بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال، تیم ملی ١۴ دی ماه اردوی خود را در جزیره کیش برگزار می‌کند و در آخرین دیدار خود پیش از سفر به قطر برای حضور در جام ملت‌های آسیا، روز جمعه ١۵ دی در ورزشگاه المپیک کیش به مصاف تیم ملی بورکینافاسو خواهد رفت. البته […]

- بازی تدارکاتی با بورکینافاسو یادآور دیدار با سیرالئون است/ خودزنی تیم ملی قبل از جام ملت‌های آسیا با اعمال شاقه!

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال، تیم ملی ١۴ دی ماه اردوی خود را در جزیره کیش برگزار می‌کند و در آخرین دیدار خود پیش از سفر به قطر برای حضور در جام ملت‌های آسیا، روز جمعه ١۵ دی در ورزشگاه المپیک کیش به مصاف تیم ملی بورکینافاسو خواهد رفت.

البته این فقط یک برنامه ریزی ساده توسط فدراسیون فوتبال نیست، بلکه وقتی تاریخ و ساعت چنین مسابقه تدارکاتی قطعی می‌شود، بدون شک تاییدیه کادرفنی تیم ملی را هم دارد. حالا فرض کنید چند سال قبل کارلوس کیروش می‌خواست با تیم ملی به جام ملت‌های آسیا برود و حریف تدارکاتی اش هم بورکینافاسو بود؛ به نظر شما رسانه‌ها و منتقدان چه بلایی سر او می‌آوردند؟ 

کیروش یک بار با تیم ملی ایران مقابل سیرالئون به میدان رفت. خوب یادمان می‌آید رسانه‌ها و منتقدان بدجوری به کیروش حمله کرده و این بازی را توهین به مردم ایران تلقی کردند. یکی از چهره‌هایی که در مخالفت با این بازی تدارکاتی، مصاحبه ای انجام داد نیز امیر قلعه نویی بود که در این زمینه انتقادهای به حقی را هم مطرح کرده بودند. قاعدتا تیم ملی ما تحت هیچ شرایطی نباید به مصاف سیرالئون می‌رفت اما…

در اینکه فوتبال ایران مشکلات بزرگی در برنامه ریزی و انجام بازی‌های دستگرمی دارد، شکی نیست. این گرفتاری‌ها را درک می‌کنیم اما سوال این است اگر قبل جام ملت‌های آسیا با بورکینافاسو (که کشوری در غرب آفریقاست و ارتباطی با فوتبال آسیا ندارد) بازی نکنیم چه اتفاق محیرالعقولی رخ می‌دهد؟  همین امروز اگر تیم ملی، حریفی از تیم‌های حاضر در لیگ آزادگان مثل چادرملو یا خیبر خرم آباد را برای بازی دستگرمی‌انتخاب کند، چیز زیادی را از دست نداده است؛ تازه در قیاس با این بازی‌های تدارکاتی، بهتر و بیشتر هم محک می‌خورد.

این بازی تدارکاتی با حریفی که ناگهان انتخاب شد، در فردایی که نتایج جام ملت‌ها ثبت می‌شود، می‌تواند دردسر بزرگی درست کند که البته امیدواریم چنین اتفاقی هرگز رخ ندهد و تیم ملی بهترین نتایج ممکن را در قطر بگیرد.

منبع: خبـر ورزشی