با پایان دور رفت مسابقات لیگ برتر تیم سپاهان تحت هدایت مورایس با ۳۳ گل زده صاحب بهترین خط حمله بازی‌ها  شد. این نشان می‌دهد مورایس با مهره‌هایی که در اختیار دارد، فوتبال تهاجمی را ترجیح می‌دهد و به دنبال ارائه فوتبال اقتصادی نیست. سپاهان با ۳۳ گل زده و تصاحب عنوان بهترین تیم در […]

- رکوردهای جذاب استقلال و سپاهان در لیگ برتر

با پایان دور رفت مسابقات لیگ برتر تیم سپاهان تحت هدایت مورایس با ۳۳ گل زده صاحب بهترین خط حمله بازی‌ها  شد. این نشان می‌دهد مورایس با مهره‌هایی که در اختیار دارد، فوتبال تهاجمی را ترجیح می‌دهد و به دنبال ارائه فوتبال اقتصادی نیست.

سپاهان با ۳۳ گل زده و تصاحب عنوان بهترین تیم در فاز تهاجمی کار را با دومی در دور رفت به پایان برد. صدر جدول در اختیار استقلال است که با ۹ گل خورده بهترین تیم در فاز تدافعی بود. همان طور که اشاره شد دروازه این تیم در ۱۵ بازی تنها ۹ بار باز شد. عملکرد استقلال در فاز تهاجمی هم البته قابل قبول است. استقلال اگر چه ۱۰ گل کمتر از تیم سپاهان به ثمر رسانده اما با ۲۳ گل زده دومین تیم تهاجمی لیگ برتر به حساب می‌آید و ۱۴ تیم تعداد گل‌های زده اشان کمتر از استقلال است.

اینکه تیمی که صاحب بهترین عملکرد در فاز تدافعی بوده قهرمانی نیم فصل را از آن خود کرد در نوع خود جالب است و این نشان می دهد برای موفقیت تنها ارائه بازی تهاجمی کافی نیست و در کنار فوتبال رو به جلو، در فاز دفاعی هم باید تیم خوبی بود.  

منبع: خبـر ورزشی