تجهیز ورزشگاه آزادی جدی گرفته شود/ وضعیت فوتبال ایران در آسیا خوب است
تجهیز ورزشگاه آزادی جدی گرفته شود/ وضعیت فوتبال ایران در آسیا خوب است

مهدی تاج در نشست جمعی از قهرمانان و مدال‌آوران روسای فدراسیون‌های ورزشی با رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: از بانیان برگزاری این جلسه تشکر می‌کنم که چنین جلسه خوبی را با مسئولان ورزش کشور برگزار کردند. اساس این جلسه را خیلی خوب می‌بینم و خوشحالم که این اتفاق افتاده است. همه کشور‌ها سرمایه […]

- تجهیز ورزشگاه آزادی جدی گرفته شود/ وضعیت فوتبال ایران در آسیا خوب است

مهدی تاج در نشست جمعی از قهرمانان و مدال‌آوران روسای فدراسیون‌های ورزشی با رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: از بانیان برگزاری این جلسه تشکر می‌کنم که چنین جلسه خوبی را با مسئولان ورزش کشور برگزار کردند. اساس این جلسه را خیلی خوب می‌بینم و خوشحالم که این اتفاق افتاده است. همه کشور‌ها سرمایه گذاری وسیعی روی ورزش انجام می‌دهند. امروز بسیاری از صفحات روزنامه‌های ایران و دنیا و برنامه‌های تلویزیونی به وسیله فوتبال پر می‌شود.

وی افزود: سخت افزار ورزشگاه‌ها یک بحث مهم است و الان صدور مجوز حرفه‌ای برای همه باشگاه‌ها آمده است که باید ورزشگاه‌های آن‌ها طبق استاندارد‌های AFC باشد و امروز فیرپلی مالی را AFC جلو انداخت، اما با فیرپلی مالی اوضاع ما در باشگاه‌ها خوب نیست و امروز AFC ابلاغ کرد که رسما باشگاه‌ها باید این شرایط را طی کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: ورزشگاهی که می‌سازید خوب است، اما باید هزینه اندکی برای ورزشگاه آزادی شود. هر هفته میلیون‌ها نفر را به ورزشگاه‌ها می‌آوریم. ما نمی‌توانیم جای دیگری برای استقلال، تیم ملی و پرسپولیس در نظر بگیریم. خواهشم این است که تجهیز ورزشگاه آزادی مقداری جدی گرفته شود، زیرا برای کشور خیلی مهم است.

وی ادامه داد: ما جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم و پس فردا تیم ملی به کیش می‌رود و بعد به قطر خواهد رفت. از وزارت ورزش در حال حاضر ۲۰ میلیارد تومان یک عدد ناچیزی دریافت کردیم. الان ۶ تیم بزرگسالان و بانوان در اردو هستند. با این پول‌ها نمی‌توانیم این اردو‌ها را مدیریت کنیم و باید کار جدی انجام دهیم. در ورزش قهرمانی رقبای ما چون قطر و عربستان هزینه‌های سنگینی می‌کنند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند با ورزش نشاط و مشکلات اجتماعی را باید حل کرد. فوتبال، والیبال و کشتی مردم را سرگرم کردند و می‌ارزد تا دولت در ورزش سرمایه گذاری کند.

تاج گفت: وضعیت فوتبال ایران در آسیا خوب است، اما در صدور مجوز حرفه‌ای دقت کنید که باشگاه‌های ما با بخش نامه جدید AFC کجا قرار می‌گیرند و اگر همه از جام باشگاه‌ها حذف شوند چه اتفاقی در کشور می‌افتد. در بحث وی‌ای آر مخبر زحمت کشید، اما هنوز مهیا نشده است. چیزی دست ما را در این زمینه نگرفته است. هنوز مشکل وی‌ای آر حل نشده است. وی‌ای ار مال فدراسیون فوتبال نیست و باید در ورزشگاه‌ها نصب شود. کار مهمی است. قهرمانی کشتی و کاراته هم برای کشور افتخار است. حالا حالا‌ها باید سرمایه گذاری کنیم. ما در فوتبال ساحلی اول دنیا هستیم، اما به شدت تهدید می‌شویم. حقوق مربیان را حدود یکسال ندادیم و حقوق برخی بازیکنان را پرداخت نکردیم.

باشگاه خبرنگاران