دوم به بهبود عملکرد و همچنین انگیزه داوران، برای ادامه کار قدم‌های موثرتری بردارد. 

پایان پیام/





منبع: فارس