به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان امروز (سه‌شنبه) در آئین روایت خاطرات پهلوانی‌ها و قهرمانی‌های سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: مطالب زیادی در خصوص شهید حاج قاسم از زبان بزرگان بار‌ها تکرار شده، اما آنچه می‌تواند در راه ادامه مکتب او کمک کند […]

- جامعه ورزش باید از مکتب حاج قاسم درس بگیرد

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان امروز (سه‌شنبه) در آئین روایت خاطرات پهلوانی‌ها و قهرمانی‌های سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: مطالب زیادی در خصوص شهید حاج قاسم از زبان بزرگان بار‌ها تکرار شده، اما آنچه می‌تواند در راه ادامه مکتب او کمک کند شامل نکات زیادی است.

وی تصریح کرد: ایام با ولادت با سعادت فاطمه زهرا (س) مقارن شده و من در خصوص ولایت‌مداری این شهید عزیز صحبت می‌کنم. ولایت از ارکان اصلی دین اسلام است. حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتب فاطمی است و در دفاع از این مکتب لحظه‌ای آرام و قرار نداشت. ولایت‌مداری از ویژگی اصلی رفتاری او و محور اصلی رفتار او بود. او علاقه‌ای به شغل نظامی نداشت، اما، چون ولایت‌مدار بود همواره خود را سرباز نظام می‌دانست. او مخلصانه برای خدمت به جامعه تلاش می‌کرد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: اگر مکتب او را یک مثلث ترسیم کنیم خدامحوری و جهاد در راه خدا و ولایتمداری سه ضلع این مثلث است. او همواره در کنار خانواده شهدا بود و خانواده و فرزند شهدا او را پدر خود می‌دانستند. باید از ظرفیت‌های اخلاقی حاج قاسم استفاده کنیم و جامعه ورزش باید از مکتب حاج قاسم درس بگیرد و خود را سرباز ولایت و نظام بدانند.

هاشمی تاکید کرد: از مقام معظم رهبری یاد گرفتم که فرمودند هرجا کار می‌کنید فکر کنید آن جا مرکز دنیاست و با این نگاه می‌توانیم خدمات شایسته ارایه کنیم.

وی افزود: حاج قاسم، در جهان اسلام همبستگی ایجاد کرد و حتی بعد از شهادت همبستگی بین مردم ایران و مسلمانان جهان حفظ شد و این از برکات خون این شهید عزیز است. انشاا… بتوانیم با رفتار و عملکرد خود خدمتگزار جامعه اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا