قیمت لوازم ایمنی خودرو‌ها هم نجومی شد
قیمت لوازم ایمنی خودرو‌ها هم نجومی شد

روزگار خودرو نوشت: ساده‌ترین وسایل امنیتی خودرو مانند قفل فرمان هم قیمت نجومی به خود پیدا کرده‌اند. به عنوان مثال قیمت قفل فرمان از ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۳ میلیون هم می‌رسد. قفل پدال هم از قیمت های ۷۰ هزار تومان در بازار وجود دارد و تا ۱.۵ میلیون تومان هم قیمت خورده است. دزدگیر خودرو به عنوان یکی از […]

- قیمت لوازم ایمنی خودرو‌ها هم نجومی شد

روزگار خودرو نوشت: ساده‌ترین وسایل امنیتی خودرو مانند قفل فرمان هم قیمت نجومی به خود پیدا کرده‌اند.

به عنوان مثال قیمت قفل فرمان از ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۳ میلیون هم می‌رسد.

قفل پدال هم از قیمت های ۷۰ هزار تومان در بازار وجود دارد و تا ۱.۵ میلیون تومان هم قیمت خورده است.

دزدگیر خودرو به عنوان یکی از اقلام اصلی نیز از ۷۰۰ هزار تومان در بازار یافت می‌شود و در گران‌ترین حالت قیمتش به ۲۷ میلیون می‌رسد.

قفل زاپاس نیز قیمت ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومانی دارد.

به نظر می‌رسد که باید قیمت‌های این اقلام کاهش یابد تا صاحبان خودرو هم بتوانند محافظت لازم را انجام دهند.

متاسفانه در ایران آمار دقیقی از سرقت خودرو وجود ندارد و بر اساس حدس و گمان می‌باشد و بیشتر آمارهایی که در حوزه جرم و امور قضایی منتشر می‌شود، مربوط به مواد مخدر کشف شده است.

در عین حال، در زیر برخی آمار از خبرگزاری‌ها که مسئولان کشور منتشر کرده‌اند آورده شده است. که اختلاف فاحش موجود بین آمار منتشر شده قابل تامل است!

خبرگزاری صدا و سیما فارس در شهریور ۱۳۹۷، روزانه ۳۵۰ خودرو در ایران به سرقت می‌رود. که سهم شهر شیراز از سرقت ماشین از این تعداد ۲۰ خودرو در روز است. طبق این آمار برای سال ۱۳۹۷ این تعداد به متوسط ۱۲۷،۷۵۰ عدد رسیده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده در گزارش سالیانه پلیس راهور، در سال ۱۳۹۹ حدود ۴۲،۰۰۰ خودرو در ایران سرقت شده است.

خبرگزاری تین نیوز، تعداد ماشین‌های به سرقت رفته در ایران در ۴ ماه اول سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۰ هزار دستگاه بوده است. اگر همین ضریب سرقت در کل سال تعمیم دهیم به عددی برابر ۶۰،۰۰۰ دستگاه سرقت می‌رسیم.

وب سایت اس دیتا آمار متفاوتی را اعلام کرده است. که آمار سرقت خودرو در سال ۱۴۰۰ را دقیق ۲۳۴،۳۶۳ عدد اعلام کرده است. که این آمار را به نقل از خبرگزاری‌های مهر و ایسنا اعلام شده است.

این در حالی است که سارقان خودرو و موتور در پلیس آگاهی تهران بزرگ نحوه سرقت خودروها را تشریح کردند و گفتند هر کدام حدود ۴۰ میلیون تومان در جریان سرقت ۳۰ ثانیه ای یک خودرو به دست می آورند.

منبع: اطلاعات انلاین