مدیران باشگاه استقلال تهران در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به دلیل اعمال سقف قراردادها سیاست ریاضت اقتصادی را در پیش گرفتند و تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند با کاهش رقم قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی، سقف بودجه را رعایت کنند. این در حالی بود که استقلالی‌ها به تازگی مطالبات چهره‌هایی مانند آندره‌آ استراماچونی و […]

- توافق دو سر برد باشگاه استقلال با مدافع برزیلی

مدیران باشگاه استقلال تهران در فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به دلیل اعمال سقف قراردادها سیاست ریاضت اقتصادی را در پیش گرفتند و تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند با کاهش رقم قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی، سقف بودجه را رعایت کنند. این در حالی بود که استقلالی‌ها به تازگی مطالبات چهره‌هایی مانند آندره‌آ استراماچونی و لئوناردو پادووانی را پرداخت کرده بودند. هرچند این پرداختی‌ها از طریق اخذ وام انجام شد اما این موضوع باعث شد شرایط مالی باشگاه استقلال بیش از پیش بحرانی شود.

آبی‌های پایتخت با توجه به عدم حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا درآمد آسیایی نداشتند و همین موضوع باعث شد تا مدیران باشگاه استقلال در این فصل به جذب اسپانسرهای زیادی بپردازد تا بودجه‌ای ۳۰۰ میلیارد تومانی برای مخارج فصل پیش‌رو را تأمین کند.

هرچند در همان ابتدای فصل رافائل سیلوا مدافع برزیلی آبی‌های تهرانی که یک فصل دیگر با استقلال قرارداد داشت با بی‌توجهی مدیران وقت باشگاه استقلال به نوتیس (اخطار) های او باعث شد تا شرایط علیه آبی‌ها رقم بخورد؛ به‌طوری که سیلوا قراردادش را با استقلال یک‌طرفه فسخ کرد و حالا نه تنها مطالبات فصل گذشته خود که حدود ۲۴۰ هزار دلار است را می‌خواهد، بلکه به دنبال وصول رقم قرارداد فصل آینده خود با استقلال هم هست و با توجه به قرارداد منعقد شده، استقلالی‌ها در فصل جدید باید ۶۰۰ هزار دلار به این مدافع برزیلی پرداخت می‌کردند که با طلب پیشین در حال حاضر ۸۴۰ هزار دلار از این باشگاه طلب دارد.

مدافع برزیلی هم که مانند سایر بازیکنان خارجی شکایت خود را به کمیته انضباطی فیفا برده و چشم‌انتظار صدور رأی قطعی از سوی فیفا است. بر اساس قانون قراردادهای خارجی اگر این بازیکن برزیلی تیم جدیدی را برای خود انتخاب کند، رقم ۶۰۰ هزار دلار منتفی می‌شود اما با توجه به اینکه رافائل سیلوا تا به این لحظه با هیچ تیمی قرارداد نبسته و در تلاش است تا از آبی‌های پایتخت غرامت دریافت کند.

اما با گذشت حدود ۶ ماه با پایان نیم فصل اول مدیران باشگاه استقلال با این بازیکن وارد مذاکره شدند تا او را به تیم استقلال بازگردانند. موضوعی که باعث می‌شود هم استقلال خلاء خط دفاعی خود را پر کند و هم سیلوا که به عنوان یک بازیکن خانه نشین است به مستطیل سبز بازگردد.

مدیران استقلال به دنبال این هستند تا سیلوا را از شکایت خود به فیفا منصرف کنند و با اصلاح آخرین قرارداد خود با استقلال قرارداد جدیدی را به امضا برساند. این اتفاق یک معامله دو سر برد برای استقلال و سیلوا محسوب می‌شود، چرا که این بازیکن از این به بعد برای استقلال بازی می‌کند و پول می‌گیرد.

طلب ۲۴۰ هزار دلاری فصل قبل این بازیکن از استقلال پا برجا است و استقلال تنها برای قرار جدید این بازیکن باید چاره‌ای بیاندیشد و اتفاقی که می‌خواهد را رقم بزند. این موضوع جدا از اینکه استقلال را از پرداخت جریمه هنگفت نجات می‌دهد بلکه یک پرونده مالی این باشگاه در فیفا را از بین می‌برد تا در راه کسب مجوز حرفه‌ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا دچار مشکل نشود.

منبع: خبـر ورزشی