تا سخن از رشد حقوق و دستمزد می‌شود دولت بهانه‌تراشی می‌کند
تا سخن از رشد حقوق و دستمزد می‌شود دولت بهانه‌تراشی می‌کند

افکار نیوز نوشت: یک نماینده مجلس گفت: این روزها هرزمان درمورد افزایش تورم و کنترل آن صحبت می‌شود می‌شود مسئولان دست به دعا می‌شوند و وعده امروز و فردا می‌دهند. آقایان اگر توانایی مدیریت درست را ندارند استعفاء دهند. سیدمجتبی محفوظی ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد افزایش حقوق کارگران و عدم […]

- تا سخن از رشد حقوق و دستمزد می‌شود دولت بهانه‌تراشی می‌کند

افکار نیوز نوشت: یک نماینده مجلس گفت: این روزها هرزمان درمورد افزایش تورم و کنترل آن صحبت می‌شود می‌شود مسئولان دست به دعا می‌شوند و وعده امروز و فردا می‌دهند. آقایان اگر توانایی مدیریت درست را ندارند استعفاء دهند.

سیدمجتبی محفوظی ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد افزایش حقوق کارگران و عدم رشد دستمزد آن‌ها گفت: وزیر کار اخیرا آرزو کرده است که گشایش کار و بهبود شرایط اقتصادی در سال آینده اتفاق بیفتد‌ اما او باید به‌جای آرزو کردن تلاش کند تا وضعیت اشتغال در شرایط مطلوبی قرار گیرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تورم نباید بهانه‌ای برای عدم افزایش حقوق کارگران و کارمندان باشد، اظهار کرد: اگر دولت مخالف رشد دستمزد کارگران متناسب با ماده ۴۱ قانون کار و رشد حقوق کارمندان متناسب با تورم است، پس باید گرانی و تورم موجود در جامعه را کنترل کند. این روزها مردم علاوه بر تورمِ دستوری، گرانی افسار گسیخته را نیز تحمل می‌کنند.

محفوظی عنوان کرد: لاطم به یادآوری است که در سال گذشته باوجود شعار سال مبنی بر کنترل تورم، دولت تلاشی در کنترل تورم نداشته است. ازطرفی همه می‌دانند که تورم حاکم در جامعه ارتباطی به افزایش حقوق نداشته است.

نماینده مردم آبادان تشریح کرد: متاسفانه تا سخن از رشد حقوق و دستمزد می‌شود دولت به بهانه افزایش تورم با هزاران اما و اگر اقدام به افزایش قطره چکانی حقوق و دستمزد می‌کند. این درصورتی است که افزایش حقوق و کنترل تورم در دستان دولت است.

وی گفت: در پایان و شروع هر سال، ماراتن افزایش حقوق در میان تورمی که بالا و پایین می‌رود و هیچ افساری ندارد، نقل مجالس است و در نهایت شاهد افزایش حقوقی هستیم که نه‌تنها باری از روی دوش خانوار بر نمی‌دارد که با وجود رشد سریع‌ تورم گویا باری هم اضافه می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با این حال در نهایت شاهد تورمی هستیم که اوج می‌گیرد و شدت‌گیری خود را در طول ۱۲ ماه سال به بهانه رشد حقوق و دستمزد نشان می‌دهد. به بیانی دیگر می‌توان گفت که دولت به صورت مستقیم دست در جیب کارگران و کارمندان کرده به بهانه افزایش حقوق مابه التفاوتِ گرانی کالاهای اساسی دریافت می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کنترل تورم یکی از شعارهای دولت سیزدهم بوده است، اظهار داشت: مهار تورم بر عهده دولت است و نیازمند برنامه‌ای کارآمد خواهد بود تا بتوانیم آن را کنترل کنیم که متاسفانه تاکنون شاهد این مهم نبودیم.

محفوظی در انتها اظهار داشت: دیگر زمان حرف نیست. وقت عمل است. گوش مردم این سرزمین از وعده‌های توخالی پر است، سفره‌های خالی آن‌ها را دریابید.

منبع: اطلاعات انلاین