بازی‌های باقی مانده هفته پایانی لیگ برتر امروز برگزار خواهد شد و در حساس‌ترین دیدارها سپاهان مهمان شمس آذر است و پرسپولیس هم در رفسنجان مهمان مس خواهد بود. تکلیف قهرمان نیم فصل لیگ برتر امروز مشخص خواهد شد و استقلال بعد از برتری مقابل پیکان شانس اول قهرمانی نیم‌فصل است. با این حال تساوی […]

- استقلال در این شرایط بر اساس حروف الفبا قهرمان خواهد شد!

بازی‌های باقی مانده هفته پایانی لیگ برتر امروز برگزار خواهد شد و در حساس‌ترین دیدارها سپاهان مهمان شمس آذر است و پرسپولیس هم در رفسنجان مهمان مس خواهد بود.

تکلیف قهرمان نیم فصل لیگ برتر امروز مشخص خواهد شد و استقلال بعد از برتری مقابل پیکان شانس اول قهرمانی نیم‌فصل است. با این حال تساوی یا برد سپاهان این تیم را به عنوان قهرمانی نیم فصل می‌رساند و البته پرسپولیس هم شانس کمی برای قهرمانی در نیم‌فصل دارد.

در خصوص حالت‌های مختلف برای مشخص شدن قهرمان نیم فصل، یک مورد عجیب و غریب وجود دارد. اگر سپاهان امروز شکست بخورد و پرسپولیس با نتیجه ۵ بر صفر حریفش را ببرد، استقلال با توجه به حروف الفبا قهرمان نیم فصل خواهد شد که در نوع خودش عجیب و البته بی‌سابقه است. در صورت شکست سپاهان، این تیم ۳۱ امتیازی خواهد ماند. پرسپولیس هم اگر با ۵ گل مس را شکست دهد، ۳۲ امتیازی خواهد شد. در این صورت همه چیز پرسپولیس و استقلال مساوی خواهد شد و با توجه به اینکه در بازی رو در رو هم دو تیم به تساوی رسیدند،بر اساس قانون، استقلال بر اساس حروف الفبا بالاتر قرار خواهد گرفت و قهرمان نیم فصل خواهد شد.  

منبع: خبـر ورزشی