سال ۲۰۲۳ یک سال پرفراز و نشیب برای سویا بود. در بازیهای داخلی، آنها نتایج خوبی کسب نکردند اما در اروپا موفق شدند هفتمین عنوان قهرمانی لیگ اروپا را در ماه می به دست آورند و تحت هدایت خوسه لوئیس مندیلیبار رم را در ضربات پنالتی شکست دادند. مندیلیبار اخراج شد و جانشین او دیگو […]

- درگیری پدر و پسر بالا گرفت!/ دعوا بر سر ریاست باشگاه

سال ۲۰۲۳ یک سال پرفراز و نشیب برای سویا بود. در بازیهای داخلی، آنها نتایج خوبی کسب نکردند اما در اروپا موفق شدند هفتمین عنوان قهرمانی لیگ اروپا را در ماه می به دست آورند و تحت هدایت خوسه لوئیس مندیلیبار رم را در ضربات پنالتی شکست دادند.

مندیلیبار اخراج شد و جانشین او دیگو آلونسو با کیکه سانچز فلورس در حال حاضر هدایت آن را برعهده دارد. اما پایان سال هم برای این باشگاه بدون سر و صدا نبود و آنها با تغییر مدیریت مواجه شدند.

خوسه کاسترو ریاست باشگاه سویا را به خوسه ماریا دل‌نیدو کاراسکو واگذار کرد. این پست از سوی دل‌نیدو پدر زیر سوال رفته است. این یک راز آشکار در سویا بود و در آخرین روز سال ۲۰۲۳ تایید شد. پس از جلسه هیئت مدیره که در صبح یکشنبه برگزار شد، خوسه ماریا دل‌نیدو کاراسکو جایگزین خوسه کاسترو به عنوان رئیس سویا شد. با ریاست کاسترو، سویا پنج‌بار فاتح لیگ اروپا شد.  این شکل انتخاب در پیمان مدیریت معروف باشگاه که در نوامبر ۲۰۱۹ توسط مجمع سهام‌داران اصلی امضا شد، تصریح شده است. این توافق که توسط خوسه ماریا دل‌نیدو پدر تحت پیگرد قانونی قرار گرفته، احزاب را موظف می‌کند که در همین راستا رأی دهند و همچنین باعث شد که دل‌نیدوی پسر، رئیس شود.

پسر ارشد مردی که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ رئیس سویا بود، فارغ‌التحصیل حقوق و همچنین وکیل حرفه‌ای، دل‌نیدو جونیور (سویل، ۱۹۷۸) پنج سال پیش برای نمایندگی اکثریت سهام پدرش به شورای مدیریت سویا وارد شد. او در ماه‌های اخیر، بدون اینکه هنوز سمت ریاست باشگاه را رسما در دست داشته باشد، عملاً به عنوان رئیس فعالیت می‌کرد، زیرا بیشتر تصمیمات بزرگی که در باشگاه گرفته شده، حول محور او بود. جالب اینکه از این پس کاسترو (رئیس سابق) نایب رئیس می‌شود، جایگاهی که او از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۳ در سویا داشت. او ابتدا به عنوان دست راست، روبرتو آلس و سپس دل‌نیدوی پدر را همراهی کرد. در ماه‌های اخیر دل‌نیدوی پدر تلاش زیادی برای رسیدن به ریاست باشگاه داشت و حتی در یک مصاحبه شدیدا به پسرش تاخت. در هر صورت از این پس دوران تازه‌ای در سویا با ریاست دل‌نیدوی پسر شروع می‌شد و باید منتظر تشدید اختلافات پدر و پسر بود.

منبع: خبـر ورزشی