شرکت چینی «یونیتری» (Unitree) نخستین ربات انسان نما و دوپای خود به نام «یونیتری H ۱» را معرفی کرد. این ربات انسان نما که قرار است با قیمتی کمتر از ۹۰ هزار دلار عرضه شود، رقیبی برای ربات‌های تسلا، فیگور و آجیلیتی رباتیکس به حساب می‌آید.     «یونیتری H ۱» با ارتفاع ۷۱ اینچ […]

 شرکت چینی «یونیتری» (Unitree) نخستین ربات انسان نما و دوپای خود به نام «یونیتری H ۱» را معرفی کرد. این ربات انسان نما که قرار است با قیمتی کمتر از ۹۰ هزار دلار عرضه شود، رقیبی برای ربات‌های تسلا، فیگور و آجیلیتی رباتیکس به حساب می‌آید.

 

این ربات چینی، انسان‌ را به چالش می‌کشد!

 

«یونیتری H ۱» با ارتفاع ۷۱ اینچ و وزنی حدود ۴۷ کیلوگرم عرضه می‌شود و می‌تواند باری تا وزن ۳۰ کیلوگرم را حمل کند.

 

مفاصلی در لگن، زانو و مچ پا به پا‌های ربات تا ۵ درجه آزادی حرکت می‌دهد. از سوی دیگر مفاصل در شانه و آرنج نیز در کل ۴ درجه آزادی دارند. موتور‌های M ۱۰۷ این شرکت ۳۶۰ Nm گشتاور برای هر مفصل فراهم می‌کنند. همچنین شرکت قصد دارد انگشتانی انعطاف پذیر برای ربات بسازد.

 

«یونیتری H ۱» با کمک دوربین حسگر عمق RealSense D ۴۳۵ i متعلق به اینتل و همچنین یک ماژول Livox MID ۳۶۰ LiDAR می‌تواند ۳۶۰ درجه محیط اطراف خود را ببیند.

 

میکروپردازشگر Dual Intel Core i ۷-۱۲۶۵ U بازده واقعی از این ابزار‌ها تحلیل می‌کند و به ربات اجازه می‌دهد روی سطوح ناهموار با سرعت ۱.۵متر بر ثانیه راه برود. شرکت یونیتری تخمین می‌زند ربات انسان نمای مذکور می‌تواند با حداکثر سرعت۵ متر برثانیه حرکت کند.

 

انرژی مورد نیاز برای ربات به وسیله یک باتری لیتیومی ۸۶۴ وات ساعتی تامین می‌شود.

 

مهر

+