سپاهان در روزی که مهره‌های کلیدی اش یعنی رضا شکاری، پیام نیازمند و رضا اسدی را بر خلاف بازی با گل گهر در ترکیب داشت، یک بر صفر در برابر شمس آذر شکست خورد. مسابقه ای که در آن تیم شمس آذر نمایش خوبی داشت و بارها و بارها دروازه تیم سپاهان را تا آستانه […]

- بررسی استعفای گل‌محمدی و مورایس؛ آن‌ها در پرسپولیس و سپاهان ماندنی می‌شوند؟

سپاهان در روزی که مهره‌های کلیدی اش یعنی رضا شکاری، پیام نیازمند و رضا اسدی را بر خلاف بازی با گل گهر در ترکیب داشت، یک بر صفر در برابر شمس آذر شکست خورد. مسابقه ای که در آن تیم شمس آذر نمایش خوبی داشت و بارها و بارها دروازه تیم سپاهان را تا آستانه فروپاشی پیش برد اما سیوهای پیام نیازمند موجب شد که سپاهان شکست تلخی را تجربه نکند. البته سپاهان هم موقعیت گل ایجاد کرد و گل زد که به اشتباه از سوی کمک داور مردود اعلام شد.

شدت عصبانیت مورایس از سومین باخت متوالی آنقدر زیاد بود که این بار او را در یک چهره جدید دیدیم. مربی پرخاشگر همانند ریکاردو ساپینتو و مدام بطری‌های آب را شوت می‌زد و از داور کارت هم گرفت. مدیر عامل باشگاه سپاهان بعد از بازی از استعفای مورایس خبر داد اما برای مورایس رها کردن کار در نیمه راه یک شکست محسوب می‌شود و به نظر او به کار خود ادامه خواهد داد. اختلاف امتیاز با استقلال تنها یک امتیاز است و حالا او و تیم فرصت کافی در اختیار دارند تا هم قراردادها را اصلاح کنند و هم بازیکنان مازاد را جدا و چهره‌های جدید نیز به ترکیب تیم اضافه شوند.

این استعفا البته بهانه خوبی است که سومین شکست متوالی سپاهان توجیه و به نوعی فشارها از روی مورایس برداشته شود. او حالا در اصفهان منتقدان زیادی پیدا کرده است. به خصوص که پیش از آرای کمیته انضباطی تیم سپاهان در مصاف با آلومینیوم اراک و ملوان در اصفهان شکست خورده بود. سپاهان نشان داد وقتی وارد بحران می‌شود تبدیل به تیم عصبی می‌شود و نمی‌تواند آن فوتبال ایده آل در شرایط نرمال را به نمایش بگذارد و حال رفع این مسئله کمک زیادی به سپاهان خواهد کرد تا این تیم را دوباره در قامت مدعی ببینیم.

اما در تیم پرسپولیس؛ باشگاه با استعفای یحیی گل‌محمدی مخالفت کرده است. این طبیعی است به این خاطر که در ایران آلترناتیوی برای یحیی گل‌محمدی وجود ندارد. صحبت از حضور برانکو بود اما مربی سابق پرسپولیس که یحیی هم از وی به عنوان گزینه مناسب برای هدایت تیم نام می‌برد، اکنون سرمربی تیم ملی عمان است و اصلا مشخص نیست بعد از جدایی از این تیم حاضر به حضور در تهران و هدایت دوباره تیم پرسپولیس شود. پرسپولیس مصر است که یحیی به کار خود ادامه دهد و در تلاش است با جذب بازیکنان دلخواه این مربی بار دیگر در مسیر قهرمانی حرکت کند.

پیش بینی بر این است یحیی گل‌محمدی دست کم تصمیم گیری در مورد آینده حضور در پرسپولیس را به پایان فصل موکول کند. به خصوص که او اکنون بعد از جدایی از پرسپولیس آن تیم دلخواه را برای مربیگری پیدا نمی‌کند اما ابتدای فصل می‌تواند به تیمی‌برود که دلخواهش است.

منبع: خبـر ورزشی