به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران لیست ۲۷ نفره خود را جهت حضور در اردوی آماده سازی جام ملت‌های آسیا اعلام کرد اما اسم ۴ بازیکن لژیونر در این لیست به چشم نمی‌خورد. علی کریمی بازیکن ۲۹ ساله کایسری اسپور ترکیه، محمدامین حزباوی مدافع ۲۰ ساله السد قطر، احمد […]

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران لیست ۲۷ نفره خود را جهت حضور در اردوی آماده سازی جام ملت‌های آسیا اعلام کرد اما اسم ۴ بازیکن لژیونر در این لیست به چشم نمی‌خورد.

علی کریمی بازیکن ۲۹ ساله کایسری اسپور ترکیه، محمدامین حزباوی مدافع ۲۰ ساله السد قطر، احمد نور اللهی هافبک ۳۰ ساله الوحده امارات و الهیار صیادمنش مهاجم ۲۲ ساله هال سیتی انگلیس بازیکنانی هستند که قابلیت دعوت شدن به تیم ملی را داشتند اما با نظر امیر قلعه‌نویی از لیست ایران خط برای جام ملت‌ها خط خوردند تا علامت سوال زیادی برای هواداران فوتبال پدید آورد.

علی کریمی

علی کریمی که در تیم فوتبال «کایسری اسپور» حضور دارد در فصل جاری لیگ ترکیه در ۱۷ هفته‌ای که از این مسابقات گذشته است در ۱۴ مسابقه به طور ثابت در ترکیب حضور داشته و در ۲ دیدار هم به عنوان یار جانشین وارد زمین شده است. او یک دیدار را هم به دلیل مصدومیت از دست داد. به عبارت دیگر او از ۱۵۳۰ دقیقه‌ای که تیمش در این فصل مسابقه داشته است فقط ۳۰۸ دقیقه را بازی نکرده است و یکی از مهره‌های تأثیرگذار این تیم شناخته می‌شود.

تیم کایسری اسپور در این فصل سوپرلیگ ترکیه عملکرد موفقی داشته است و پس از ۳ قدرت کلاسیک این کشور یعنی فنرباغچه، گالاتاسرای و بشیکتاش در رده چهارم قرار دارد و امیدوار است بتواند سهمیه لیگ اروپا را کسب کند.

بررسی عملکرد چهار بازیکنی که به تیم ملی فوتبال ایران دعوت نشدند

محمدامین حزباوی

محمد امین حزباوی هم که در این فصل راهی تیم السد قطر شد خیلی زود خودش را در این تیم اثبات کرد و توانست به یکی از بازیکنان مؤثر تیمش تبدیل شود. در ۱۲ هفته‌ای که از لیگ قطر گذشته است او در ۸ هفته در ترکیب اولیه این تیم قرار داشت و در ۲ دیدار هم به عنوان یار جانشین وارد زمین شد و فقط در بازی هفته اول فرصت بازی به او نرسید. حزباوی به عنوان مدافع توانسته است یک گل هم به ثمر برساند. تیم السد در پایان نیم فصل لیگ برتر قطر موفق شد عنوان عنوان صدرنشینی را از آن خود کند.

ضمن اینکه در لیگ قهرمانان آسیا هم در ۴ بازی از ۶ بازی السد در مرحله گروهی وارد زمین شد و در دیدار با نسف قارشی یک پاس گل به ثبت رساند.

حزباوی ۲۰ ساله است اما خیلی زود توانست خودش را در تیم پرمهره السد جا کند. دعوت او به تیم ملی می‌توانست موجب شود خط دفاعی تیم ملی ایران از حضور یک بازیکن جوان و بااستعداد بهره ببرد و جایگزین قابل اعتمادی برای بازیکنان پا به سن گذاشته تیم ملی باشد.

احمد نور اللهی

احمد نورالهی هم که در تیم الوحده امارات حضور دارد از مهمترین غایبان تیم ملی است. او در این فصل یکی از مهمترین بازیکنان این تیم است و در هر ۱۲ بازی این تیم در فصل جاری به میدان رفته است. یازده بازی به عنوان بازیکن اصلی و یک بازی هم به عنوان بازیکن نیمکت نشین در کنار یک گل و ۴ پاس گل حاصل کار او در این فصل لیگ امارات است.

نورالهی از ۱۰۸۰ دقیقه ممکن، فقط در ۱۱۴ دقیقه در ترکیب الوحده حضور نداشته است. این تیم با کسب ۲۰ امتیاز در رده ششم لیگ برتر امارات قرار دارد.

بررسی عملکرد چهار بازیکنی که به تیم ملی فوتبال ایران دعوت نشدند

الهیار صیادمنش

الهیار صیادمنش در تیم «هال سیتی» انگلیس حضور دارد و در «چمپیونزشیپ» انگلیس که از لیگ‌های معتبر اروپایی است بازی می‌کند اما در این فصل نتوانسته است درخشش فصول گذشته خود را تکرار کند. او که در فصل گذشته یکی از مهره‌های کلیدی این تیم بود اما در این فصل فقط ۲۳ دقیقه فرصت بازی به او رسیده است و در دیگر مسابقات این تیم غایب بوده است.

او با ۲۲ سال سن جزو بازیکنان جوانی است که قابلیت پوشیدن لباس تیم ملی را دارد و دعوت از او برای مسابقات ملی نه تنها به کاهش میانگین سنی تیم ملی کمک می‌کرد بلکه می‌توانست این فرصت را پیش بیاورد که با کسب تجربه ملی و بین المللی با سرعت بیشتری خود را به یک بازیکن مطمئن برای فوتبال کشور تبدیل کند.

«هال سیتی» با کسب ۳۹ امتیاز در رده ششم «چمپیونزشیپ» انگلیس حضور دارد.

مسابقات جام ملت‌های آسیا از ۲۲ دی در کشور قطر برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتبال ایران در گروه سوم این رقابت‌ها با تیم‌های امارات، فلسطین و هنگ کنگ هم‌گروه است.

برنامه دیدارهای تیم ملی به شرح زیر است:

* ایران – فلسطین (۲۴ دی – ساعت ۲۱ – ورزشگاه اجوکیشن سیتی)
* ایران – هنگ کنگ (۲۹ دی – ساعت ۲۱ – ورزشگاه خلیفه)
* ایران – امارات (۳ بهمن – ساعت ۱۸:۳۰ – ورزشگاه اجوکیشن سیتی)

منبع: مـهر