به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گردان‌های قسام در ۸۶ امین روز نبرد طوفان الاقصی با انتشار پیامی مجموع عملیات نظامی خود علیه اشغالگران صهیونیست را در یک روز گذشته اعلام کردند. گردان‌های قسام اعلام کردند مجموع عملیات این نیروها در یک روز گذشته شامل موارد ذیل بوده است: «انهدام کلی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گردان‌های قسام در ۸۶ امین روز نبرد طوفان الاقصی با انتشار پیامی مجموع عملیات نظامی خود علیه اشغالگران صهیونیست را در یک روز گذشته اعلام کردند.

گردان‌های قسام اعلام کردند مجموع عملیات این نیروها در یک روز گذشته شامل موارد ذیل بوده است:

«انهدام کلی و جزئی ۸ خودروی زرهی، ۳ مورد درگیری و کمین برای نیروهای دشمن، ۴ مورد حملات خمپاره‌ای به نیروها، ادوات جنگی و مقرهای فرماندهی دشمن، سرنگونی یک پهباد اسرائیلی از نوع Skylark-۲، هدف قرار داد بالگرد آپاچی اسرائیلی با موشک سام ۷، ۲ مورد هدف قرار دادن نیروهای دشمن با بمب‌های ضدنفر و ۲ مورد هدف قرار دادن خانه‌ها و نیروهای اشغالگر با راکت‌های ضدنفر»

همچنین مجاهدان قسام یک میدان مین شامل ۴ بمب بشکه‌ای و یک بمب ضدنفر تلویزیونی را در شمال اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه پس از رسیدن نیروهای زمینی و خودروهای زرهی اشغالگران اسرائیلی منفجر کردند که در این عملیات نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند.

یکی از مهمترین علمیات‌های نیروهای قسام در روز گذشته، سرنگون کردن یک پهباد اسرائیلی از نوع Skylark-۲ بوده است. گردان‌های قسام، پهباد اسرائیلی از نوع Skylark-۲ را حین انجام مأموریت جاسوسی در بیت لاهیا در شمال نوار غزه سرنگون کردند. تصاویری از پهباد Skylark-۲ ارتش رژیم صهیونیستی که روز گذشته در بیت لاهیا در شمال نوار غزه توسط مبارزان گردان‌های قسام سرنگون و به غنیمت گرفته شد، منتشر شده است.

چند روز پیش از این، گردان‌های قسام همین نوع پهپاد را در غرب بیت حانون در شمال نوار غزه حین انجام مأموریت جاسوسی سرنگون کرده و به غنیمت گرفته بودند.

بامداد امروز همچنین گردان‌های قسام به عنوان شاخه نظامی حماس در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه، شهر تل آویو و اطراف آن را با موشک‌های m۹۰ هدف قرار دادند.

گزارش‌های متعددی از شکست نیروهای نظامی و ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات نظامی غزه وجود دارد. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده است که رئیس ستاد کل ارتش این رژیم از شرکت در جلسات دولت خودداری کرده، زیرا می‌داند که تله‌ای در انتظار او است.

این شبکه افزود که اخیراً اخباری در مورد انتقاد از رئیس ستاد کل و توهین به او در جلسات کابینه دولت منتشر شده است.

به گفته این شبکه، دفتر نتانیاهو از «هرتزی هالیوی»، رئیس ستاد کل ارتش خواسته در جلسات دولت شرکت کند و او نیز گفته هرگاه بتواند این کار را خواهد کرد.

شامگاه روز گذشته نیز مسئولان بیمارستان اسرائیلی سوروکا در بئر السبع اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نظامی اسرائیلی دیگر که در نبردهای غزه مجروح شدند به این بیمارستان منتقل شدند.

شمار کلی نظامیان مجروح اسرائیلی که از آغاز جنگ به این بیمارستان منتقل شدند به ۲۳۸۴ نفر رسیده است.

روز گذشته همچنین حزب الله لبنان از حمله جدید به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت در ساعت ۱۲:۲۰ روز یکشنبه مرکز حانیتا را با سلاح مناسب هدف قرار داده و ضربه مهلکی به دشمن صهیونیست وارد کردند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب الله لبنان نیز در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت و مردم غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده و ضربات زیادی به این رژیم وارد کرده است.

منبع: مـهر