به گزارش زیرنویس به نقل از فارس، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که آمریکا نمی‌خواهد با حوثی‌ها وارد جنگ شود و بهتر این است که حملات آنها متوقف شود. وی در ادامه سخنانش گفت: «دارای منافع امنیتی بزرگی در خاورمیانه بوده و به استقرار نظامی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از فارس، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که آمریکا نمی‌خواهد با حوثی‌ها وارد جنگ شود و بهتر این است که حملات آنها متوقف شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: «دارای منافع امنیتی بزرگی در خاورمیانه بوده و به استقرار نظامی برای حمایت از آن خواهیم پرداخت و در آینده بر اساس آن اقدام می‌کنیم».

ظهر امروز بود که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای به حادثه در نزدیکی بندر الحدیده یمن واکنش نشان داد و اعلام کرد که قایقهای متعلق به «حوثیهای یمن» به یک کشتی کانتینربر و بالگردهای نیروی دریایی آمریکا در جنوب دریای سرخ حمله کردند.

سنتکام در این بیانیه گفته که یک کشتی کانتینربر متعلق به شرکت حمل و نقل دریایی «مارسک» دو تماس اضطراری برقرار کرده مبنی بر اینکه از سوی ۴ قایق متعلق به حوثیهای یمن مورد حمله قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است؛ خدمه قایقها با سلاحهای سبک به سمت کشتی مارسک تیراندازی کرده و تا فاصله ۲۰ متری کشتی پیش رفته و قصد داشتند وارد عرشه کشتی شوند.

پس از این تماسهای اضطراری، بالگردهای آمریکایی به تماس پاسخ دادند وارد عمل شده و این قایقها به سمت آنها تیراندزای کردند.

سنتکام مدعی شده که بالگردهای نیروی دریایی آمریکا برای دفاع از خود به آتش قایق‌ها پاسخ داده و سه قایق از چهار قایق کوچک را غرق کردند و خدمه قایقها نیز کشته شدند.

سنتکام همچنین مدعی شده که هیچ آسیبی به تجهیزات و خدمه آمریکایی وارد نشده است.