به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدامیر ابراهیمی صبح دوشنبه اظهار کرد: یکی از ویژگی های هفت گانه ای که جبرئیل آرزو کرد که از فرزندان آدم باشد آشتی میان دو نفر است. وی افزود: به فرموده پیامبر اکرم (ص) اصلاح و سازش میان مسلمانان برای انسان بالاترین صدقه و احسان به شمار […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمدامیر ابراهیمی صبح دوشنبه اظهار کرد: یکی از ویژگی های هفت گانه ای که جبرئیل آرزو کرد که از فرزندان آدم باشد آشتی میان دو نفر است.

وی افزود: به فرموده پیامبر اکرم (ص) اصلاح و سازش میان مسلمانان برای انسان بالاترین صدقه و احسان به شمار می آید.

ابراهیمی تصریح کرد: اگر عموم مردم جامعه ارزش صلح و سازش و حیات دادن به یک انسان اصلاح شده و نادم را نزد خدا و رسولش بدانند و فرهنگ سازش، ایثار و گذشت در جامعه اشاعه پیدا کند قطعاً از بروز بسیاری از جرائم پیشگیری می شود.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: در این صورت جامعه به سمت آرامش سوق پیدا میکند و آثار روانی بعدی در افراد تقلیل می یابد

ابراهیمی سپس با اشاره به ماجرای پسر نوجوان گفت: در سال ۱۴۰۰ بر اثر درگیری خانوادگی پسر نوجوانی یکی از اعضای خانواده خود را به قتل رسانده است.

وی ادامه داد: این فرد مجرم پس از طی مراحل و تشریفات قانونی، حکم مراجع قضایی به جرم قتل عمد محکوم به قصاص نفس تایید و قاتل در انتظار اجرای حکم بود.

ابراهیمی بیان کرد: با ورود موثر اعضای شورای حل اختلاف کانون اصلاح و تربیت و پس از طی چندین جلسه سازش در مدت ۲ سال نهایتاً اولیاء دم از حق قانونی خودگذشتند.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان تاکید کرد: اولیای دم رضایت کامل و بی قید و شرط خود را با گذشت و ایثار خالصانه اعلام کرده و پرونده پس از۲ سال به مصالحه ختم شد.

ابراهیمی از زحمات کارکنان خدوم توسعه حل اختلاف شورای حل اختلاف به ویژه کانون اصلاح و تربیت و همچنین اقدام انسان دوستانه خانواده مرحوم قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: اولیای دم با گذشت خود ضمن اعطاء حیات انسانی به قاتل نادم، زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند.

منبع: مـهر