به گزارش زیرنویس به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نظامیان آمریکایی به ۳ قایق نیروی دریایی یمن در حین انجام وظیفه انسانی و اخلاقی آنان حمله کرده و ۱۰ نفر از این نیروها را به شهادت رسانده‌اند. وی افزود: دشمن آمریکایی تبعات و پیامدهای جنایت خود را خواهد […]

به گزارش زیرنویس به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نظامیان آمریکایی به ۳ قایق نیروی دریایی یمن در حین انجام وظیفه انسانی و اخلاقی آنان حمله کرده و ۱۰ نفر از این نیروها را به شهادت رسانده‌اند.

وی افزود: دشمن آمریکایی تبعات و پیامدهای جنایت خود را خواهد دید. تحرکات دشمن آمریکایی در دریای سرخ برای حمایت از کشتی‌های اسرائیلی مانع از انجام وظیفه یمن در حمایت و یاری فلسطین نخواهد شد.

سریع گفت: به کشورهای دیگر هشدار می‌دهیم که در اقدامات خطرناک آمریکا مشارکت نکنند، زیرا این اقدام پیامدهایی منفی در پی خواهد داشت که روی همگان اثر خواهد گذاشت.

وی افزود: عملیات نظامی علیه کشتی باری «مرسک هانگژو» که به سوی بندرهای فلسطین اشغالی در حرکت بود با موشک‌های دریایی مناسب به انجام رسید. این عملیات پس از آن صورت گرفت که کادر هدایت این کشتی به پیام‌های هشدار ارسالی از سوی نیروی دریایی یمن پاسخ منفی داد.

سریع گفت: ما بر آنچه در بیانیه‌های قبلی در رابطه با ممانعت از عبور و مرور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سوی بندرهای فلسطین اشغالی در حرکت هستند اعلام کردیم تاکید می‌کنیم.

وی افزود: ما نسبت به تداوم دریانوردی به سوی تمامی مقصدها به جز فلسطین اشغالی توجه و تاکید داریم. به تمامی کشورهای جهان نصیحت می‌کنیم که با نقشه‌های آمریکا جهت شعله‌ورساختن جنگ در دریای سرخ همراه نشوند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: ما در مقابله با هرگونه حمله به کشور و ملتمان تردید نخواهیم کرد. به مردم کشورمان و به تمامی آزادگان جهان اعلام می‌کنیم که جهت اجرای تمامی گزینه‌های رویارویی با تنش‌آفرینی آمریکا در هوشیاری و آمادگی کامل باشند.

منبع: مـهر