ماموریت ناسا به سوی قمر سیاره مشتری موسوم به «اروپا» تحت عنوان ماموریت «اروپا کلیپر»(Europa Clipper) در اکتبر ۲۰۲۴ راهی فضا خواهد شد. کمپین ناسا برای جمع‌آوری نام‌هایی تحت عنوان «پیام در یک بطری»(Message in a Bottle) که با مأموریت آینده «اروپا کلیپر» به پرواز در می‌آید، امروز پایان می‌یابد. بنابراین اگر می‌خواهید نام‌تان راهی […]

ماموریت ناسا به سوی قمر سیاره مشتری موسوم به «اروپا» تحت عنوان ماموریت «اروپا کلیپر»(Europa Clipper) در اکتبر ۲۰۲۴ راهی فضا خواهد شد.

کمپین ناسا برای جمع‌آوری نام‌هایی تحت عنوان «پیام در یک بطری»(Message in a Bottle) که با مأموریت آینده «اروپا کلیپر» به پرواز در می‌آید، امروز پایان می‌یابد. بنابراین اگر می‌خواهید نام‌تان راهی قمر مشتری شود، می‌توانید با مراجعه به سایت ناسا به راحتی ثبت نام کنید.

این نام‌ها همراه شعری که توسط یک شاعر آمریکایی به نام آدا لیمون برای قمر اروپا سروده شده است که با دست خط لیمون روی یک صفحه فلزی متصل به فضاپیما حک خواهد شد، ارسال می‌شود.

تصور می‌شود که قمر اروپا که یکی از بزرگترین قمرهای مشتری است، دارای یک اقیانوس عمیق آب شور در زیر پوسته یخی خود باشد و در آنجا شرایط می‌تواند برای حیات میکروبی مناسب باشد.

برای ورود به کمپین «پیام در یک بطری»، کافی است به وبسایت ناسا بروید و یک فرم ثبت نام کوتاه را پر کنید که شامل نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، تعیین کشور و کد پستی یا پیش‌شماره متقاضی می‌شود.

فقط تا امشب فرصت دارید که نام خود را به یکی از قمرهای مشتری بفرستید!

آخرین مهلت برای انجام این کار، امروز ۳۱ دسامبر است.

گفتنی است که تاکنون بیش از ۲.۴ میلیون نفر نام خود را ثبت کرده‌اند. به گفته ناسا، نام همه شرکت‌کنندگان با حروف بسیار ریز با استفاده از یک پرتو الکترونی که می‌تواند خطوطی ظریف‌تر از یک هزارم عرض موی انسان ایجاد کند، روی ریزتراشه‌ها حک می‌شود. سپس این ریزتراشه‌ها روی آن صفحه فلزی که شعر لیمون روی آن حک شده، چسبانده می‌شوند.

فضاپیمای «اروپا کلیپر» قرار است در اکتبر ۲۰۲۴ پرتاب شود و از آن زمان تا رسیدن به مدار مشتری شش سال دیگر طول خواهد کشید.

این ماموریت پس از رسیدن به قمر اروپا، قابلیت بالقوه میزبانی از حیات این قمر یخی را از طریق مجموعه پروازهای نزدیک بررسی خواهد کرد.

قمر اروپا یکی از ۹۵ قمر تخمین زده شده است که به دور مشتری می‌چرخند و همچنین یکی از کهن‌ترین قمرهای شناخته شده نزد بشر است.

فقط تا امشب فرصت دارید که نام خود را به یکی از قمرهای مشتری بفرستید!

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین