معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این موج بارشی اواخر وقت یک‌شنبه وارد استان می‌شود و فعالیت آن تا پایان روز دوشنبه ادامه خواهد داشت. معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: در اثر فعالیت این سامانه […]

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این موج بارشی اواخر وقت یک‌شنبه وارد استان می‌شود و فعالیت آن تا پایان روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: در اثر فعالیت این سامانه بارشی در استان شاهد بارش برف و باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید، رخداد تندبادهای لحظه‌ای، کولاک برف در گردنه‌های برف‌گیر، وقوع پدیده مه و کاهش دید خواهیم بود.

وی ادامه داد: این موج بارشی در تمامی سطح چهارمحال و بختیاری شامل شهرستان‌های شهرکرد، کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، فلارد، خانمیرزا، فرخشهر، بن، بروجن و سامان فعالیت خواهد داشت و موجب بارش برف و باران می‌شود.

نوروزی عنوان کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری طی امروز و فردا احتمال لغزندگی معابر و جاده‌ها، رخداد صاعقه، خسارت ناشی از وزش باد، مه، کولاک برف و کاهش دید وجود دارد بنابراین لازم است موارد ایمنی مورد توجه قرار بگیرند.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به شهروندان توصیه می‌شود از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند و درصورت لزوم تجهیزات زمستانی شامل زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد از توقف در حاشیه مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کرده و با توجه به پیش‌بینی وزش باد نسبتاً شدید درهنگام انجام فعالیت‌های عمرانی نسبت به انجام نکات ایمنی اقدام کنند.

منبع: مـهر