علی رغم رتبه نه چندان مطلوب اتحاد کلباء در جدول رده بندی ادنوک لیگ امارات، اما ستاره ایرانی این باشگاه اماراتی فصل خوبی را سپری کرده است. مهدی قایدی تاکنون موفق شده هفت مرتبه برای ببر‌ها گلزنی کرده، یک پاس گل بدهد و سه بار نیز خطای پنالتی بگیرد. آمار خوبی که قایدی را به […]

- بازگشت خوش موقع قائدی به تیم ملی

علی رغم رتبه نه چندان مطلوب اتحاد کلباء در جدول رده بندی ادنوک لیگ امارات، اما ستاره ایرانی این باشگاه اماراتی فصل خوبی را سپری کرده است. مهدی قایدی تاکنون موفق شده هفت مرتبه برای ببر‌ها گلزنی کرده، یک پاس گل بدهد و سه بار نیز خطای پنالتی بگیرد.

آمار خوبی که قایدی را به یکی از بهترین بازیکنان این فصل لیگ امارات تبدیل کرده و همین موضوع نیز سبب شد تا کادرفنی تیم ملی چشمش را به روی درخشش این بازیکن نبسته و علی رغم غیبت وینگر بوشهری در اردو‌های قبلی، نام او را در آخرین فهرست تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر قرار دهد.

از زمانیکه امیر قلعه نویی هدایت تیم ملی را برعهده گرفته، تیم ملی ۵ فیفا دی را سپری کرده که قایدی تنها طی یک اردو در فهرست کادرفنی قرار داشته است و آن هم برای حضور در رقابت‌های تورنمنت کافا بود و این بازیکن در دو دیدار برابر افغانستان و ازبکستان نیز برای دقایقی به میدان رفت.

در واقع در نخستین فیفا دی با حضور قلعه نویی و دیدار برابر روسیه و کنیا از قایدی دعوت به عمل نیامد، اما در اردوی بعدی و تورنمنت کافا، او به تیم ملی دعوت شد. در سه فیفا دی بعدی و ۶ دیدار برابر بلغارستان، آنگولا، اردن، قطر و بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل هنگ کنگ و ازبکستان، این بازیکن به اردویی فراخوانده نشد.

حالا قایدی پس از آنکه حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را از دست داد و توسط کارلوس کی روش به تیم ملی دعوت نشد، فرصت حضور در جام ملت‌های آسیا را به دست آورده است. البته که قلعه نویی باید از میان ۲۷ بازیکن دعوت شده، روی نام یک نفر خط قرمز بکشد و این وینگر بوشهری باید تا قبل از اعلام لیست نهایی تیم ملی، توانایی هایش را نشان داده و جزو فهرست اصلی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا