در لیگ هفدهم به قصد ملی پوش شدن راهی پرسپولیس شد و مشکلاتش با کی‌روش، شجاع را در بهترین فصل‌های خود از ترکیب تیم ملی دور کرد؛ تا جایی که مدافع ملی پوش فوتبال کشورمان از پوشیدن پیراهن مقدس تیم ملی ناامید شده بود. خلیل زاده که نخستین بار در سال ۲۰۰۹ توسط افشین قطبی […]

- پاگشای مدافع جنجالی تیم ملی به آسیا در ۳۴ سالگی

در لیگ هفدهم به قصد ملی پوش شدن راهی پرسپولیس شد و مشکلاتش با کی‌روش، شجاع را در بهترین فصل‌های خود از ترکیب تیم ملی دور کرد؛ تا جایی که مدافع ملی پوش فوتبال کشورمان از پوشیدن پیراهن مقدس تیم ملی ناامید شده بود.

خلیل زاده که نخستین بار در سال ۲۰۰۹ توسط افشین قطبی به منظور دیدار دوستانه مقابل یونان دعوت شد، سه دوره به دلایل مختلف پشت در تیم ملی ماند. او حتی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که نخستین تورنمنت رسمی خود را تجربه می‌کرد، نیمکت نشین بود و حتی یک دقیقه هم به او فرصت داده نشد اما حالا در لیست قلعه نویی حضور دارد تا با توجه به آماری که در تراکتور دارد از همین حالا او را به عنوان یکی از نفرات مهم تیم ملی در قطر بدانیم.

با این حال بعد از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ بود که شجاع رسما وارد چرخه بازیکنان ملی‌پوش شد. در دورانی که سیدجلال حسینی و هادی عقیلی در خط دفاعی تیم ملی پادشاهی می‌کردند او به عنوان یک چهره تازه وارد اردو شد و در این مدت ۷ بازی ملی هم انجام داد که اغلب آنها با پیروزی تیم ملی به پایان رسید. 

خلیل زاده در ترکیب تیم ملی یک آمار مهم هم دارد؛ تیم ملی هیچوقت در حضور ۹۰ دقیقه‌ای شجاع شکست نخورده و تنها یک بار آن هم در شرایطی که این مدافع برابر کره جنوبی در مقدماتی ۲۰۲۲، در دقیقه ۴۲ مصدوم شد، از ترکیب تیم خارج شد تا در تنها باخت تیم ملی ثبت شود.

او حالا امیدوار است ۱۸ بازی ملی دیگر را هم انجام دهد تا وارد لیست ۵۰ تایی‌های بازیکنان ملی شود و شاید حتی این رکورد را برای همیشه پیش خود نگه دارد – البته شاید آن محرومیت ۷ ساله از پیراهن تیم ملی نبود، شجاع حالا به رکورد صد بازی ملی هم رسیده بود.

بیشتر بخوانید: قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام ۲ ستاره لژیونر/ چرخش احتمالی پدیده فوتبال ایران به سوی تیم ملی قطر!

منبع: خبـر ورزشی