پمپ تزریق مواد چیست؟  پمپ تزریق مواد یا مترینگ پمپ از تجهیزات ضروری در صنایع مختلف است. عملکرد این پمپ‌ها، تزریق ماده شیمیایی مورد نظر شما داخل آب یا سیالات دیگر است. ویژگی مهم دوزینگ پمپ این است که شما می‌توانید دوز و میزان ماده شیمیایی را مشخص کنید و بر اساس عملکرد و بازدهی […]

 

پمپ تزریق مواد چیست؟ 

پمپ تزریق مواد یا مترینگ پمپ از تجهیزات ضروری در صنایع مختلف است. عملکرد این پمپ‌ها، تزریق ماده شیمیایی مورد نظر شما داخل آب یا سیالات دیگر است. ویژگی مهم دوزینگ پمپ این است که شما می‌توانید دوز و میزان ماده شیمیایی را مشخص کنید و بر اساس عملکرد و بازدهی که انتظار دارید، تزریق را انجام دهید. 

پمپ تزریق مواد می‌تواند کلر، اسید، باز، ماده منعقد کننده یا هر چیز دیگری را داخل سیالات تزریق کند. البته باید دقت داشته باشید که دوزینگ پمپ را بر اساس نوع ماده شیمیایی مورد استفاده انتخاب کنید تا بازدهی آن بالاتر رود یا آسیبی به پمپ وارد نشود. زیرا مشخصات فنی یک پمپ بر نحوه تزریق و کیفیت عملکرد آن تاثیر دارد. 

بنابراین ویژگی‌های مهمی که بر انتخاب دوزینگ پمپ تاثیر می‌گذارد، خورندگی ماده تزریقی و دانسیته آن است. حتی لازم است برای انتخاب پمپ تزریق مواد حجم ماده شیمیایی در واحد زمان و میزان فشار کاری را در نظر داشته باشید تا بتوانید مناسب‌ترین دوزینگ پمپ را انتخاب کنید.

عملکرد پمپ تزریق مواد چگونه است؟ 

نحوه عمل پمپ تزریق به صورت کشیدن مقداری مشخص از یک سیال داخل محفظه و تزریق کردن آن به مخزن دیگر است. معمولا نیروی محرکه این پمپ‌ها یک موتور الکتریکی کوچک یا محرک هوا است که با استفاده از کنترلر خارجی می‌توان می‌توان آن را تنظیم کرد.

وقتی که پمپ تزریق مواد برای تزریق مواد دارد، بیشتر از دقت انسان است و می‌تواند ماده تزریقی را با دبی معین و فشار قابل کنترل به محلول دیگری وارد کند. همین ویژگی از مزایای مهم این پمپ‌هاست که باعث می‌شود بسیاری از افراد این پمپ‌ها را انتخاب کنند. 

کاربرد دوزینگ پمپ چیست؟ 

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم مشخص می‌شود، دوزینگ پمپ در صنایع مختلف کاربرد دارد. به طور مثال در صنایع تصفیه آب، کارخانه‌های صنعتی و تولیدی، صنایع غذایی، سیستم‌های کشاورزی، آزمایشگاه‌ها و پالایشگاه می‌توان از پمپ تزریق مواد استفاده کرد تا اسید باز، کلر یا هر ماده دیگری را تزریق نمود. 

انواع پمپ تزریق مواد کدام است؟ 

کاربرد گسترده پمپ انتقال اسید یا حلال‌های دیگر باعث شده انواع مختلفی از پمپ‌های تزریق طراحی و تولید شود تا خریداران بتوانند متناسب با نیازی که دارند، بهترین و مناسب‌ترین پمپ را انتخاب کنند. 

برای دسته بندی پمپ‌های تزریق مواد، معیارهای مختلفی وجود دارد که شامل موارد زیر است. 

دسته‌بندی پمپ تزریق بر اساس عملکرد

پمپ تزریق دیافراگمی ثابت 

پمپ تزریق دیافراگمی پالسی 

پمپ تزریق پیستونی 

پمپ تزریق پریستالتیک 

دسته‌بندی پمپ تزریق بر اساس نیروی محرکه پمپ 

دوزینگ پمپ برقی

این پمپ‌ها با استفاده از نیروی برق به صورت رفت و برگشتی کار می‌کنند و تزریق مواد شیمیایی را انجام می‌دهند. این پمپ‌ها در اصطلاح با نام پمپ تزریق موتوردار هم شناخته می‌شود و اغلب خریداران به دلیل فشار بالایی که دارد تمایل به استفاده از آن دارند.

دوزینگ پمپ الکترومغناطیسی

ساختار پمپ‌های الکترومغناطیسی یا الکترومغناطیسی به صورتی است که با عبور جریان برق می‌توانند شفت پمپ را به حرکت دربیاورند و کار تزریق مواد را در کوتاه‌ترین زمان و با سرعت مناسب انجام دهند. 

دوزینگ پمپ

دوزینگ پمپ بادی 

پمپ‌های بادی یا پنوماتیک به پمپ‌هایی گفته می‌شود که بر اساس فشار باد یا گازهای دیگر به حرکت در می‌آیند و عمل تزریق مواد را انجام می‌دهند. 

خرید دوزینگ پمپ

یکی از سوالات مهم اغلب خریداران نحوه خرید بهترین پمپ انتقال اسید و باز یا حلال‌های دیگر است. با توجه به اینکه این پمپ‌ها می‌توانند مواد شیمیایی را با فشار یا سرعت کنترل شده وارد جریان آب، بخار یا گاز نماید، نکته با اهمیت خرید آن‌ها انتخاب یک پمپ باکیفیت و مرغوب است. برای اینکه بتوانید خرید موفقی را تجربه کنید، بهتر است هنگام خرید به موارد زیر توجه کنید. 

برند دوزینگ پمپ 

اولین عاملی که در خرید دوزینگ پمپ باید مورد توجه قرار دهید، برند آن است. انواع پمپ انتقال اسید از برندهای مختلف در بازار موجود است و شما باید سعی کنید بهترین و معروف‌ترین برند را انتخاب کنید. زیرا یک برند معتبر از متریال و قطعات درجه یک برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند و سعی می‌کند وسیله‌ای را تولید کند که بهترین عملکرد را داشته باشد و بتواند رضایت مشتریان را جلب کند.

 پیشنهاد ما این است که حتی در صورت بالاتر بودن قیمت بهترین پمپ تزریق موجود در بازار، در انتخاب آن تعلل نکنید. زیرا به نسبت هزینه‌ای که برای خرید پمپ می‌پردازید، می‌توانید انتظار کیفیت و مرغوبیت داشته باشید. 

همچنین در صورتی که بهترین پمپ از یک برند معتبر و مرغوب را خریداری کنید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که تا مدت زمان طولانی بدون خرابی یا آسیب می‌توانید از آن استفاده کنید و لازم نیست هر چند وقت یک بار برای تعمیر یا تعویض پمپ اقدام نمایید. 

قیمت پمپ انتقال اسید 

یکی از دغدغه‌های مهم خرید پمپ انتقال اسید، قیمت آن است. بهتر است بدانید قیمت دوزینگ پمپ ثابت نیست و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. به طور مثال اندازه پمپ، برند، دبی پمپ از عوامل مهمی هستند که قیمت یک پمپ را تغییر می‌دهند. 

پمپ انتقال اسید

دبی پمپ تزریق مواد

دبی پمپ تزریق از عوامل مهمی است که در انتخاب پمپ تاثیرگذار است و حتما بر خرید بهترین پمپ تاثیر می‌گذارد. شما باید بر اساس کاربردی که از پمپ انتظار دارید، دبی مناسبی را انتخاب کنید تا ماده مورد نظر را تزریق کنید. همچنین باید پمپی مناسب با نوع ماده شیمیایی مورد استفاده انتخاب کنید که بتواند انتظارات شما را برآورده کند. 

پمپ تزریق به پمپ‌های کوچکی گفته می‌شود که جابه‌جایی مثبت دارند و برای انتقال و تزریق یک ماده به محلول دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. سعی کردیم در این مطلب شما را عملکرد پمپ انتقال اسید و انواع آن آشنا کنیم.. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید باشد. 

برای خرید حضوری دوزینگ پمپ و انواع پمپ های موجود میتوانید به آدرس: تهران، خیابان سعدی جنوبی، پاساژ سلامت، طبقه همکف، شماره ۱۰ مراجعه نمایید، و یا با شماره ۶۷ ۲۶ ۹۵ ۳۳ ۰۲۱  تماس حاصل فرمایید.

 

منبع خبر: رکنـا