پرسپولیس امروز (دوشنبه) از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه شماره یک شهدای صنعت مس در رفسنجان به مصاف شاگردان ساکت الهامی خواهد رفت و میهمان تیم مس رفسنجان خواهد بود. مسابقه امروز، آخرین دوئل پرسپولیسی‌ها در نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌وسوم محسوب می‌شود و آن‌ها بعد از جدال با شاگردان الهامی باید خود را برای گذراندن بیش […]

پرسپولیس امروز (دوشنبه) از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه شماره یک شهدای صنعت مس در رفسنجان به مصاف شاگردان ساکت الهامی خواهد رفت و میهمان تیم مس رفسنجان خواهد بود. مسابقه امروز، آخرین دوئل پرسپولیسی‌ها در نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌وسوم محسوب می‌شود و آن‌ها بعد از جدال با شاگردان الهامی باید خود را برای گذراندن بیش از یک ماه تعطیلات زمستانه آماده کنند و با توجه به فاصله ۳ امتیازی تا استقلالِ صدرنشین، سرخ‌پوشان امیدوارند که در مسابقه امروز بتوانند پایان خوشی را در نیم‌فصل نخست رقم بزنند.

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس از ابتدای فصل بارها نسبت به عدم تقویت فهرست تیمش براساس خواسته‌های او اشاره کرده و بعد از آرای جنجالی کمیته‌های انضباطی و استیناف هم سرمربی سرخ‌پوشان اعتراض خود تشدید کرد و نسبت به ضر سرخ‌پوشان در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه موضع گرفت؛ آن‌هم در حالی‌که پرسپولیسی‌ها در بازار تابستانه موفق به جذب محمدحسین کنعانی‌زادگان، یاسین سلمانی، مسعود ریگی، شهاب زاهدی و نبیل باهویی شدند و همچنین محمدمهدی احمدی هم بعد از پایان قرارداد قرضی‌اش به جمع سرخ‌پوشان بازگشت.

سرمربی پرسپولیس مهم‌ترین علت حذف تیمش از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را عدم جذب بازیکنان موردنظرش عنوان کرده و حالا به نظر می‌رسد که یحیی گل‌محمدی برای نیم‌فصل دوم به دنبال رفع نقاط ضعف تیمش است. در این‌باره گفته می‌شود که قرار است پرسپولیسی‌ها بعد از انجام جدال با مس رفسنجان به سرعت وارد بازار نقل‌وانتقالات شوند و براساس فهرست موردنظر یحیی گل‌محمدی اقدام به جذب بازیکن نمایند. البته که محدودیت‌های فهرست بزرگسالان پرسپولیس باعث شده تا در طرف مقابل لیست خرید، سرمربی سرخ‌پوشان در اندیشه چینش یک فهرست مازاد هم برای تیمش باشد.

یحیی برای بیرانوند رقیب می‌خواهد

پرسپولیس در خط دروازه در حال حاضر علیرضا بیرانوند، مهرشاد اسدی و امیررضا رفیعی را دارد. البته که در پایان فصل جاری، قرارداد قرضی احمد گوهری با آلومینیوم اراک هم به پایان می‌رسد و او هم به جمع سرخ‌پوشان بازخواهد گشت اما نداشتن ذخیره‌ای مطمئن برای بیرانوند باعث شده تا یکی از دغدغه‌های یحیی گل‌محمدی جذب دروازه‌بان ذخیره باشد. سرمربی پرسپولیس در نشست اخیر خود با رضا درویش فهرست بازیکنان موردنیازش را در اختیار او قرار داد که جذب دروازه‌بان، یکی از اولویت‌های گل‌محمدی در بازار تابستانه محسوب می‌شود.

لحظه شماری پرسپولیسی‌ها برای انفجار ۴ بمب نقل و انتقالات/ یک رقیب جدی برای آقای دروازه‌بان؛ زنگ خطر بیخ گوش بیرانوند!

سرمربی سرخ‌ها به دنبال جذب دفاع چپ

یحیی گل‌محمدی در کنار درخواست جذب دروازه‌بان ذخیره، از مدیران باشگاه خواسته تا برای تقویت فاز دفاعی این تیم به سراغ جذب یک مدافع چپ بروند. علی نعمتی و محمدمهدی احمدی ۲ مدافع چپ پرسپولیس در نیم‌فصل نخست بودند اما گفته می‌شود که عملکرد پرنوسان نعمتی و کم‌تجربگی احمدی باعث شده تا سرمربی پرسپولیس به دنبال جذب دفاع چپ باشد و در این‌باره حتی گفته می‌شود که احتمالاً سرخ‌پوشان به سراغ جذب یک گزینه خارجی خواهند رفت.

ترافیک خط هافبک تشدید می‌شود؟

میلاد سرلک در آستانه اعزام به خدمت سربازی بود و همین مسئله باعث شد تا با وجود حضور چهره‌هایی مانند مسعود ریگی، سروش رفیعی و سینا اسدبیگی، یحیی گل‌محمدی در فهرست خود درخواست جذب یک هافبک میانی را هم داشته باشد. البته که گفته می‌شود با توجه به ادامه همکاری با سرلک، احتمالاً جذب هافبک اولویت اصلی سرخ‌پوشان نخواهد بود اما با این وجود در فهرست ارائه شده از سوی سرمربی پرسپولیس به مدیران باشگاه، درخواست جذب هافبک به چشم می‌آید. در صورت عدم جدایی بازیکنی از خط هافبک پرسپولیس و ورود یک بازیکن جدید به فهرست سرخ‌ها در خط هافبک، ترافیک در این پست به اوج خود می‌رسد و یحیی گل‌محمدی برای چینش ترکیب اصلی تیمش با چالش شیرینی مواجه خواهد شد.

چشم به راه بازگشت لوکادیا

گل‌محمدی مهم‌ترین دغدغه‌اش در خط حمله است؛ جایی‌که در حال حاضر شهاب زاهدی و نبیل باهویی به عنوان مهاجم تخصصی در فهرست پرسپولیس نام‌شان به چشم می‌خورد اما این ۲ مهاجم در طول ۱۴ مسابقه اخیر پرسپولیس در لیگ برتر جمعاً موفق شدند ۶ گل به‌ثمر برسانند که آمار قابل‌قبولی محسوب نمی‌شود. سرمربی پرسپولیس در حالی اعلام نیاز به جذب مهاجم جدید کرده که گفته می‌شود اولویت اول پرسپولیسی‌ها یورگن لوکادیا است و مذاکرات با مهاجم هلندی آغاز شده و احتمال دارد که در صورت جذب او، باهویی از جمع سرخ‌پوشان جدا شود. البته که در صورت شکست مذاکرات با لوکادیا، گفته می‌شود که پرسپولیسی‌ها اولویت‌شان جذب مهاجم خارجی است و باید دید با توجه به فهرست ارائه شده از سوی یحیی گل‌محمدی، کدام بازیکنان در بازار زمستانه به فهرست سرخ‌پوشان اضافه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: سومین خروجی احتمالی پرسپولیس مشخص شد/ ستاره آلومینیوم زیر ذره‌بین یحیی

منبع: خبـر ورزشی