مردم انتظار صعود تیم ملی به فینال جام ملت های آسیا را دارند
مردم انتظار صعود تیم ملی به فینال جام ملت های آسیا را دارند

  رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال در آستانه بازی‌های جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: به نظر م کادر فنی با برگزاری  بازی‌های تدارکاتی دعوت از بازیکنان در مقاطع مختلف می‌داند که نفرات نهایی اش برای این مسابقات چه بازیکنانی هستند. حتی می‌توانم بگویم که قلعه نویی  ۷۰، ۸۰ درصد از ترکیب […]

 

رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال درباره وضعیت تیم ملی فوتبال در آستانه بازی‌های جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: به نظر م کادر فنی با برگزاری  بازی‌های تدارکاتی دعوت از بازیکنان در مقاطع مختلف می‌داند که نفرات نهایی اش برای این مسابقات چه بازیکنانی هستند. حتی می‌توانم بگویم که قلعه نویی  ۷۰، ۸۰ درصد از ترکیب تیم ملی هم اطلاع دارد.

او افزود:  با توجه به مهره‌ها و شناختی که وجود دارد از نظر فنی وضعیت تیم ملی مشخص است، اما وضعیت حریفانمان می‌ماند و شناختی که از حریفانمان داریم و برنامه ریزی که برای  هر بازی در این مسابقات  باید انجام بدهیم. ما باید ببینیم که در مرحله گروهی با چه تیم‌هایی بازی داریم و نیرو و ترکیبمان فاش نشود و  همه نفرات به کار گرفته شوند و بازیکنان خود را فرسوده نکنیم و آسیب دیده ندهیم و این مسائل برای ما مهم است.

نگرانی بابت بازی های مرحله گروهی آسیا وجود ندارد

کربکندی گفت: البته همه تیم‌ها که ما را آنالیز می‌کنند می‌دانند که مهره‌های کارساز ما چه کسانی هستند. با توجه به اینکه بازیکنان ما در خارج از کشور بازی می‌کنند دسترسی به ویژگی‌های آن‌ها خیلی راحت انجام می‌شود،  اما نوع بازی و تاکنیک ما را نمی‌دانند. آیا قرار است دفاع یا حمله کنیم و این مسائل را سرمربی برنامه ریزی می‌کند و روی آن تمرین کند. من نگرانی بابت بازی‌های مرحله گروهی ندارم. هر چند در فوتبال نمی‌شود، تیمی را دستکم گرفت، چون همه تیم‌ها باانگیزه به این مسابقات می‌آیند تا امتیاز بگیرند، اما آنچه که مهم است و باعث نگرانی ام است کار دفاعی تیم ملی است.

نبود دفاع مستحکم  به تیم ملی در جام ملت های آسیا آسیب می زند

پیشکسوت فوتبال بیان کرد: ما در خط حمله مهره‌های خوبی داریم که از کمترین فرصت‌ها می‌توانند گل بزنند اماآنچه که مهم است کار دفاعی ما در مقابل تیم‌های قدرتمند است. اگر ما نتوانیم خوب دفاع کنیم و دفاع مستحکم و قوی نداشته باشیم قطعا در بازی‌های مهم ضربه می‌خوریم. به هر حال مهره‌های دفاعی ما همین نفراتی هستند که داریم، اما با شیوه‌هایی می‌توانیم دفاع خود را مستحکم کنیم و هافبک دفاعی قدرتمند بگذاریم که کار دفاعی بهتری کند و هافبک‌ها بتوانند  فضای بین دفاع‌ها را  پوشش بدهند و قطعا کادر فنی به این مسائل فکر کرده است.

او افزود: اگر دفاع فردی و تیمی ما خوب کار کنند به نظرم به راحتی می‌توانند به ۴ تیم برتر جام ملت‌های آسیا راه یابند و در نیمه نهایی باید هنر خود را نشان بدهیم و به فینال صعود کنیم. انتظار مردم ما این است که اولا  تیم ملی به ۴ تیم نهایی راه یابد و بعد بتواند به فینال صعود کند و بعد از سال‌ها این خواسته مردم و فوتبالدوستان است.

بازی دوستانه با بورکینافاسو برای افزایش روحیه ملی پوشان است

کربکندی درباره آخرین بازی دوستانه  تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم ملی بورکینافاسو قبل از جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: الان باید ببینیم هدف از برگزاری بازی با چنین تیم‌هایی چه چیزی است؟ به هر حال در روز‌های آخر با تیم‌هایی بازی می‌کنند که بتوانند از لحاظ روحی تیمشان را آماده کنند هیچ وقت نمی‌آیند با تیم‌های قدرتمند بازی کنند تا تیم ملی با یک پیروزی و اعتماد به نفس بالا وارد مسابقات جام ملت‌های آسیا شود. به هر حال کادر فنی  از هر بازی تدارکاتی هدفی را دنبال می‌کند و باید ببینیم هدفشان مرور کار‌های تاکنیکی، بالا بردن اعتماد به نفس و روحیه بازیکنان است و آن را کادر فنی مشخص می‌کند که بازی دوستانه  را براساس هدفی که دارد تعیین می‌کند.

باید به لیست تیم ملی فوتبال احترام بگذاریم

پیشکسوت فوتبال درباره لیست تیم ملی فوتبال برای مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: به هر حال این نفرات را به تیم ملی دعوت کردند و حالا اینکه بگوییم چرا این بازیکن هست و آن دیگری نیست، چیزی را درست نمی‌کند. به نظرم باید به این لیست احترام گذاشت، چون هم بازیکن باتجربه و هم بازیکن جوان در این لیست حضور دارد. ترکیب تیم ملی مشخص است  و از یک طرف هم نگاه کادر فنی به جوانان هم بوده است. به هر حال بازیکنان  جوان را به راحتی می‌توانند بازی ندهند، چون اعتراضی نمی‌کنند. همچنین این امکان وجود ندارد که لیستی انتخاب شود و کسی به آن انتقاد نکند. معتقدم که باید به کادر فنی اعتماد کرد، چون مهمترین مسئله برای سرمربی تیم ملی این است که تیمش در جام ملت ها‌ی آسیا مقام خوبی کسب کند و برای بقای خودشان و جایگاهشان بسیار اهمیت دارد که تیم ملی نتایج ارزشمندی را در این رقابت‌ها بگیرد. امیدوارم همه چیز خوب پیش برود و اتفاق بدی نیفتد و بازی‌ها به خوبی شروع شود.

حضور آزمون در تیم ملی بستگی به قراردادش با باشگاه رم دارد

او درباره اینکه حضور سردار آزمون در تیم ملی فوتبال منوط به موافقت باشگاه رم است، گفت: به هر حال این قانون وجود دارد که باشگاه رم باید به آزمون اجازه بدهد که به ایران بیاد، اما باید دید قراردادی که آزمون با این باشگاه بسته است به چه صورت است؟ اگر در قراردادش نوشته شده باشد که من تحت هر شرایطی با نظر باشگاه رم به تیم ملی می‌روم این کار را سخت می‌کند. عرف بین المللی این است که باشگاه‌ها در زمان مسابقات رسمی، بازیکن خود را برای حضور در تیم ملی آزاد کند. به هر حال این موضوع بستگی به متنی دارد که در قراردادش ثبت شده است.

کربکندی درباره اینکه نبود سردار آزمون در جام ملت‌های آسیا تاثیرگذار خواهد بود، گفت: صددرصد، آزمون یکی از بازیکنان موثر تیم ملی است و با طارمی زوج خوبی را تشکیل دادند که از هر فرصتی می‌توانند گل بزنند و امیدوارم این مسئله حل شود.

باشگاه خبرنگاران