انوشیروانی: تمام اسطوره‌ها برای نجات وزنه برداری دور هم جمع شدند جز مسوولان ورزش
انوشیروانی: تمام اسطوره‌ها برای نجات وزنه برداری دور هم جمع شدند جز مسوولان ورزش

به گزارش زیرنویس، سجاد انوشیروانی در حاشیه فینال لیگ برتر وزنه‌برداری اظهار داشت:  خوشحالم شاهد برگزاری لیگ ۱۴۰۲ هستیم. البته این شرایط برای ما قابل قبول نیست و باید بهتر باشیم. تمهیداتی اندیشیده‌ایم که یک مقدار شرایط را به سال‌های قبل‌تر برگردانیم و تعداد تیم‌های بیشتری حضور داشته باشند. قطعا سال بعد این مسابقات با […]

به گزارش زیرنویس، سجاد انوشیروانی در حاشیه فینال لیگ برتر وزنه‌برداری اظهار داشت:  خوشحالم شاهد برگزاری لیگ ۱۴۰۲ هستیم. البته این شرایط برای ما قابل قبول نیست و باید بهتر باشیم. تمهیداتی اندیشیده‌ایم که یک مقدار شرایط را به سال‌های قبل‌تر برگردانیم و تعداد تیم‌های بیشتری حضور داشته باشند. قطعا سال بعد این مسابقات با کیفیت بالاتر برگزار شود. 

وی درباره مسابقات پیش روی تیم ملی بزرگسالان گفت: ما مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان و جام جهانی تایلند را در پیش داریم و سپس باید در المپیک پاریس شرکت کنیم که بسیار حائز اهمیت است و تیم ما و وزنه‌برداری این توانایی را دارد که در المپیک بدرخشد. 

انوشیروانی در خصوص پایین‌بودن قراردادها در لیگ برتر وزنه‌برداری تاکید کرد: زمانی که سال گذشته به فدراسیون آمدیم رایزنی کردیم تا قراردادها بالاتر برود. قبل از اینکه حضور داشته باشیم بالاترین مبلغ قرارداد ۱۲۰ میلیون تومان بود ولی امسال با قرارداد ۵۰۰ میلیون تومان هم مواجه شدیم. جهش خوب بوده است برنامه‌ریزی می‌کنیم که سال آینده مبلغ قراردادها به مرز یک میلیارد هم برسد. خیلی قصور شده است. تعداد تیم‌ها کم از مبلغ قراردادها پایین است اما سال آینده لیگ متفاوتی را شاهد خواهید بود. 

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد اینکه چرا مسابقات در سالن خود مجموعه ورزشی آزادی برگزار نشد، گفت: سالن در دست عمیر است. باید مشکلات خود را با شرکت توسعه و تجهیز و باقیمانده مبالغ اجاره ۱۰ – ۱۱ ساله از قبل را حل می‌کردیم. این موضوع دارد حل می‌شود. سالن مسابقات از سال آینده با شکل جدید در اختیار ما خواهد بود و تعمیرات سالن تمرین و خوابگاه‌ها هم رو به پایان است. 

وی درباره آخرین وضعیت کیانوش رستمی هم گفت: او درخواست رضایتنامه به ما نداده است البته تاکید وزیر بر این بود هر ورزشکاری رضایتنامه خاص بخواهد در اختیارش بگذاریم و اگر رستمی دنبال رضایتنامه است مشکلی نداریم اما هنوز درخواست او را دریافت نکردیم. 

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری از مسیر توسعه و ترقی این رشته صحبت کرد و گفت ورزش ایران تقریبا از سه سهمیه وزنه‌برداری مطمئن است و استرسی ندارد.

انوشیروانی با انتقاد از کسانی که با وجود ارسال دعوت نامه برای تماشای مسابقات نیامدند، گفت:  وزنه‌برداری رشته مظلومی است و سال‌هاست با این رشته زندگی و این مظلومیت را احساس کردم. امروز گلایه ما از متولیان کشور است. امروز تمام اسطوره‌ها برای نجات این رشته دور هم جمع شدند و این در نوع خود بی‌نظیر است. دعوتنامه رسمی فدراسیون را برای برخی مسئولان فرستادم اما نیامدند. وزنه‌برداری رشته پرافتخار المپیکی است و تاریخ آن مشخص است اما شاهد کم‌توجهی به آن هستیم. به دنبال افزایش کمی و کیفی این رشته‌ایم و فدراسیون وزنه‌برداری بی‌حاشیه‌ترین فدراسیون ورزشی کشور است. وزنه‌برداری با اقتدار کار خودش را انجام می‌دهد. 

انوشیروانی گفت: المپیک دغدغه ایران و جهان در ورزش است اما سهمیه ما تا دو ماه دیگه قطعی می‌شود. ما سه سهمیه داریم و در هر دسته چند ورزشکار در مسیر کسب سهمیه‌اند و ورزش کشور برای سهمیه وزنه‌برداری استرس ندارد. 

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری افزود: توسعه و تعالی وزنه‌برداری در دستور کار قرار گرفته و از حداقل داشته‌ها استفاده می‌کنیم تا در المپیک روسفید باشیم. 

نایب‌قهرمان المپیک لندن عنوان کرد: ریسک بزرگی برای بازسازی کمپ تیم ملی کردیم و می‌خواهیم کار ماندگاری را انجام دهیم. کمپ تیم بانوان نیز در دستور کار است و زمین آن را هم گرفتیم و به‌زودی کار آغاز می‌شود. 

وی در پایان گفت: در کوتاهترین زمان، برنامه لازم برای لیگ وزنه‌برداری در دستور کار قرار می‌گیرد و سال بعد این رقابت‌ها با فرمت جدید برگزار خواهد شد تا لیگی پویا داشته باشیم و قرارداد ورزشکاران نیز بسیار بهتر خواهد شد. 

پایان پیام/





منبع: فارس