پر موجود در انواع پوشاک پر، پف می کند و همین پف کردن باعث می شود حباب های هوا در بین پرها محبوس شده و یک عایق حرارتی گرم و سبک ایجاد کنند. یکی از پر استفاده ترین انواع منسوجات پر هم کاپشن پر می باشد که در کوهنوردی و محیط های کوهستانی کاربرد زیادی […]

پر موجود در انواع پوشاک پر، پف می کند و همین پف کردن باعث می شود حباب های هوا در بین پرها محبوس شده و یک عایق حرارتی گرم و سبک ایجاد کنند. یکی از پر استفاده ترین انواع منسوجات پر هم کاپشن پر می باشد که در کوهنوردی و محیط های کوهستانی کاربرد زیادی دارد. به همین دلیل ما در ادامه این مطلب به معرفی یک مدل با کیفیت برتر، قیمت عالی و مشخصات ویژه اشاره می کنیم که برای برنامه های بعدی حتما آنرا در نظر بگیرید.

کاپشن پر سیموند مدل ماکالو

کاپشن پر سیموند مدل ماکالو یک نمونه بسیار سبک وزن است که سایز لارژ آن تنها ۶۱۰ گرم وزن دارد و با وجود این مقدار سبک بودن گرمای مطبوعی ایجاد می کند. این کاپشن ترکیب ۹۰ به ۱۰ پر به ساقه دارد که که در دمای منفی ۲۹ درجه سانتیگراد تست شده و امتحان خود را پس داده است.

یکی از ویژگی های مهم در کاپشن پر میزان تراکم پذیری می باشد. تراکم پذیری یا پف شوندگی به معنای آن است که پر کاپشن چقدر پف می کند و هر چقدر میزان پف شوندگی بیشتر باشد گرمای کاپشن نیز بیشتر خواهد شد. کاپشن پر سیموند مدل ماکالو با پر اردک با پف شوندگی ۸۰۰ پر شده است. به زبان ساده یعنی هر اونس از پر به کار رفته در این کاپشن به میزان ۸۰۰ اینچ مکعب پف می کند.

کاپشن پر سیموند مدل ماکالو در شرایط آزمایشگاهی تست شده است تا تولید کنندگان آن بتوانند معیار درستی برای استفاده کنندگان ایجاد کنند و این کاپشن در دمای منفی ۲۹ درجه سانتیگراد در حالت فعالیت متوسط و باد ۵ کیلومتر در ساعت آزمایش خود را با موفقیت پشت سرگذاشت.

یکی از مهمترین مواردی که در زمان خرید کاپشن کوهنوردی باید به آن توجه کنید فرم کلاه است. یک کلاه خوب از سر شما در برابر نفوذ سرما و باد محافظت می کند و در نتیجه گرم خواهید ماند. کاپشن پر سیموند مدل ماکالو دارای کلاهی بزرگ می باشد که قابلیت تنظیم کردن از جلو و پشت را دارد. به همین دلیل هم می توانید کلاه را به بهترین شکل ممکن تنظیم کنید تا با ابعاد سرتان هماهنگ شود.

از دیگر ویژگی های این کاپشن پر می توان به جیب های مختلف آن اشاره کرد که امکان مدیریت تجهیزات و چیزهای مختلف از تلفن همراه و دستکش تا کلاه و غیره را فراهم می کند. کاپشن پر ماکالو سیموند دارای ۷ جیب می باشد که دو جیب دستی زیپ دار روی بدنه کاپشن قرار دارد. دو جیب زیپ دار نیز روی سینه کاپشن تعبیه شده است که حتی در صورت پوشیدن هارنس هم به آنها دسترسی خواهید داشت. دو جیب توری نیز درون کاپشن در نظر گرفته شده است که می توانید از آنها برای قرار دادن دستکش و فلاسک استفاده کنید. یک جیب زیپ دار نیز درون کاپشن برای قرار دادن موبایل تعبیه شده است.

کاپشن

یکی از ویژگی های مهم کاپشن ماکالو امکان جمع شدن خاص آن است. یکی از جیب های این کاپشن به طوری طراحی شده است که کاپشن به راحتی درون آن جمع می شود و به همین خاطر هم نیازی به کیسه حمل کاپشن نخواهید داشت. این کاپشن در حالت جمع شدن بین ۳-۴ لیتر حجم دارد.

معمولا روی آرنج کاپشن ها احتمال آسیب دیدگی و سایش بیشتری وجود دارد که به همین دلیل تولید کنندگان این کاپشن در روی آرنج آن یک لایه ضدخش کار کرده اند که باعث بهبود دوام کاپشن پر سیموند می شود.

ضمنا می توانید کاپشن پر سیموند مدل ماکالو را از فروشگاه موج کوه به آدرس   بهترین قیمت خرید و تهیه نمایید.

 کاپشن پر سیموند مدل ماکالو

نحوه شستشوی کاپشن پر

  • هر گونه کثیفی شل (مانند مانده های شکلات یا غذا روی کاپشن) را با استفاده از یک برس پاک کنید.
  • جیب های کاپشن را کاملا تخلیه نمایید.
  • محفظه مواد شوینده ماشین لباس شویی را از هر گونه ماده باقیمانده تمیز کنید.
  • دستگاه را روی چرخه شستشوی سرد یا چرخه پشم ظریف تنظیم کنید.
  • پاک کننده مناسب را داخل دستگاه بریزید. پر به یک پاک کننده ملایم و بدون دترجنت نیاز دارد.
  • کاپشن را در خشک کن روی حرارت کم با استفاده از خشک کن یا توپ تنیس خشک کنید.

اطمینان حاصل کنید که محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی شما از هرگونه مواد شوینده یا نرم کننده پاک باشد (به دلایلی که در بالا توضیح داده شد). می توانید قبل از شستشوی کاپشن پر، ماشین لباسشویی خود را روی حالت شسشتوی داغ بدون هیچ لباس یا پودری بگذارید تا ماشین به خوبی تمیز شود.

ماشین لباسشویی را روی یک شستشوی سرد در یک چرخه ظریف یا پشمی (یا تنظیمات معادل ملایم) قرار دهید. کاپشن پر خود را با ماشین لباسشویی با درب بالا نشویید زیرا همزن مرکزی می تواند به کت شما آسیب برساند.

بهتر است کاپشن پر خود را با شوینده ای بشویید که برای پوشاک فضای باز طراحی شده است. مواد شستشتوی بدون دترجنت و ملایم هم مناسب هستند.

کاپشن پر نباید در هوا خشک شود. نه تنها خشک شدن در هوا زمان زیادی طول می کشد، بلکه خطر بیشتری برای کلوخه شدن پرها و شروع بو دادن کت وجود دارد (اگر مدتی طول بکشد تا خشک شود پر حالت گندیدگی می گیرد). کاپشن‌ها باید با حرارت کم خشک شوند. وسوسه نشوید که خشک کن را روی حرارت زیاد قرار دهید زیرا خطر آب شدن درزها و پارچه پوسته بیرونی وجود خواهد داشت. به یاد داشته باشید که همیشه برچسب لباس خود را برای جزئیات مراقبت دقیق بررسی کنید.

اضافه کردن توپ های خشک کن به خشک کن از جمع شدن پرها به هم جلوگیری می کند و به “کرک” شدن دوباره پرها کمک می نماید.

در حالی که کاپشن پر شما خشک می شود، هر چند وقت یکبار آن را بیرون بکشید و آن را تکان دهید تا کلوخه هایی که ممکن است در حال شکل گیری باشند شکسته شوند.

هرچه کاپشن شما بیشتر خشک شود، برداشتن توده ها و پف کردن مجدد کت راحت تر خواهد بود.

(ژاکت را صاف نگه دارید نه در یک انتها) و پف دهید. اطمینان حاصل کنید که کاپشن ۱۰۰٪ خشک شود.

به جای توپ خشک کن می توانید از یکی دو توپ تنیس تمیز در خشک کن استفاده کنید. صبور باشید – خشک کردن کاپشن پر ممکن است یک تا سه ساعت طول بکشد.

منبع: خبـر ورزشی